Ťahač MAN eTGX je nastavený tak, aby logistika tovární Volkswagen bola v budúcnosti ohľaduplnejšia ku klíme. Do roku 2026 bude do prevádzky nasadených 120 týchto kamiónov a operovať budú v regióne Porýnie-Porúrie a v oblasti Beneluxu. Budú súčasťou podnikovej logistiky Volkswagenu, uvádza výrobca v tlačovej správe.
„S elektrickým truckom Ultra Low Liner vyvinul MAN riešenie, ktoré je dokonale prispôsobené požiadavkám automobilového priemyslu. Žiadny iný sériovo vyrábaný elektrický ťahač nedokáže prepravovať návesy s vnútornou výškou tri metre. Vďaka tomu je ideálnou voľbou pre prepravy s požiadavkami na veľký objem. Sme radi, že máme na našej strane dvoch silných partnerov – Duvenbeck a Volkswagen, ktorí prinesú túto inováciu na cesty.“
Friedrich Baumann, vedúci predaja a zákazníckych riešení v MAN Truck & Bus
Ťahač bude využívaný na zásobovanie tovární Volkswagen
Jedným z partnerov je aj spoločnosť Duvenbeck, ktorá už niekoľko rokov dbá na udržateľnosť. V rámci iniciatívy „Green Logistics“ sa zameriava na riešenia dopravy s nízkymi emisiami a úsporami zdrojov. Práve nový elektrický ťahač MAN má byť dôležitým krokom k bezemisnej logistike, aspoň takto to vidí spoločnosť. Duvenbeck sa snaží zavádzať opatrenia, ktoré optimalizujú energetickú účinnosť a šetria zdroje. Patrí k nim aj používanie alternatívnych pohonov, znižovanie počtu jázd na voľnobeh a inovatívna koncepcia nabíjania.
Elektrické ťahače MAN sa budú využívať na zásobovanie výroby v továrňach Volkswagen. Význam tohto projektu zdôrazňuje aj vedúci logistiky VW, Simon Motter.
„Náš partner Duvenbeck robí odvážny krok vpred. E-truck bude po prvýkrát nasadený v továrni Volkswagen vo Wolfsburgu. To znamená, že je možné už teraz overiť vhodnosť tejto technológie pre každodenné použitie a jej hospodárnosť.“
Použitie elektrických nákladných vozidiel je ďalším krokom k znižovaniu emisií CO2 v cestnej doprave. Tam kde nie je možné strategicky prioritne využívať železničnú dopravu s ekologickou elektrikou, môžu byť práve uprednostňované nákladné automobily s batériovým pohonom.
MAN eTGX Ultra Low Liner a jeho parametre
Tento elektrický nákladiak ponúka rázvor dlný 3,75 metra, čo je dostatok na akumulátor poskytujúci dojazd 500 kilometrov na jedno nabitie. Tlačová správa však jeho konkrétnu kapacitu neuvádza. Vozidlo je ideálne na prepravu veľkých prívesov s vnútornou výškou 3 metre a objemom až 100 metrov kubických.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Štrajk v nemeckých továrňach Volkswagenu: Boj o mzdy, pracovné miesta a budúcnosť automobilky
- Integrácia elektromobilov do elektrickej siete prináša zaujímavé výsledky. Majitelia môžu ušetriť nemalé peniaze
- Porovnanie najnovších kompaktných elektrických SUV: Aké sú ich reálne náklady?
Vďaka modulárnej koncepcii ponúka možnosť zvoliť si 4, 5 alebo 6 batérií a v ponuke sú aj dve výkonové verzie. Buď 449 koní alebo 544 koní. Čo sa týka nabíjania, k dispzícii je klasické DC s maximálnym výkonom 375 kW. Objednať ho je ale možné aj s novým štandardom MCS a výkonom až 1 MW. To umožní ešte rýchlejšie nabíjanie počas prestávky vodiča.
Ťahač Man eTGX v Duvenbecku uviedla do prevádzky skupina TIP, ktorá poskytuje úžitkové vozidlá a služby na prenájom pre dopravný a logistický priemysel. Skupina sa aktívne podieľa na vytváraní udržateľnejšej budúcnosti logistického priemyslu. Tento prístup nielen podporuje dekarbonizáciu odvetvia, ale aj dôsledne smeruje k logistike, ktorá je šetrnejšia ku klíme.
Ako je na tom konkurencia?
Z pohľadu konkurencie bol predstavený napríklad nový Mercedes-Benz eActros 600, ktorý sa začal vyrábať koncom roka. Aj spoločnosť DAF chce v budúcnosti loviť zákazníkov v tejto oblasti so svojim modelom XF.
Mercedes-Benz eActros 600 a DAF XF by mali byť schopné prejsť približne 500 kilometrov, Švédi sľubujú pre svoju novú verziu Volvo FH Electric dojazd až 600 kilometrov.