Spoločnosť Mazda spravila jeden z najzvláštnejších a najviac kontroverzných krokov pri svojom prvom elektromobile MX-30. Upravila zrýchlenie svojho elektromobilu tak, aby ste sa cítili ako v pomalšom spaľovacom automobile.
Táto japonská spoločnosť je známa zaostávaním v téme elektromobilita. Aj keď minulý rok predstavili ich prvý elektromobil model MX-30, ten spustil veľkú debatu ohľadom svojej malej batérie a dojazdu.
Taktiež spoločnosť nepravdivo hovorila o tom, že elektromobily s veľkým dojazdom sú horšie ako dieselové automobily. A práve preto neplánujú vyrábať elektromobily s veľkými batériami. Ďalšia vec, ktorú treba pripomenúť je to, že zmenšili aj veľkosť batérie. Teraz navyše umelo znížili výkon elektromotoru tak, aby sa rovnal tomu na aute so spaľovacím motorom.
Autocar uviedol po rozhovore so spoločnosťou Mazda:
„Inžinieri spoločnosti Mazda tiež vyladili dodávku krútiaceho momentu elektromotora MX-30 tak, aby bol menej prudký, ako je to u iných elektromobilov, pretože chcú, aby ste v MX-30 cítili menej dramatickú zmenu oproti typickému vozidlu s vnútorným spaľovacím motorom.”
Model MX-30 teda disponuje batériou o veľkosti 35.5 kWh, výkonom 105 kW (142 koní) a krútiacim momentom 264 Nm. Dojazd má byť približne 210 km (WLTP). Reálnejší štandard EPA bude teda ešte menší, teda okolo 190 km.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h podľa špecifikácie malo pôvodne trvať 9 sekúnd. Podľa nových neoverených správ sa má predĺžiť na viac ako 13 sekúnd:
Myslíme si, že majiteľom mohli nechať možnosť zvoliť aký typ zrýchlenia chcú využívať. Podobnú možnosť nazývanú Chill mode má v nastaveniach napríklad Tesla.
Aký máte názor na tento zvláštny krok od spoločnosti Mazda?