Čínske automobilky produkujú jeden zaujímavý elektromobil za druhým. Do tohto súboja sa teraz pridáva nová automobilka z krajiny, ktorá prichádza so zaujímavým modelom. Lynk & Co Z10 je elektromobilom, ktorý má byť konkurenciou napríklad Volkswagenu ID.7 či Hyundai IONIQ 6 a podobným modelom. Trochu sa na ne podobá dizajnom, ale aj parametrami. Na tému upozornil portál Electrive.
Trojmetrový rázvor zabezpečí maximálny komfort
Automobilka síce podrobné špecifikácie vozidla ešte neoznámila, no vďaka žiadosti o povolenie z čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií už vieme väčšinu dôležitých parametrov. Napríklad to, že elektromobil bude mať dĺžku 5028 mm, šírku 1966 mm a výšku 1463 mm. Keďže pôjde o veľký pohodlný sedan, prekvapujúci nie je ani rázvor, ktorý má cez 3 metre, konkrétne 3005 mm. O miesto vpredu alebo vzadu pre pasažierov tak rozhodne núdza nebude.
Dôležitou vlastnosťou je využitie modernej 800 V architektúry, ktorú využívajú niektoré modely značky Hyundai alebo Kia. Výhodou architektúry je mimoriadne rýchle nabíjanie. Ak vás chcete k tejto téme zistiť viac, odporúčame článok 800 V alebo 400 V architektúra. Aké sú výhody a nevýhody?
Rýchle nabíjanie a poriadne zrýchlenie
Automobilka uvádza, že len 15 minút nabíjania stačí na dosiahnutie dojazdu 573 kilometrov. Maximálny nabíjací výkon v kW však zatiaľ nepoznáme. Celkový dojazd elektromobilu by mal byť na úrovni až 800 kilometrov, avšak akou metodikou bol počítaný, nevieme. Chýbať by nemala ani poriadna dávka výkonu, pretože dvojmotorový variant by mal ponúknuť zrýchlenie z nuly na 100 km/h len za 3,5 sekundy.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Ako letné horúčavy ovplyvňujú dojazd elektromobilov?
- Ako dlho vydržia batérie v elektromobiloch? Táto Tesla najazdila skoro 700 000 km ako taxík
- Vyhodnotenie testov spotreby – ktorý elektromobil má pri bežnej jazde najnižšiu spotrebu, či najdlhší dojazd?
Odhalené boli tri varianty pohonnej jednotky vozidla, všetky sú vybavené LFP batériou. Základný model ponúkne výkon rovných 200 kW a dosiahne maximálnu rýchlosť 210 km/h. Stredný model dostane elektromotor s výkonom 310 kW a maximálnou rýchlosťou 240 km/h. Najvyšší variant skombinuje tento elektromotor s ďalším s výkonom 270 kW a ponúkne maximálnu rýchlosť 250 km/h.
RGB osvetlenie. Dizajnový prvok alebo gýč?
Chýbať nesmie športový a atraktívny exteriér s delenými svetlometmi, 21-palcové kolesá či dokonca vysúvací spojler. Najviac z pohľadu dizajnu asi upútajú RGB svetlá vpredu aj vzadu, čo môže upútať skôr mladších, prípadne hráčov. Elektromobil samozrejme ponúkne najmodernejšie technológie na čele s LiDAR, ktorý poslúži funkciám autonómnej jazdy. Chýbať nebude ani veľký displej infotainmentu s uhlopriečkou 15,4 palca.
Vozidlo bude dostupné na predobjednanie už v júli tohto roka, avšak len v domovskej Číne. O dostupnosti na iných trhoch sa zatiaľ nehovorí a neočakávame, že sa pozrie do Európy. Cena by mala byť v rozmedzí od 200 do 300 tisíc yuanov, čo je v prepočte približne 25 500 až 38 300 eur.
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom