Mercedes-Benz sa tento rok púšťa do plne elektrifikovaných modelov vo veľkom a dokázať to chce už hneď z úvodu roka. Na druhú polovicu januára totiž naplánovali oficiálne odhalenie modelu Mercedes-Benz EQA. Pôjde o plne elektrifikovanú verziu SUV z radu GLA.
O plánoch Mercedes-Benz v oblasti elektromobilov vieme viac, nakoľko automobilka niekoľkokrát komunikovala svoje pripravované modely. Jedným z nich je aj plne elektrický variant GLA s označením EQA. Pochopiteľne teda pôjde o menšie SUV, ktoré zapadá do obľúbeného segmentu. Vyrábané bude v dvoch fabrikách, a to v Nemecku a Číne, pričom práve v Nemecku už produkcia prebieha.
Dizajn podobný GLA
Vzhľadom na fakt, že ide hlavne o elektrifikované GLA, dizajnovo pôjde o príbuzné modely. Samozrejme, EQA bude mať viaceré špecifické prvky, ktoré vychádzajú práve z modelového radu EQ. Počítať teda môžeme najmä s výraznejšou zmenou masky. Web Topelectricsuv upozornil na vôbec prvé fotografie interiéru, ktoré sa podarilo zachytiť fotografovi menom Wilco Blok. Tu taktiež nemôžeme očakávať výraznejšie zmeny. Infotainment spolu s kokpitom bude dostupný v troch rôznych verziách.
Konkrétne pôjde o dva 7 palcové displeje, jeden 7 palcový a jeden 10,25 palcový displej či nakoniec si môžete vybrať aj oba s veľkosťou 10,25 palca. Potešiť má aj prítomnosť farebného head-up displeja. Výduchy klimatizácie kopírujú klasickú A-čkovú triedu a z pohľadu farebného ladenia sa Mercedes-Benz rozhodol pre modrý odtieň. Ten sa bude nachádza napríklad na tlačidle Štart/Stop či v rámci lemov alebo čalúnenia sedačiek. Ako vieme, na detaily si Mercedes potrpí, takže tu môžeme čakať podobný dôraz.
Parametre EQA
Špecifikácie sú určite jedna z vecí, na ktoré sme pri finálnom predstavení najviac zvedaví. Ešte pred ním ale tušíme, čo by mohol ponúknuť. Testovacie vozidlá prezentované na viacerých obrázkoch boli vybavené batériou s kapacitou okolo 60 kWh. O pohon sa bude môcť postarať až dvojica elektromotorov s kombinovaným výkonom presahujúcim 200 kW. Ak zoberiem do úvahy rozmery vozidla tejto triedy, tak batéria s kapacitou 60 kWh by mohla byť malá.
Aj napriek tomu sa ale dojazd má pohybovať okolo čísla 400 kilometrov podľa normy WLTP. Použitím jednoduchej matematiky zisťujeme, že priemerná spotreba by sa mala držať na 15 kWh / 100 km, čo je naozaj veľmi dobrá hodnota. O to viac sme zvedaví na finálne špecifikácie či výsledky reálnych testov. Ak by batéria mala naozaj kapacitu 60 kWh, reálny využiteľný dojazd by sme skôr tipovali na 300 kilometrov.
Odhalenie Mercedes-Benz EQA
Mercedes-Benz potvrdil plnohodnotné predstavenie modelu EQA na stredu, 20. januára. Ak bude dostupný odkaz na sledovanie, doplníme ho.