MojElektromobil

Súbor o kráľa automobiov je tu každú generáciu. Pred pár rokmi tento súbor zohrávala trojica Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari a McLaren P1 a ešte pred nimi tu boli Ferrari Enzo, McLaren SLR a Porsche Carrera GT.

Dnes je tu rivalita hyperšportov opäť. Sú však 100% elektrické.

Začína sa ďalšia éra v boji o najlepší hyperšportový automobil. Odštartoval ju chorvátsky svojim druhým modelom Concept_Two. Konkurencia však nezaspala a okrem novej Tesly Roadster Lotus odhalil svoj elektrický hyperšportový model s názvom Evija. Taliansky nováčik v proemysle Pininfarina zase predstavil model Battista s výkonom 1 900 koní.

Cena

Cena týchto dvoch modelov je veľmi podobná. Mate Rimac (CEO Rimac) povedal, že C_Two bude stáť okolo 2,1 milióna dolárov a spoločnosť plánuje vyrobiť okolo 180 kusov, z čoho 30 sa použije na crash testy. Lotus nastavuje cenu Evije na 1,7 milióna libier (okolo 1,9 mil. eur) bez daní a poplatkov. Tu bude vyrobených 130 kusov takže bude o niečo exkluzívnejší ako Rimac. Rezervovať si môžete Eviju za 311 000 USD (280-tisíc eur).

Dva elektromotory verzus štyri

Keďže ani jeden z týchto modelov nebol testovaný na závodnej dráhe, musia nám nateraz postačiť oficiálne tvrdenia výrobcov. Obidva elektromobily budú mať šialenú silu. C_Two má štyri elektromotory (jeden pre každé koleso) a 120 kWh batériu, ktoré generujú 1 914 konských síl a 2 300 Nm krútiaceho momentu. Rimac hovorí, že auto prejde na jedno nabitie 550 km a vyšprintuje z 0-96 km/h za 1,9 sekundy, čím sa vyrovná novej Tesle Roadster. Maximálna rýchlosť sa vyšplhá na 415 km/h za z 0-300 km/h vystrelí len za 11,6 sekundy.

Evija bude mať iba dva elektromotory, ktoré budú napojené na lítium-iónovou batériu ktoré produkujú 1 972 koní a 1 700 Nm krútiaceho momentu, čo z neho robí najvýkonnejší sériový automobil všetkých čias (!).

Lotus zverejnil údaje o výkone veľmi zdržanlivým spôsobom. Šprint z 0-96 km/h má trvať “menej ako 3 sekundy”, maximálna rýchlosť “vyše 350 km/h” a dojazd “viac ako 400 km” na jedno nabitie indikujú, že Lotus Evija je ešte ďaleko od finálnej produkčnej verzie. Concept_Two sa na cestách objaví určite skôr.

Štýlový exteriér

Obe autá majú skvelý dizajn, avšak Lotus vyzerá ako elektromobil budúcnosti. Ľahké karbónové telo karosérie a jednodielny podvozok udržujú auto na váhe len niečo vyše 1 600 kg. Každý prvok exteriéru bol navrhnutý s maximálnym ohľadom na aerodynamiku. Obrovské zadné prieduchy Evije robia z Forda GT krotký automobil. C_Two takisto využíva karbonový monokok obklopený elegantnou karosériou. Nie je medzi nimi žiadny zásadný rozdiel, avšak Evija vyzerá agresívnejšie a dramatickejšie.

Interiérový dizajn

V tejto cenovej kategórii nečakajme nič iné, ako tie najprémiovejšie materiály a dizajn. Lotus, verný svojmu motošportovým koreňom, vytvoril minimalistickejší interiér s povrchmi z uhlíkových vlákien a Alcantarou pokryté pretekárske sedadlá. Jediný displej je namontovaný nad volantom v štýle Formule F1, zatiaľ čo stredová konzola má sériu tlačidiel. Lotus bude pravdepodobne vhodnejšie pre použitie na trati.

Interiér C_Two na druhú stranu vyzerá viac luxusne a na každodennú jazdu. Lotus aj Rimac využívajú vyklápacie dvere.

Verdikt

Doterajší králi hyperšportových automobilov z Bugatti a švédskeho Koenigseggu majú veľký dôvod sa obávať. Rimac a Lotus sa chystajú úplne zmeniť tento segment, keďže ich výkonnostné parametre sú ďaleko nad spaľovacími rivalmi. Oba modely budú zároveň musieť súťažiť s talianskym nováčikom Pininfarina Battista a benzínový motor pomaly pochovajú aj  Aston Martin Valkyrie a Mercedes Project One.

Chceli by ste na trhu viac elektrických superšportov a hyperšportov? Ktorý model sa vám páči viac? Podeľte sa o názor v komentároch.

28. júla 2019
Zdroj: CarBuzz

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+