Informácie o elektromobile Luka EV, ktorý stavajú Česi, sa začali objavovať už pred niekoľkými rokmi. Ide dizajnovo o veterána s moderným elektrickým pohonom. Zaujímavosťou je napríklad aj spotreba, výrobca sa vo vlastných testoch dostal na úroveň len 6,8 kWh / 100 km.
Luka EV: Cena a dostupnosť
Na svojich stránkach však uvádza aj ďalšie zaujímavosti. Konečne sme sa dočkali predpokladanej ceny, ktorá začne na 40 000 € bez dane. Finálna cena bude závisieť samozrejme aj od výbavy, veľkosti batérie, farebného prevedenia a podobne. Do predaja by sa mohol dostať niekedy v druhej polovici roka 2023.
Luka EV je malé dvojdverové vozidlo určené len pre dvoch ľudí, ktorého hmotnosť je 815 kg. Elektromotor má výkon 50 kW a z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,6 sekundy. Batéria s kapacitou 21,9 kWh sľubuje dojazd až 300 km na jedno nabitie. Tieto informácie sú zatiaľ len teoretické, na certifikované testy si ešte chvíľu počkáme. S maximálnou rýchlosťou 146 km/h si bez problémov poradí aj na diaľnici.
Luka EV Traditional spája retro dizajn a moderné technológie
8.5.2020
Malá česká firma MW Motors sa orientuje na výrobu špeciálnych áut – dizajnových veteránov, ktorí však pod kapotou skrývajú moderné srdce. V ich portfóliu sa momentálne nachádzajú tri modely a všetky ponúkajú plne elektrický pohon. Najnovší, Luka EV Traditional, však zásadne mení použitú technológiu
Luka EV: Po starom, no lepšie
O firme ste mohli počuť už v súvislosti s ich pôvodným modelom Luka EV In-wheel, ktorý je okrem dizajnu zaujímavý aj systémom pohonu. Ako názov napovedá, obsahuje štyri elektromotory – jeden pre každé koleso. Nový model s názvom Luka EV Traditional tento spôsob mení a štvoricu motorov nahrádza jeden centrálny s výkonom 55 kW a maximálnymi otáčkami 9 000 ot / min. Chladený je vodou, a to spoločne s riadiacou jednotkou. Takáto úprava však priniesla aj zníženie ceny o celých 10 000 €.
O dostatok energie sa starajú dva batériové boxy s kapacitou 26,4 kWh. Batériové články sú uložené v hliníkovom boxe, ktorý je skvelý pre dostatočné odvádzanie tepla a chladenie článkov. Každý článok je pritom vybavený vlastným teplotným senzorom. Výrobca udáva zrýchlenie z 0 na 100 km / h za 9,8 sekundy a maximálna rýchlosť bola stanovená na 140 km / h.
Váha vozidla sa zastavila na 886 kilogramoch, pričom kombinácia všetkých faktorov má ponúknuť dojazd 310 kilometrov. Priemerná spotreba by preto nemala prekročiť 8,5 kW / 100 km. To je veľmi dobrá hodnota, no MW Motors hovorí práve o efektivite ako o jednej z hlavných predností elektrických áut z ich produkcie.
Zaujímavá cena
Vyššie spomínané parametre, vrátane dojazdu, však zatiaľ vychádzajú iba z vlastných testov výrobcu. Na oficiálne certifikované hodnoty ešte čakajú a údaje následne aktualizujú. V súčasnosti je dostupná verzia s iba pravostranným riadením, no ľavostranná má byť pridaná do ponuky v blízkej dobe. Vzhľadom na charakter vozidla, výrobcu a ponúkané špecifikácie je stanovená cena pomerne rozumná – firma si za verziu s pravostranným riadením v základnej výbave pýta 30 000 €.