Podobne ako plug-in hybridy Triedy A, Mercedes-Benz A 250 e, aj elektrifikovaný zástupca Triedy B sa pred koncom roka 2022 dočkal niekoľkých úprav.
Zmeny sú v prípade obidvoch modelov do zásuvky prakticky totožné. Trošku bol upravený vzhľad, nasadená bola najnovšia verzia systému MBUX, elektromotor má o 5 kW vyšší výkon a zlepšený bol dojazd v čisto elektrickom režime. Nie však osadením batérie s vyššou kapacitou, ale úpravou batériového manažmentu, kedy došlo k úprave využiteľnej kapacity.
Výkon elektromotora bol zvýšený o spomínaných 5 kW z pôvodných 75 kW teraz dosahuje hodnotu 80 kW. Kapacita batérie zostáva 15,6 kWh, rozdiel je v tom, že nová Trieda B teraz dokáže prejsť 67 až 77 kilometrov, čo je približne o 10 kilometrov viac, než pri predošlom modelovom roku.
Na strane nabíjania sú naďalej k dispozícii tri možnosti: nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 3,7 kW alebo 11 kW (namiesto 7,4 kW) alebo nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 22 kW. Nabíjanie jednosmerným prúdom z 10 % na 80 % pritom trvá približne 25 minút.
Dizajnovo bola upravená hlavne predná časť, ktorá mala prejsť celkovou modernizáciou. Novonavrhnuté svetlomety s LED, ktoré sa dodávajú na želanie, športový nárazník a maska chladiča dodávajú novej Triede B dynamický ráz vďaka plynulému prechodu do opticky kompaktnej kabíny.
Aj pri pohľade zozadu sa prejavuje dynamika a výkon: nové dvojdielne zadné svietidlá sú sériovo ihneď dostupné vo vyhotovení s technológiou svetelných diód a zdôrazňujú zadnú časť so zvýraznenou šírkou. Pomáhajú im pritom aerodynamické spojlery umiestnené po stranách na zadnom skle, ktoré zlepšujú aerodynamiku. Nová Trieda B sa dodáva v desiatich rôznych jednovrstvových lakoch/metalízach alebo mimoriadnych lakoch.
Interiérovej časti pre vodiča dominuje dvojdielny displej (7‑palcový prístrojový panel a 10,25‑palcová centrálna jednotka), ktorý je súčasťou sériovej výbavy. V rámci voliteľného variantu s dvomi 10,25‑palcovými displejmi vzniká vzhľad širokouhlej obrazovky, ktorá navodzuje dojem, akoby sa tento prvok vznášal. Okrúhle dýzy so vzhľadom turbín, ktoré sú typické pre značku Mercedes‑Benz, sú ódou na letecký svet.
Prepracovaná stredová konzola so vzhľadom čierneho panela je prejavom najvyšších technologických ambícií novej Triedy B, nový volant patriaci do aktuálnej generácie volantov je zase štandardne vyrobený z kože napa.
V kontexte svojej stratégie Ambition 2039 pre znižovanie emisií CO2 z výroby osobných motorových vozidiel, spomína aj využívanie recyklovaných materiálov, ktoré majú byť pri novej Triede B vo väčšom objeme obsiahnuté v sedadlách.
Ako jedno z vylepšení sa spomína softvér, konkrétne najnovšia verzia systému MBUX. V tejto oblasti pribudli nanovo definované štýly zobrazenia (Klasický so všetkými relevantnými informáciami pre vodiča, Športový s dynamickým otáčkomerom, Decentný s redukovaným obsahom), ktoré je možné kombinovať s trojicou režimov (Navigácia, Asistencia, Servis) a so sedmičkou farebných svetov.
Zaujímavou novinkou je integrácia snímača odtlačkov prstov (predbežne k dispozícii od 1. štvrťroku 2023) na identifikáciu a autorizáciu vodiča. Na zlepšenie konektivity so zariadeniami bol pridaný ďalší port USB-C a došlo aj k zvýšeniu výkonu nabíjania cez rozhranie USB. Upravený mal byť ešte aj hlasový asistent Hey Mercedes, ktorý teraz dokáže vybrané akcie vykonať aj bez aktivačného pojmu Hey Mercedes.
Nová Trieda B je obohatená aj o bezpečnostné asistenčné systémy. Vďaka vylepšeniu balíka asistenčných systémov pre vodiča je napríklad ovládanie asistenta udržiavania v jazdnom pruhu výrazne komfortnejšie s použitím aktívnej regulácie riadenia. Asistent manévrovania s prívesom (na želanie) automatizovane upravuje uhol natočenia kolies ťažného vozidla, vďaka čomu je manévrovanie s novou Triedou B pri cúvaní suverénnejšie a pohodlnejšie.
Súčasťou výbavy Triedy B odteraz sú cúvacia kamera, multimediálny displej, balík USB a volant v koži napa. Od variantu výbavy Progressive ponúka základná výbava ešte aj predné svetlomety so svetelnými diódami, sedadlo s bedrovou opierkou, parkovací balík, balík zrkadiel, ako aj zadné výklopné dvere Easy Pack.
Mercedes-Benz B 250 e: Technické parametre
B 250 e | ||
Zdvihový objem | cm3 | 1 332 |
Menovitý výkon, zážihový motor | kW/k | 120/163 |
pri | ot./min | 5 500 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 270 |
Menovitý výkon elektromotora | kW/k | 80/109 |
Menovitý krútiaci moment elektromotora | Nm | 300 |
Systémový výkon | kW/k | 160/218 |
Systémový krútiaci moment | Nm | 450 |
Menovitá kapacita akumulátora | kWh | 15,6 |
Kombinovaná spotreba, vážená (WLTP) | l/100 km | 1,2 – 0,9 |
Kombinované emisie CO2, vážené (WLTP) | g/km | 27,0 – 20,0 |
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP) | kWh/100 km | 17,4 – 15,4 |
Dojazd pri jazde na elektrický pohon (komb. EAER) (WLTP) | km | 67,0 – 77,0 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 7,6 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 223 |