Pickupy sú v USA mimoriadne obľúbené. Tamojšie cesty sú na ne výborne pripravené a ľudia oceňujú ich veľkosť či komfort. Európa je na tom prakticky úplne opačne. Avšak trend väčších áut tu badateľný je, a to výrazne. V poslednom období sa dobre darí predajom väčších vozidiel typu SUV, ktoré sa výborne hodia napríklad do rodiny. To isté platí aj pri elektrických SUV.
Maxus eTerron 9 je prvý elektrický AWD pickup v Európe
Na európske cesty oficiálne prichádza prvý elektrický pickup s pohonom všetkých kolies. Vyrobený je čínskou automobilkou Maxus a zaujímavé je, že predbehol aj overených výrobcovi pickupov, ako napríklad Ford či Toyotu. Tieto automobilky majú vo svojom portfóliu viacero takýchto vozidiel, no zameriavajú sa prevažne na americký trh, kde je dopyt najvýraznejší. Na tému upozornil portál Electrek.
Nový elektrický Maxus eTerron 9 je o niečo väčší ako Ford Ranger a udávaný dojazd na jedno nabitie je 430 kilometrov. Maxus bol pôvodne pod britským výrobcom dodávok LDV Group, no v roku 2010 ho kúpila čínska spoločnosť SAIC Motor. SAIC teraz patrí medzi najväčších výrobcov elektromobilov na svete.
Tak, ako v posledných dňoch bolo zvykom, aj táto novinka sa ukázala na výstave IAA Transportration v nemeckom Hannoveri. Automobilky tu počas uplynulých dní ukazovali svoje tromfy najmä v oblasti úžitkových vozidiel, kam by sme teoreticky mohli zaradiť aj kategóriu pickupov.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Predaje áut v Európe sa výrazne prepadli. Nedarilo sa ani elektromobilom a plug-in hybridom
- Európsky týždeň mobility v ZSE Drive. Na týchto nabíjačkách nabijete úplne zdarma | Aktualizované
- Nabíjanie elektromobilu je možné aj prostredníctvom aplikácie Lidl Plus. Ceny sú veľmi zaujímavé
Nový Maxus eTerron 9 ponúka teda pohon všetkých kolies s celkovým výkonom 325 kW. Rozmenené na drobné, vzadu sa nachádza elektromotor s výkonom 200 kW, vpredu je ďalší, ktorý ponúka výkon 125 kW. Dôležitou vlastnosťou každého dobrého pickupu sú hlavne úžitkové vlastnosti. Tento model dokáže ťahať príves s maximálnou hmotnosťou až 3500 kilogramov.
Veľká batéria, no pomalšie nabíjanie
K poriadne veľkému autu patrí aj poriadna batéria. Tá v tomto modeli má kapacitu až 102 kWh a ide o LFP akumulátor. Maximálny nabíjací výkon na úrovni 115 kW už dnes nikoho neohromí, na túto kapacitu akumulátora je to aj pomerne málo. Automobilka uvádza, že z 20 na 80 percent sa elektromobil nabije za 40 minút.
Vozidlu nechýbajú špeciálne jazdné režimy, ako na príklad jazda v blate, piesku a podobne. Automobilka spomína aj optimalizovaný ventilačný systém a vylepšený dizajn batérie, čo vedie k predĺženiu dojazdu v chladnom počasí až o 18 percent v porovnaní s ostatnými elektromobilmi. Poteší aj prítomnosť technológie V2L, o ktorej sa môžete dočítať viac v článku Čo všetko môžeme zabezpečiť s využitím V2L funkcie elektromobilov?
S dĺžkou 5,5 metra ide o poriadne veľké vozidlo, no v tejto kategórii to nie je nič nezvyčajné. Predobjednávky v Európe budú spustené už v októbri, prví zákazníci sa k objednaným kusom dostanú v januári budúceho roka. Ceny ešte oficiálne oznámené neboli, no nízke určite nebudú.