Spoločnosť Schneider, ktorá sa zaoberá logistikou a nákladnou dopravou, si zabezpečila svoj prvý elektrický kamión eCascadia. Podľa dostupných informácií je jej hlavným plánom do budúcnosti vybudovať jeden z najväčších vozových parkov elektrických nákladných vozidiel v Severnej Amerike.
✅ Nemali by ste prehliadnuť:
TIP na konferenciu: Plánujete kúpu elektromobilu do firmy? Poradíme vám na konferencii eFleet Day 2023 už 29. marca. Akčný plán pre elektromobilitu, reálne dáta, postrehy a skúsenosti z praxi, firemné procesy a nástroje, ale aj financovanie či úspora nákladov. To všetko a omnoho viac pod jednou strechou. Registrácia na eFleet Day 2023 prebieha na stránke www.efleetday.sk
Spoločnosť vybuduje aj 16 nabíjacích staníc pre nákladné vozidlá
Spoločnosť tak prijala prvé z takmer sto vozidiel od spoločnosti Daimler Truck. Nové elektrické vozidlá sa budú využívať k rôznym činnostiam spoločnosti Schneider v južnej Kalifornii.
Zároveň spoločnosť postaví 16 nabíjacích staníc pre elektrické nákladné vozidlá. Kompletná funkčnosť celej infraštruktúry spolu s obstaraním vozidiel eCascadia je plánovaná do konca roku 2023.
eCascadia s dojazdom do 400 km
Vozidlá eCascadia sa ponúkajú aktuálne s dvoma rôznymi batériami. Batéria s kapacitou 438 kWh poskytuje dojazd približne 370 kilometrov v konfigurácii 4 x 2 alebo 354 kilometrov v konfigurácii 6 x 4. Batéria s kapacitou 291 kWh poskytuje dojazd 250 km pri konfigurácii 4 x 2. Podľa dostupných informácií eCascadia sa dokáže nabiť z 0 na 80 % už za 90 minút.
Najinovatívnejší bezpečnostný systém pre nákladné vozidlá
Výrobca eCascadia je tiež priekopníkom najinovatívnejšieho bezpečnostného systému pre nákladné vozidlá, ktorý funguje na základe systému Detroit Assurance®. Ide tak o prvú technológiu v odvetví, ktorá bráni eCascadii, aby zmenila smer jazdy do strán v prípade, že sa tam nachádza cyklista alebo chodec, ktorého vodič môže prehliadnuť.
Ako uviedla spoločnosť Schneider, že jej flotila zložená z eCascadia bude mať potenciál vyhnúť sa produkovaniu viac ako 37 tonám emisií oxidu uhličitého za deň. Ročne to zodpovedá odstráneniu približne 2 400 benzínových áut z ciest. Spoločnosť si stanovila cieľ znížiť emisie CO2 na míľu o 7,5 % do roku 2025 a 60 % do roku 2035. Doteraz znížila svoje emisie na míľu o 5 %.