Mazda zverejnila víziu svojho technologického vývoja “Sustainable Zoom-Zoom 2030”. V rámci neho plánuje znížiť emisie svojich vozidiel o 50 % za pomoci hybridných a elektrických modelov, ako aj nového motora, ktorý kombinuje zážihové a vznetové spaľovanie. Taktiež sme sa dozvedeli, kedy príde Mazda s autonómnym riadením či novým dizajnovým jazykom.
Mazda informovala svet o svojej vízii udržateľnej dopravy do roku 2030. Zjavne do nej stihla zakomponovať aj technológie, ktoré sa jej podarí získať či vyvinúť v rámci nedávno uzatvoreného partnerstva s automobilovým gigantom Toyota. V roku 2019 má predstaviť elektromobil a mild hybridné modely, ako aj prvý model s unikátnym “dieselovým motorom spaľujúcim benzín”.
SKYACTIV-X: Kríženec dieselového a benzínového motora
Nová generácia motora s označením SKYACTIV-X bude kombinovať zážihové a vznetové spaľovanie, tzn. že sa bude jednať hybrid benzínového a dieselového motora. Za ideálnych podmienok bude v motore prebiehať vznetové spaľovanie za pomoci kompresora a v ojedinelých prípadoch, napr. za studena, zas zážihové spaľovanie pomocou sviečok. Tento motor má mať neuveriteľnú účinnosť až 58 %, pričom palivom bude len benzín. Táto kombinovaná technológia má priniesť zníženie emisií a spotreby o 20 až 30 % pri 10 až 30 % zvýšení výkonu a krútiaceho momentu.
Prvým modelom s motormi technológie SKYACTIV-X bude nová Mazda 3, ktorá príde na trh už budúci rok a bude zrejme “strihnutá” novým dizajnovým jazykom KODO 2. Nový motor sa v nej objaví od roku 2019.
Autonómne riadenie a PHEV po roku 2020
V roku 2020 by mala Mazda demonštrovať prvé výsledky práce na systéme autonómneho riadenia, ktoré bude vyvíjať spoločne s Toyotou. Od roku 2021 sa máme tešiť na mimoriadne efektívne plug-in hybridné modely, ktoré budú kombinovať motory SKYACTIV-X a elektrický pohon z hybridných modelov Toyoty.
Vďaka všetkým vyvíjaným technológiám a novým modelom sa má Mazde podariť znížiť emisie do roku 2030 o polovicu, a to v porovnaní s rokom 2010. Do týchto výpočtov sú však zahrnuté aj emisie, ktoré vzniknú aj pri výrobe elektrickej energie potrebnej na pohon elektrifikovaných vozidiel.
Zdroj: tlačová správa