MojElektromobil

Automobilka Maserati už začiatkom apríla 2024 predstavila svoj nový elektromobil Folgore. Spoločnosť chce však svoju stratégiu posunúť o level vyššie s novinkou v podobe plne elektrického člnu Tridente, ktorého farebný dizajn je inšpirovaný práve luxusným elektromobilom. Bližšie informácie boli zverejnené na oficiálnej stránke Maserati.

Maserati predstavuje svoj prvý elektrický čln Tridente

Nový luxusný čln je podľa slov spoločnosti určený, ako “doplnok” k novému elektrickému kabrioletu. Automobilka sa pri plánovaní projektu spojila so spoločnosťou Vita Power, ktorá sa zameriava na zredukovanie emisií v lodnej doprave práve prostredníctvom výroby plne elektrických jácht.

Maserati Tridente
Maserati Tridente, Maserati Folgore | Zdroj: Maserati.com

Čln Maserati Tridente dokáže poskytnúť luxus až desiatim pasažierom vďaka jeho dĺžke, ktorá je podľa špecifikácií až 10,5 metra. Elektrické motory produkujú maximálny výkon 447 kW s kapacitou batérie až 252 kWh, ktorú je podľa slov výrobcu možné nabiť za menej ako jednu hodinu.

Maserati Tridente
Maserati Tridente | Zdroj: Maserati.com

Maximálna rýchlosť člnu je 74 km/h. Firma Vita Power sa v tomto prípade zameriavala len na technické parametre motorov a systému. Karbónová konštrukcia bola dokončená americkou spoločnosťou Hodgdon Yachts. Čln je možné prispôsobiť podľa potreby na stolovanie alebo rýchlejšiu plavbu v podobe obyčajného posedenia na zadnej časti paluby.

Mohlo by vás zaujímať:

Maserati Tridente
Zdroj: Maserati.com

V prednej časti lode s logom spoločnosti Maserati je možné relaxovať počas slnečných dní, no v základnej výbave je samozrejme zahrnutá aj sprcha, toaleta a rebrík na plávanie. Ani jedna zo zainteresovaných spoločností sa zatiaľ nevyjadrila ohľadom ceny a produkcie nového elektrického člna Maserati Tridente.

Náš tip
Ako zmeniť ŠPZ na diaľničnej známke? | Návod
5. septembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+