MojElektromobil

Mercedes-Benz rozširuje ponuku o ďalší zaujímavý plug-in hybrid. Novinkou je Mercedes-AMG GLE 53, ktorý je s príchodom najnovšej generácie “dobíjateľný zo zásuvky”. A to v prevedení SUV, ako aj kupé.

Základom športového jazdného zážitku je 3,0-litrový radový šesťvalcový turbomotor. Dosahuje výkon 330 kW (449 k), čo je o 10 kW (14 k) viac ako predtým. Radový šesťvalcový motor je skombinovaný s elektrickým strojom s výkonom 100 kW, s trakčným akumulátorom s kapacitou 31,2 kWh a s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.

Zdroj: Mercedes-Benz

Systémový výkon 400 kW (544 k) a maximálny systémový krútiaci moment 750 Nm umožňujú dosahovať pôsobivé hodnoty jazdného výkonu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Čisto elektrický pohon umožňuje dosiahnuť rýchlosť maximálne 140 km/h.

Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GLE 53 sa pridáva medzi plug-in hybridy ako  Mercedes-Benz E 300 e, E 300 e 4MATIC a E 400 e 4MATIC, BMW X1 xDrive30e či Range Rover P440e, ktoré dojazdom výrazne prekračujú ešte nedávny “štandard” na úrovni 50 kilometrov. S elektrickým dojazdom 80 – 86 kilometrov (SUV) a 82 – 87 kilometrov (kupé) podľa WLTP tak s modelom Mercedes-AMG GLE 53 možno väčšinu každodenných trás absolvovať čisto na elektrický pohon.

Na nabíjanie striedavým prúdom je vozidlo vybavené nabíjačkou s výkonom 11 kW a na slovenskom trhu je sériovo k dispozícii aj rýchlonabíjačka na jednosmerný prúd s nabíjacím výkonom 60 kW. Vďaka tomu možno akumulátor asi za 20 minút nabiť z 10 % na 80 %.

Nový Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ preberá početné zmeny v dizajne a výbave modelov GLE s konvenčným pohonom, ktoré sú k dispozícii od jari 2023. Na predných blatníkoch, ako aj v zadnej časti sú označenia špecifické pre hybridné vozidlo, ktoré poukazujú na elektrifikovaný pohon. Model GLE 53 HYBRID 4MATIC+ je sériovo vybavený 21-palcovými diskami z ľahkej zliatiny.

Infotainment MBUX v interiéri vozidla obsahuje rôzne zobrazenia a funkcie, ktoré sú špecifické pre hybridný pohon. Patrí k nim ponuka nabíjania, ako aj niektoré znázornenia na združenom prístroji a na multimediálnom displeji. Tie obsahujú okrem iného aj informácie o stave nabitia a teplote vysokovoltového akumulátora, ako aj o elektrickom dojazde.

Zdroj: Mercedes-Benz

Už aj sériová výbava vozidla SUV zahŕňa okrem iného elektrickú panoramatickú posuvnú strechu, vyhrievané predné sedadlá, adaptívny asistent diaľkového svetla a integráciu chytrého telefónu.

Súčasťou sériovej výbavy sú okrem toho aj prepínateľná výfuková sústava AMG Performance, ozvučovací systém Burmester, pamäťový balík, 360-stupňový parkovací systém, balík KEYLESS-GO, ako aj asistent sledovania mŕtveho uhla. V kupé je sériová výbava ešte bohatšia: štandardom je tu aj klimatizovanie predných sedadiel, funkcia rozšírenej reality MBUX a svetlomety MULTIBEAM LED.

  Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+
SUV
Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ kupé
Počet/usporiadanie valcov   6/R 6/R
Zdvihový objem cm3 2 999 2 999
Menovitý výkon, zážihový motor kW/k 330/449 330/449
pri ot./min 5 800 – 6 100 5 800 – 6 100
Menovitý krútiaci moment, zážihový motor Nm 560 560
pri ot./min 2 200 – 5 000 2 200 – 5 000
Menovitý výkon, elektromotor kW 100 100
Menovitý krútiaci moment, elektromotor Nm 480 480
Systémový výkon kW/k 400/544 400/544
Systémový krútiaci moment (Nm) Nm 750 750
Celková kapacita akumulátora kWh 31,2 31,2
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 4,7 4,7
Maximálna rýchlosť km/h 250 250
Maximálna rýchlosť pri jazde na elektrický pohon km/h 140 140
Kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP) l/100 km 1,5 – 1,3 1,4 – 1,2
Kombinované emisie CO2, vážené (WLTP) g/km 33 – 29 31 – 27
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP) kWh/100 km 30,0 – 28,7 29,2 – 28,0
Elektrický dojazd (EAER, WLTP) km 80 – 86 82 – 87
Cena od eur s DPH 114 228,00 121 248,00
20. novembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+