Už v roku 2024 na trh dorazí nová generácia plne elektrického Maserati Quattroporte. Ako sa uvádza v správe britského outletu AutoCar, Quattroporte EV bude založené na rovnakej platforme, ako pripravované Granturismo. Vzhľadom na to, že Granturismo bude dostupné už aj v prevedení EV, je dosť pravdepodobné, že sa bude predávať aj tradične poháňaná verzia nového Quattroporte.
Elektrické Quattroporte by taktiež malo prijať štítok Folgore, ktorý používajú verzie EV Granturismo a Grecale.
Grecale Folgore
Pokiaľ ide o veľkosť batérie, je možné, že Quattroporte EV využije rovnakú 105 kWh jednotku ako Grecale Folgore. Balík Granturismo s kapacitou 92,5 kWh je tiež voliteľnou možnosťou a je pravdepodobnejšie skôr to, že obe autá tak budú mať spoločný podvozok. Môžeme očakávať AWD a viac ako 500 koní už v štandarde. Výrazne výkonnejší variant bude orientovaný primárne na výkon, aby mohol konkurovať aj samotnému Porsche Taycan Turbo S.
Quattroporte ako jediný sedan
Čo sa týka dojazdu, očakáva sa, že Quattroporte EV sa zmestí niekde medzi Grecale Folgore (vyše 480 km na nabitie) a Granturismo Folgore (450 km).
Čo sa týka cien, aktuálny Quattroporte sa začína v USA na 97 995 dolároch. Treba však počítať s tým, že tento nový elektrický model bude oveľa drahší. Quattroporte už bude čoskoro len jediným sedanom Maserati, pretože Ghibli sa prestáva vyrábať. Preto ho talianska značka chce urobiť ešte viac exkluzívnejším.
Počiatočná cena sa začne hýbať asi v rozmedzí v okolo 150 000 dolárov, aj keď je to zatiaľ len špekulácia. To znamená, že model by sa mal zamerať a prilákať ,,exluzívnejšiu“ cieľovú skupinu, ako doteraz.
Plne elektrická verzia MC20
Okrem Folgore variantov Quattroporte, Granturismo a Grecale plánuje Maserati aj plne elektrickú verziu svojho vlajkového superšportu MC20. MC20 Folgore bude mať údajne tri motory a rovnako ako spaľovacia verzia bude k dispozícii buď ako kupé alebo kabriolet.