MojElektromobil

Nový elektromobil EQE od Mercedes-EQ sa už objavil aj v oficiálnom konfigurátore pre Slovensko. Predajná cena začína na 76 002 €. V ponuke sa zatiaľ nachádza len jedna motorizácia – EQE 350+.

Elektrický sedan by sa mal ku predajcom dostať koncom apríla. EQE je stavané do pozície priameho rivala pre Tesla Model S, hoci treba povedať, že je medzi dvojicou je badateľný cenový rozdiel. Samozrejme, že platí to čo vždy. Každé zo spomínaných vozidiel má svoje prednosti a unikátne vlastnosti. Tesla Model S sa na Slovensku nedá objednať, v USA sa predáva za približne 94 500 €.

V rámci portfólia značky Mercedes-Benz je EQE postavené prakticky ako cenovo dostupnejšia alternatíva k luxusnej limuzíne EQS.

U nás dostupná motorizácia EQE 350+sa pýši elektromotorom s výkonom 215 kW, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy, spotrebou 16,3 kWh na 100 km a deklarovaným dojazdom 639 km, podľa WLTP. K dispozícii je bohatá ponuka doplnkovej výbavy, kde je možné siahnuť aj po dizajnových prvkoch série AMG.

Aj vo verzii AMG

Mercedes-Benz informoval, že do Európy prichádza aj motorizácia AMG EQE 43 4MATIC, ktorá je na Slovensku predávaná za cenu od 109 962,00 €. Model v prevedení AMG je oproti klasickej verzii omnoho výkonnejší. Pre porovnanie, Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC s balíkom AMG DYNAMIC PLUS dosahuje výkon až 476 kW, zatiaľ čo klasické EQE 350+ má výkon 215 kW. Séria AMG jednoducho zastupuje skutočne vysokovýkonné modely.

Riešenia špecifické pre AMG, najmä v oblasti pohonu, podvozka, bŕzd, zvuku, dizajnu exteriéru a interiéru, ako aj prvkov výbavy, garantujú dynamický a emocionálny jazdný zážitok AMG. Ako si môžete všimnúť, medzi klasickou a AMG verziou je aj značný cenový rozdiel na úrovni približne 33 000 €.

Ešte výkonnejšiu verziu Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ zatiaľ v ponuke slovenských dílerov Mercedes-Benz nenájdeme.

Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-AMG
EQE 43 4MATIC
Mercedes-AMG
EQE 53 4MATIC+
Elektrické stroje Typ  Dva synchrónne motory s permanentnými magnetmi (PSM) Dva synchrónne motory s permanentnými magnetmi (PSM)
Max. hnací výkon
(bez/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS)
kW (k) 350 (476) 460 (626)/505 (687) 
Max. hnací moment 

(bez/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS)

Nm 858 950/1 000 
Pohon Plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC Plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+
Zrýchlenie 0 – 100 km/h

(bez/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS)

s 4,2 3,5/3,3 
Maximálna rýchlosť[5]

(bez/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS)

km/h 210 220/240 
Kapacita energie akumulátora, využiteľná  kWh 90,6 90,6
Menovité napätie Volty 328 328
Max. rekuperačný výkon[6] kW 260 260
Palubná nabíjačka (sériovo/na želanie) kW 11/22 11/22
Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom kW 170 170
Kombinovaná spotreba elektriny (WLTP) kWh/100 km 22,5 – 19,7 23,2 – 20,3 (predbežne)
Emisie CO2 (WLTP) g/km 0 0
Trieda efektívnosti A+ A+
Dojazd (WLTP) km 462 – 533 444 – 518  (predbežne)
Prevádzková hmotnosť (podľa ES) kg 2 525 2 525
Dĺžka/šírka/výška mm 4 964/1 906/1 492 4 964/1 906/1 492
Objem batožinového priestoru (podľa VDA) l 430 430

Mercedes AMG EQE 53: elektromobil nabitý výkonom 677 konských síl

27. februára 2022

Elektrický Mercedes AMG EQE 53 na stokilometrovú rýchlosť šprintuje za 3,2 sekundy. O túto hodnotu sa stará celkový výkon navýšený na 677 konských síl, ktorý je dosiahnutý z pôvodnej hodnoty 617 koní prostredníctvom voliteľného balíka Dynamic. Bližšie informácie o novom Mercedese prináša portál insideevs.

Ďalší krásny mercedes nabitý technológiami a výkonom Zdroj: insideevs

Elektromobily s odznakom AMG EQE 53

Tento odznak, ktorý garantuje nadštandardný výkon, nesú už dva elektromobily. Novinkou je nový EQE 53 4 Matic+, ktorý sa pripojil k EQS 53. Jeho štandardný výkon má 617 konských síl. Ak by Vám táto hodnota nestačila, je tu stále možnosť navýšenia prostredníctvom balíčka AMG Dynamic Plus. Po nasadení tohto balíka získavame 677 konských síl a celkovo 1 000 Nm krútiaceho momentu.

Nový Mercedes AMG obohatený o spomenutý balíček šprintuje na stokilometrovú rýchlosť za 3,2 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť je na hranici 250 kilometrov za hodinu. Tento výkon je poháňaný 90,6 kWh batériou, ktorá sa skladá celkovo z desiatich modulov  s 360 článkami, vďaka čomu je batéria menej závislá od kobaltu. Mercedes tvrdí, že obsah kobaltu v tejto batérií je len na hranici 10 percent oproti konvenčnému riešeniu. Ďalších 80 percent je tvorených niklom a zvyšných 10 percent mangánom.

EQE 53 je možné nabíjať maximálnou rýchlosťou 170 kW. Prostredníctvom tohto riešenia sa na kapacite pridá v priebehu 15 minút až 180 kilometrov dojazdu. Jeho dojazd podľa WLTP je na hranici 518 kilometrov. Oficiálne hodnoty  EPA zatiaľ ešte nie sú známe. Mali by sme spomenúť, že podľa Mercedesu dokáže regeneračný brzdový systém poskytnúť maximálne 260 kW.

to že ide o AMG je vidieť na prvý ohľad. Zdroj: insideevs

Identifikovať ho môžeme na prvý pohľad

Predný  zadný nárazník rovnako ako aj kolesá a celový dizajn zodpovedajú tomu vo výbave AMG Line.

Logo AMG a EQS je takmer všade Zdroj: insideevs

Tento jedinečný kúsok dodávaný so športovými sedadlami a volantom obohatenými o logo AMG podobne, ako je tomu aj v modeli EQS 53. AMG Sound Experience, systém generovanie hluku spoločne s niektorými základnými štýlmi je už obvyklou súčasťou EQS 53.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

17. marca 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+