Nemecká spoločnosť MAN Truck & Bus oficiálne spustila výrobu svojich vlastných batérií v Norimbergu. Pri tejto príležitosti na mieste nechýbal bavorský premiér Dr. Markus Söder a štátny minister Hubert Aiwanger. Automobilka o tomto kroku informovala prostredníctvom tlačovej správy.
MAN bude vyrábať batérie pre kamióny aj elektrobusy
Začiatok výroby batérií je ďalším krokom v transformácii spoločnosti na lídra v oblasti ekologických pohonov. MAN do novej továrne investoval 100 miliónov eur, no hovorí, že ide len o začiatok. V najbližších rokoch sú v pláne ďalšie investície vo výške 150 miliónov eur. Hlavné ciele sú dva. Ide samozrejme o zvýšenie produkcie batérií, ale aj o prehĺbenie odborných znalostí v oblasti batériových technológií.
V Norimbergu sa teda nebudú len skladať batérie do finálnej podobe, ale vyrobené tu budú aj samotné moduly, ktoré majú byť kľúčovým komponentom pre ďalšie generácie batérií.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Salón Elektromobilov 2025 začína v máji v Bratislave. Bezplatná registrácia už prebieha!
- Zakladateľ spoločnosti Nikola bol omilostený. Trevor Milton bojuje o majetok
- CATL má nové, prakticky nezničiteľné batérie. 5 minút nabíjania stačí na dojazd 482 kilometrov
„Dnešok je historickým dňom pre MAN. Spustením výroby batérií vstupujeme do novej éry. Investície do tejto technológie potvrdzujú našu orientáciu na klimaticky šetrné pohony.“
Alexander Vlaskamp, CEO spoločnosti MAN
Vyššie spomínaných 150 miliónov nepôjde len z vrecka MAN. 18 miliónov investuje Federálne ministerstvo hospodárstva a ochrany klímy spoločne s Bavorskom. Ďalších 30 miliónov od Bavorska bude smerovať do výskumu batériových technológií, vrátane montáže, chémie článkov a bezpečnosti batérií.
Dôležitá investícia pre celé Nemecko
Celkové investície zabezpečia približne 400 pracovných miest, pričom Dr. Markus Söder dodal, že elektromobilita vyrobená v Bavorsku bude dôležitým míľnikom nielen pre MAN, ale pre celé Nemecko. Továreň dokáže v súčasnej fáze vyprodukovať 50 tisíc batérií ročne, pričom je pripravená túto kapacitu zdvojnásobiť. Výroba sa sústreďuje na batérie do mestských autobusov, ale aj do veľkých ťahačov.


Technológia je postavená na NMC chémii a spoločnosť si vyvíja aj samotný systém BMS, ktorý batériu riadi. Dôležitou súčasťou výroby je modulárny prístup, čo spoločnosti umožňuje reagovať na rôzne produktové varianty. MAN predpokladá, že do roku 2030 bude približne polovica nákladných vozidiel spoločnosti a až 90 percent mestských autobusov vybavená pohonmi s nulovými lokálnymi emisiami.