Viaceré značky už dlhodobo spomínajú veľkú ofenzívu malých a lacných elektromobilov, o ktoré je vysoký záujem. Elektrický pohon je totiž najvhodnejší práve do malého mestského auta, ktoré svojou hmotnosťou a rozmermi nenarúša mestský priestor, ľahko sa s ním manévruje a na rozdiel od spaľovacích vozidiel svoju kinetickú energiu pri brzdení nepremení na teplo, ale uchová do akumulátora na ďalší rozbeh. V neposlednom rade ide o najmä absenciu výfukových emisií, ktoré si v uliciach miest neželáme dýchať. Práve tam mieri nový mestský elektromobil Hyundai Inster.
Prvotné informácie o novom elektromobile Hyundai Inster priniesol denik.cz, na jeseň sme ho mali možnosť vidieť na podujatí E-Salon v Prahe vo verzii Cross (foto nižšie). Tentokrát sa model oficiálne predstavil aj pre slovenský trh.

Slovo Inster je odvodené od slov „intímny“ a „inovatívny“, pričom názov nového subkompaktného elektromobilu Hyundai odráža aj evolúciu z modelu Hyundai Casper so spaľovacím motorom, ktorý bol predstavený v roku 2021.
Crossover kategórie supermini (segment A) sa od jesene 2021 predáva v Južnej Kórei, avšak výlučne s jednolitrovým benzínovým trojvalcom.
Hoci skelet karosérie zostal zachovaný odlišná je najmä podlahová plošina. Tá bola prispôsobená pre zástavbu batérie, a naopak nevyžaduje priestor na výfuk, či palivovú nádrž. Okrem toho dostalo vozidlo aj nové predné a zadné svetlá, či plnú prednú masku.
2025 Hyundai Inster: Exteriér a interiér
Dĺžka novinky Hyundai Inster je 3 825 mm, šírka 1 610 mm a výška 1 575 mm. Hmotnosť elektromobilu je 1 305 až 1 423 kg, v závislosti od verzie a výbavy. Vďaka rázvoru dlhému 2 580 mm ponúkne vnútri dostatok priestoru a možno ho zaradiť až na hranicu B segmentu.

Napriek svojim rozmerom však prekvapuje vnútorným priestorom vďaka variabilite interiéru. Toho je až neuveriteľne veľa najmä v pozdĺžnom smere. Na šírku je tak akurát, oproti Dacii Spring je to však neporovnateľné. Vysokú kvalitu dosahuje aj spracovanie, či použité materiály. V tomto vozidle sa naozaj necítite ako v nejakom lacnom aute. Všetko je spravené poctivo.
Mestský elektromobil Hyundai Inster: Batožinový priestor a cargo verzia
Sedadlá v druhom rade sú rozdelené v pomere 50:50. Solídny je aj batožinový priestor so základným objemom 280 litrov. V prípade posuvnej zadnej lavice to môže byť dokonca až 351 litrov. Nepotvrdilo sa zatiaľ, či sa bude predávať aj jeho dvojmiestna úžitková verzia, v prípade spaľovacieho modelu známa pod názvom Casper Van.

Nemali by ste prehliadnuť:
- Mestské žihadlo, rodinné SUV aj špičkový športiak. Elektromobily Hyundai bojujú o váš hlas v ankete Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing
- Test Porsche Macan Turbo: Symfónia komfortu, dynamiky a technológie
- Volvo EX30 Cross Country: Elektrické SUV pripravené na terénne dobrodružstvá
Hyundai Inster: Batéria a parametre
K dispozícii sú dve možnosti elektrického pohonu. Základná verzia Hyundai Inster sa bude dodávať s batériou s kapacitou 42 kilowatthodín (využiteľná kapacita 39 kWh) a elektromotorom s výkonom 71 kilowattov (95 koní). Naopak vyššia verzia dostane akumulátor s kapacitou 49 kWh (využiteľná kapacita 46 kWh) a motor s výkonom 84,5 kW (113 koní). Krútiaci moment je v oboch prípadoch 147 Nm.

V prípade menšej 42 kWh baterky výrobca očakáva dojazd Hyundai Inster podľa WLTP na úrovni 327 km. Táto verzia šprintuje z 0 na 100 km/h za 11,7 sekundy. Jej maximálna rýchlosť je 140 kilometrov za hodinu.
Elektromobil Hyundai Inster: Dojazd a nabíjanie
Pre Hyundai Inster s väčšou 49 kWh batériou sa avizuje dojazd až 370 km v kombinovanom cykle WLTP. Vyšší výkon skráti aj čas zrýchlenia z nuly na stovku (10,6 sekundy) a umožní dosiahnutie maximálnej rýchlosti 150 km/h.

Pre Hyundai Inster s väčšou baterkou je maximálny nabíjací výkon na úrovni 85 kW, zatiaľ čo variant s menšou baterkou vrcholí na hodnote 73 kW. Obe verzie možno dobiť z 10 % na 80 % stavu nabitia za 30 minút. Spoločnosť tvrdí, že spotreba energie je 14,3 kWh/100 km, respektíve 15,1 kWh/100 km pri verzii s väčšou batériou a 17-palcovými kolesami. Štandardná palubná nabíjačka na striedavý prúd (AC) má výkon 10,5 kW.
Malý elektrický Hyundai Inster: Slovenská cena 2025
Pôvodné informácie od HMC zneli nasledovne:
„Budeme ho nabízet s cenovkou odpovídající přepočtu úrovně 22 tisíc eur a formou internetového prodeje,“
Martin Saitz, generálny riaditeľ českého zastúpenia automobilky Hyundai
Internetovým predajom mal Hyundai namysli službu Click to Buy, kde si záujemca vozidlo vyhľadá v ponuke jednotlivých predajcov a online objedná. Vyzdvihnúť si ho môže buď osobne u dealera, alebo si ho nechá doviezť až domov.

Na Slovensku Hyundai zverejnil oficiálny cenník už na jeseň, medzi tým sa však zmenila sadzba DPH. Slovenská cena Hyundai Inster pre rok 2025 začína na úrovni 23 250 eur s DPH (23 %) po započítaní bonusu vo výške 1 500 €. Pri nákupe na IČO novinka dokonca značne podliezla 20-tisícovú hranicu, cena pre firmy a podnikateľov začína od 17 707 eur bez DPH.
Ide o základnú verziu so 42 kWh batériou, pohonom 4×2 a výkonom 71 kW vo výbave Comfort. Výkonnejšia verzia so 49 kWh batériou, pohonom 4×2 a výkonom 84,5 kW v rovnakej výbave aj s 1 500-eurovým bonusom začína na sume 25 050 eur s DPH.

Na výber sú štyri úrovne výbav – Comfort, Family, Style a dobrodružne ladená Cross. Za zmienku stojí, že práve od výbavy Family je vozidlo vybavené tepelným čerpadlom a systémom pre ohrev batérie v prípade nízkych okolitých teplôt. Táto kombinácia je pre základný stupeň výbavy Comfort ponúkaná ako príplatková výbava Family Pack v cene 900 €.
Hyundai Inster Cross
Vrchol ponuky tvorí štýlová verzia Hyundai Inster Cross, ktorá sa ponúka len s väčším z dvojice akumulátorov. Jej základná cena štartuje na úrovni 33 040 eur (s bonusom).
Na Slovensko dorazí v apríli a od zvyšku portfólia sa odlišuje najmä 17“ diskami kolies z ľahkých zliatin, drsnejším vzhľadom predného a zadného nárazníku a bočného olištovania, na streche potom pribudol strešný kôš. Daňou za štýl je v tomto prípade zhoršená aerodynamika, čo sa prejaví na o čosi kratšom dojazde (290 km).
Konkurencia malých elektromobilov
Za najväčšieho konkurenta nového Hyundai Inster možno považovať mestský elektromobil Dacia Spring, ktorý však štartuje na cene 16 900 eur. Oproti nemu ale Hyundai ponúka podstatne viac priestoru, špičkové technológie a kvalitnejšie spracovanie.

V segmente malých áut mu konkurujú francúzske malé vozidlá Renault 5 E-Tech (cena od 27 500 eur) a Citroën ë-C3 (základná cena 22 900 eur). Na Slovensku obľúbený Volkswagen sľubuje v blízkej dobe uviesť na trh nový model segmentu B s označením Volkswagen ID.2 s cenou pod 25 000 eur.