Ako sme informovali na jar, Mazda na autosalóne v Pekingu prišla s veľkou novinkou. v spolupráci s lokálnym partnerom Changan pripravila novú vlajkovú loď – elektromobil Mazda EZ-6. O správe informoval portál electrive. Teraz sme sa dozvedeli aj cenu pripravovanej novinky.
Model EZ-6 má byť nástupcom klasickej limuzíny Mazda 6 (ktorá pred približne dvadsiatimi rokmi nahradila dlhoročnú legendu Mazda 626) so spaľovacím motorom. Nová EZ-6 však už prichádza s elektrickým pohonom. Mazda oznámila, že bude sedan ponúkať ako čistý elektromobil, ale aj ako plug-in hybrid.
Plug-in hybridná verzia s predlžovačom dojazdu (EREV) bude vybavená 1,5-litrovým motorom s výkonom 93 koní, ktorý ale neslúži na samotný pohon vozidla. Slúži ako generátor elektrickej energie na predĺženie dojazdu a je spojený s elektromotorom s výkonom 160 kW (215 koní), ktorý dodáva energiu do lítium-železofosfátovej batérie. Dojazd čisto na elektrický pohon má byť približne 125 kilometrov, výrobca uvádza kombinovaný dojazd 1301 km.
Elektrická Mazda EZ-6: Batéria a dojazd
Elektromobil Mazda EZ-6 je údajne vybavený jedným elektromotorom s výkonom 190 kW (približne 254 k) a môže byť vybavený batériou s kapacitou 56,1 alebo 68,8 kWh, čo umožňuje dojazd 480 km alebo 600 km.
Mazda sa chváli rozložením hmotnosti 50:50 v prípade elektrickej verzie. Novinka bude dlhá cca. 4,9 metra, široká 1,9 metra a vysoká približne 1,5 metra, nepôjde teda o žiadneho krpca.
Mohlo by vás zaujímať:
- Exkluzívne: Dôkladne sme si pozreli Audi A6 e-tron. Prináša nové vychytávky a dojazd vyše 750 km
- Voyah Passion na Slovensku: PHEV s najdlhším elektrickým dojazdom
- 10. výročie prevádzky elektrobusov na Slovensku. Koľko je u nás elektrobusov a aké modely sú dostupné na trhu?
Našťastie sa nepotvrdili informácie, že sa tento zaujímavý elektromobil do Európy nepozrie a zostane len výsadou čínskeho trhu. Práve naopak, k novej EZ-6 Mazda uviedla, že pôjde o globálny model.
Elektromobil Mazda EZ-6 cena a dostupnosť
Vzhľadom na podpísanie spolupráce o vývoze vozidiel sa očakáva, že Mazda EZ-6 pre Európu bude tiež pochádzať z Číny a nie z Japonska, ako je tomu pri iných modeloch. Údajne za účelom prispôsobenia vozidla európskemu trhu dokonca Mazda poslala do Číny inžinierov zo svojej európskej centrály. Ich úlohou má byť najmä nastavenie podvozkov za účelom adaptácie jazdných vlastností vozidiel pre Európu.
Vozidlo už je možné predobjednať v Číne. Domáce zdroje avizujú štartovaciu cenu len 160 000 juanov (niečo vyše 20 000 eur). Napriek nízkej cene dostala aj základná verzia najnovšej Mazdy napríklad kožené sedadlá.
U nás v tejto veľkostnej triede operuje napríklad Volkswagen ID.7, ktorý sa nedávno predstavil aj v praktickej verzii Tourer (kombi). V prémiovom segmente spomedzi plug-in hybridov zase vyčnieva Mercedes-Benz E 300 de s dieselovým plug-in hybridným pohonom a dojazdom vyše 1 000 kilometrov, ktorý sme vám nedávno priniesli v redakčnom teste.