MojElektromobil

Lexus je prémiovou značkou Toyoty, ktorá už elektromobil vo svojom portfóliu má. Ide o model RZ, ktorý je drahšou a luxusnejšou alternatívou Toyoty bZ4X. Práve tento model automobilka vylepšila, a to naozaj výrazne. Čo ho teda robí výnimočným a prečo je zaujímavý? Na tému upozornil portál Insideevs.

Veľká batéria, dlhý dojazd a 22 kW AC nabíjanie

Základom inovácií je prepracovaný elektrický pohon. Lexus RZ je vybavený akumulátorom s kapacitou 77 kWh a automobilka hovorí, že dojazd sa zvýšil výrazne. Podľa cyklu WLTP by malo ísť až o 482 kilometrov na jedno nabitie. Základný model 350e ponúka predný náhon a výkon 165 kW, pričom dojazd je 575 km podľa WLTP.

Lexus RZ
Zdroj: Insideevs

Poteší aj palubná nabíjačka s výkonom 22 kW, čo je dvakrát viac ako dnešný štandard 11 kW. 22 kW ponúkajú len niektoré drahé a luxusné vozidlá, prípadne modely značky Renault a ešte pár výnimiek. Maximálny DC nabíjací výkon zostal na úrovni 150 kW, tam sa nič nemenilo.

Nemali by ste prehliadnuť:

Lexus RZ prichádza s tromi výbavami, pričom vrcholom je RZ 550e F Sport. Tento variant ponúka výkon 408 koní, dva elektromotory a prepracovaný podvozok s inteligentným rozdelením krútiaceho momentu. Jednou z najzaujímavejších noviniek je systém simulovaného radenia s názvom „Interactive Manual Drive.“ Prináša nový rozmer zážitku z jazdy na elektromobile.

Lexus RZ prichádza s virtuálnou osemstupňovou prevodovkou a steer-by-wire

Systém vytvára ilúziu radenia pomocou virtuálnej osemstupňovej prevodovky, ktorú ovládate páčkami na volante. Napriek tomu, že elektromobily toto vôbec nepotrebujú, na svoje si možno prídu aj „petrolheadi.“ Niečo podobné napríklad implementoval aj Hyundai do svojho modelu IONIQ 5 N a vzbudilo to mnoho pozitívnych ohlasov.

Lexus RZ
Zdroj: Insideevs

Virtuálny krútiaci moment je vypočítavaný na základe polohy akcelerátora a rýchlosti vozidla, pričom je násobený pomerom vybraného virtuálneho prevodového stupňa. Pridávajú sa aj špeciálne zvukové efekty, ktoré majú podčiarknuť tento zážitok. Lexus vytvoril zvuky, ktoré sú špeciálne pre tento systém, čo umocňuje jedinečný charakter jazdy.

Yoke volant zlepší výhľad na cestu a zvýši komfort vodiča

RZ je tiež prvým sériovo vyrábaným vozidlom značky, ktoré je vybavené volantom typu yoke (ktorý preslávila Tesla). Automobilka ho nazvala One Motion Grip. Tento netradičný dizajn bez hornej a dolnej časti volantu zlepšuje výhľad na cestu a zvyšuje komfort vodiča, najmä pri vstupe a výstupe z elektromobilu.

To ale stále nie je všetko. Prítomnosť najnovších technológií potvrdzuje aj systém riadenia steer-by-wire, ktorý odstraňuje mechanické spojenie medzi volantom a kolesami. Zabezpečuje lepšie priestorové usporiadanie kabíny, ale aj prispôsobuje pomer riadenia podľa rýchlosti vozidla, čo znamená plynulé a presné manévrovanie v každej situácii.

Náš tip
Lexus RX500h vs. RX450h+ PHEV: Oplatí sa viac obyčajný hybrid, alebo plug-in hybrid?
13. marca 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+