MojElektromobil

Na svete vznikne vôbec prvá továreň na výrobu lítium-sírových batérií. Nachádzať sa bude v meste Reno, v Nevade (USA). Postaví ju spoločnosť Lyten a investícia bude vo výške viac ako 1 miliarda dolárov. Továreň má byť schopná vyprodukovať batérie s celkovou kapacitou až 10 GWh ročne. na tému upozornil portál Electrek.

Čo je lítium-sírová batéria?

Ide o batériu, ktorá používa lítium ako anódu a síru ako katódu. Oproti bežným lítium-iónovým batériám sa tento typ považuje za pokročilejší. Hlavnou výhodou je vyššia energetická hustota a to, že Li-S batérie neobsahujú drahé kovy. Stále však existuje viacero technologických výziev, ktoré so sebou prinášajú.

Až 1000 pracovných miest

Továreň by mala byť uvedená do prevádzky v roku 2027 a je súčasťou plánu spoločnosti Lyten podporiť jej vstup na trhy s mikromobilitou, vesmírnymi technológiami, dronmi a obrannými zariadeniami. Tvrdí, že má veľké množstvo potenciálnych zákazníkov a továreň vníma ako rozhodujúci krok na uspokojenie rastúceho dopytu.

bateria stellantis
Zdroj: Insideevs

Nemali by ste prehliadnuť:

Továreň bude pokrývať plochu 116 tisíc metrov štvorcových v areáli s rozlohou približne 50 hektárov. Spočiatku je v pláne zamestnať 200 ľudí, časom by sa toto číslo malo zvýšiť na 1000. Otvorené budú aj pozície pre inžinierov, výskumníkov, technikov a ďalšie. S výstavbou by sa malo začať začiatkom budúceho roka.

Spoločnosť Lyten tiež spolupracuje s niekoľkými strednými školami a univerzitami s cieľom vytvorí pracovné miesta a vyškoliť kvalitnú pracovnú silu, ktorá dokáže podporiť pokročilé výrobné potreby továrne. Generálny riaditeľ spoločnosti, Dan Cook, označil nevadskú továreň za významný míľnik pre spoločnosť a v novom type batérií vidí budúcnosť. Zároveň však vidí nedostatky, ktoré je potrebné vyriešiť – kratšia životnosť, nižšia stabilita a podobne.

Náš tip
Horenie elektromobilov: Viacero štúdií sa zhoduje a výsledky sú jednoznačné
6. novembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+