MojElektromobil

V holandskom Eindhovene vyvíja študentský tím Solar Team Eindhoven automobil, na ktorého pohon postačí slnečná energia. Nejedná sa však o žiadne ultralight vozidlo určené na akademické súťaže konštruktérov, ale o plnohodnotný osobný automobil na bežné cesty. Nesie označenie Lightyear One.

Áno, znie to neuveriteľne. O možných aspektoch, ktoré predurčujú tento projekt na neúspech by sa dal napísať samostatný článok. Avšak to nebráni vybraným členom študentského tímu, ktorý sa účastnil súťaže World Solar Challenge, v snahe o naplnenie svojich veľkých ambícií. Na svoj “solarmobil” Lightyear One už dokonca prijímajú rezervácie. A to aj napriek tomu, že sme ešte nevideli ani jeho prototyp. K dispozícii však máme teasery, vďaka ktorým si môžeme vytvoriť o vozidle akú takú predstavu.

Náš tip
Sono Sion: Prototyp solárneho automobilu za 16 000 € bol predstavený

10 000 až 20 000 km ročne

Známe sú aj niektoré špecifikácie. Elektromobil Lightyear One by mal byť schopný ročne najazdiť 10 000 (Amsterdam) až 20 000 km (Havaj), v závislosti od klímy. V Madride by to malo byť 17 000 km. Bude obsahovať aj nabíjateľnú batériu, aby bol schopný jazdiť aj v noci. V závislosti od kapacity, má byť v prípade potreby k dispozícii dojazd 400 až 800 km na batériu. Všetky kolesá budú poháňané nezávisle.

Prvých 10 “signature” vozidiel plánuje vyrobiť Solar Team Eindhoven už v roku 2019. Ďalších 100 kusov o rok neskôr. Vratný rezervačný poplatok má hodnotu 19 000 €, pričom konečná cena Lightyear One sa odhaduje na 119 000 €.

Projektu Solar Team Eindhoven držíme samozrejme palce, a aj keby sa ho nakoniec nepodarilo priviesť do zdarného konca, veríme, že pri jeho vývoji vzniknú technológie, ktoré si nájdu uplatnenie v praxi.

Zdroje: electrek.colightyear.one


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

30. júna 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+