MojElektromobil

Spoločnosť Arrivo oznámila, že sa dohodla s oddelením dopravy v Colorade na postavení povrchovej trate, ktorá bude viesť mestom Denver. Ide o projekt veľmi podobný hyperloopu, ktorý už veľmi dobre poznáme. S jedným podstatným rozdielom. Na svoju prevádzku totiž nebude potrebovať žiadny vákuový tunel. Tento projekt je založený na jazde po magnetickej trati po povrchu. Veľmi podobný, možno rovnaký systém je využívaný v rýchlovlakoch, napríklad v Japonsku.

Menšie vzdialenosti

Vozidlá, ktoré sa pohybujú po týchto magnetoch dokážu dosiahnuť vyššie rýchlosti, a vyššiu účinnosť, ako v prípade konvenčných riešení. Hlavnou výhodou je, že v tomto prípade odpadáva trenie kolies o vozovku. Nový projekt je ale v hlavnej myšlienke oproti hyperloopu rozdielny. Okrem inej technológie je iná aj dĺžka trás. Zatiaľ čo pôvodný hyperloop sa zameriava hlavne na prekonanie dlhších vzdialeností čo najvyššou rýchlosťou, prevažne medzi mestami, nový projekt prekonáva kratšie vzdialenosti o niečo nižšou rýchlosťou.

Pre porovnanie, vzdialenosť medzi denverským letiskom a centrom mesta je približne 50 kilometrov a táto cesta trvá štandardne 55 minút. Arrivo ju však dokáže zvládnuť za približne 9 minút. Samozrejme, vybudovanie tohto systému bude určite oveľa lacnejšie, ako samotný hyperloop. V prvom rade, nebude potrebné hĺbiť dlhé tunely, ktoré by projekt výrazne predražili.

Výstavba začne v roku 2019

Testovaciu trať plánuje spoločnosť postaviť vo východnej časti Denveru a bude viesť zo severu až na juh, pričom bude prechádzať aj popri letisku. Stavať by sa malo začať v roku 2019 a o dva roky by mala byť trať hotová a pripravená na testovaciu prevádzku.

Náš tip
The Boring Company plánuje postaviť prepravný tunelový systém v Los Angeles
25. októbra 2018
Zdroj: theverge.com

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+