MojElektromobil

Na svete je prvá vodíkom poháňaná elektrická loď. Nepotrebuje ani kvapku fosílnych palív a využíva čisto obnoviteľné prírodné zdroje.

Čisto obnoviteľné zdroje energie

Loď využíva na svoj pohon dekarbonizovaný vodík – potrebuje k tomu len prírodné zdroje – Slnko, vietor a molekuly vody, z ktorých vyrába vodík priamo na palube. Je to 100% sebestačné vozidlo. Informoval o tom český web obnovitelne.cz.

Zakladateľ spoločnosti, francúzsky kapitán a moreplavec Victorien Erussard, strávil vo svojom živote na lodi mnoho času. Po tom, čo zažil uprostred oceánu výpadok energie a vietor naokolo nemohol nijako využiť, začal premýšľať o vybudovaní “smart” lode.

“Vtedy som začal premýšľať, že by sme mali vytvoriť smart loď.”

Vodíkom poháňaná loď Energy Observer

Interiér lode Energy Observer

Ako funguje výroba energie

Loď, ktorú so svojím tímom vyvinul – The Energy Observer – je jedinou loďou na svete, ktorá dokáže vyrobiť dekarbonizovaný vodík priamo na palube.

Loď odoberie morskú vodu, očistí ju a elektrolýzou vyrába elektrickú energiu. Molekulu vody teda rozbije na dva kusy, kyslík vypustí a vodík si nechá. Takýmto spôsobom by sa mohla vyrábať energia všade – pre domácnosti, mestá alebo celé štáty.

Elektrifikácia a snaha o zníženie uhlíkovej stopy v lodnej doprave už prebieha pár rokov. V Číne využívajú elektrickú loď na prepravu uhlia a v Nórsku spoločnosť Ampere prevádzkuje malé elektrické trajekty na kratšie trasy. Ďalšia nórska spoločnosť Color Line prednedávnom začala využívať veľkú plug-in hybridnú loď, ktorej batérie majú kapacitu až 5 MW a ušetria tony emisií. Jej batérie sa budú nabíjať bez emisií – z veternej energie v blízkosti prístavu Sandefjord.

Náš tip
Najväčšia hybridná loď sveta šetrí množstvo emisií. Má toľko batérií ako 50 Tesiel

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+