Nemecký Daimler sa už pripravuje na predstavenie svojho prvého elektromobilu na novej a čisto elektrickej platforme. Aj napriek tomu, že Mercedes-Benz EQS bude prémiový elektromobil rozmermi aj výbavou, ponúknuť má významný dojazd cez 700 kilometrov. Pôvodne udávanú hodnotu tak automobilka ešte navýšila.
Pôvodné informácie o Mercedes-Benz EQS hovorili, že dojazd tohto očakávaného modelu bude až 700 kilometrov. To je už hodnota, ktorá skutočne môže postačovať drvivej väčšine ľudí. A to aj napriek tomu, že reálny dojazd sa od papierového väčšinou líši. Nový model bude naplno predstavený už 15. apríla a s blížiacim sa dátum prichádzajú aj ďalšie upresňujúce informácie. Dojazd 700 kilometrov tak napokon neplatí a očakávať môžeme ešte lepšie číslo.
Ako sme uvádzali aj v ostatných článkoch, pri dojazde 700 kilometrov by musela byť priemerná spotreba približne 15,4 kWh / 100 km. Už toto číslo bolo príliš dobré na to, aby sme mu dokázali veriť, no napokon ide ešte nižšie. Mercedes-Benz EQS bude vybavený batériou s kapacitou 108 kWh, pričom predbežný WLTP dojazd má byť až 770 kilometrov. Vďaka tomu priemerná spotreba klesá až na 14 kWh / 100 km, a to je už naozaj zaujímavé.
Elektromobil Mercedes-Benz EQS bude postavený na novej elektrickej platforme EVA. Pri tomto modeli sa automobilka zameriava na vysokú efektivitu, čoho je dôkazom aj nízky koeficient odporu vzduchu. Ten by mal byť iba 0,20 Cd. Napríklad automobilka Lucid, ktorá sa považovala za rekordéra, dosahuje pri elektromobile Lucid Air hodnotu 0,21 Cd. Pri starší Tesla Model S je koeficient odporu vzduchu vyšší, a to 0,24 Cd. Nová facelift verzia Plaid sa k EQS priblíži, nakoľko pri tejto verzii automobilka deklaruje hodnotu 0,208 Cd.