Mazda už oficiálne spustila produkciu svojho nového elektromobilu Mazda MX-30, ktorý bol predstavený v závere minulého roka. Ako informuje Electrek, výrobný proces bol zahájený 19. mája v japonskej továrni Ujima No. 1.
Netradičný prístup
Prvý masovo produkovaný elektromobil značky Mazda má byť cielený primárne na európskych zákazníkov, no ide na to veľmi netradične.
V súvislosti s modelom MX-30 sa už pred časom objavila správa o veľmi zaujímavom kroku japonskej automobilky. Inžinieri pristúpili k úprave zrýchlenia tak, aby novinka v tomto ohľade pripomínala autá so spaľovacím motorom.
Mazda sa pri návrhu taktiež nechala sa počuť, že elektromobily s veľkým dojazdom sú po ekologickej stránke horšie ako dieselové automobily, preto siahla po batérii s kapacitou 35,5 kWh, čo sa má pretaviť do dojazdu na úrovni 210 kilometrov (WTLP).
Aká sa tieto pomerne zvláštne myšlienky podpíšu na celkovej úspešnosti elektromobilu Mazda MX-30 samozrejme ukáže až čas. Elektromobilisti z nich však nie sú príliš nadšení. V hre je pritom aj verzia s predĺženým dojazdom, hoci podrobnosti zatiaľ chýbajú.
Elektromotor s výkonom 107 kW
Mazda MX-30 bude postavená na architektúre “e-Skyactiv1”. Dostala pohon prednej nápravy, elektromotor s výkonom 107 kW a spomínanú batériu s kapacitou 35,5 kWh.
Nabíjanie vozidla bude možné uskutočniť prostredníctvom jednosmerného (DC) a striedavého (AC) prúdu. Pri používaní DC nabíjacej stanice s výkonom 50 kW sa batéria na 80% kapacity dostane za približne 40 minút. Na domácej nabíjačke so striedavým prúdom sa nabíjací výkon zastaví na hodnote 6,6 kW a plné nabitie potrvá tri až štyri hodiny.
V predaji na jeseň 2020
Zatiaľ nebolo upresnené, kedy presne sa nová čisto elektrická Mazda dostane do predaja. Vo vzduchu lieta len vyjadrenie o jeseni 2020, ktoré sa datuje ešte k oficiálnemu predstaveniu vozidla.
Hoci sa odvtedy veci po celom svete značne skomplikovali, aktuálne spustenie výroby naznačuje, že k veľkým posunom zjavne nedôjde. Cena sa má hýbať okolo hladiny 33 990€.