Prvá jazda s Mercedes-Benz EQS SUV. Najluxusnejšie elektrické SUV

Zdroj: Miroslav Schwamberg

Mercedes-Benz prichádza na slovenský trh so svojím najväčším elektrickým SUV. To priamo vychádza zo sedanu EQS a ako už býva zvykom, predaje budú u nás pravdepodobne úspešnejšie. Svedčí o tom aj 40 predobjednávok, čo je na slovenský trh veľmi slušné číslo. Ide o ich prvé SUV, ktoré je postavené na čisto elektrickej platforme. Toto sú prvé dojmy z modelu EQS SUV.

EQS SUV: Maximálna dávka luxusu

Mercedes-Benz EQS SUV je luxusný elektromobil s výbornými parametrami, množstvom vnútorného priestoru a s možnosťou 7 sedadiel. Nechýbajú mu všetky skvelé vychytávky zo štandardného EQS, avšak celkovo vo väčšom. Aj napriek siluete SUV vozidla sa výrobcovi podarilo dosiahnuť koeficient odporu na úrovni 0,20, čo je skvelá hodnota.

Mercedes-Benz EQS SUV | Zdroj: Miroslav Schwamberg

EQS SUV je rozmerovo podobné GLS-ku, avšak má o 7 cm väčší rázvor. Aj napriek tomu, že ide o naozaj obrovské auto, s manévrovateľnosťou či parkovaním problém nie je. A to z dôvodu, že zadná náprava je schopná natočenia až v uhle 10 stupňov. Medzi hlavné znaky, ktoré tento elektromobil charakterizujú, je podľa automobilky komfort, luxus, priestor a veľkosť.

Veľká batéria, rýchle nabíjanie

Poďme sa bližšie pozrieť na to, čo nás zaujíma najviac. A tým je samotná elektrická stránka. Základom je veľký akumulátor s využiteľnou kapacitou 108,4 kWh. Vďaka DC nabíjaniu s výkonom 207 kW sa dokáže z 10 na 80 % nabiť len za 31 minút. V základe je k dispozícii 11 kW palubná nabíjačka, za príplatok ponúka Mercedes 22 kW.

Na nabíjacej stanici IONITY | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Počas prvej jazdy v zimnom období sa nám podarilo na nabíjacej stanici IONITY dosiahnuť výkon 145 kW. Nabíjali sme približne od 50 %. EQS SUV ponúka aj možnosť predhriať si akumulátor pred nabíjaním, stačí do navigácie zadať cieľ. Šofér má počas jazdy neustále k dispozícii aj informáciu o nabíjacom výkone, ktorý by dosiahol s aktuálnym nastavením. To znamená, že ak som niekde na diaľnici a chcem nabíjať, tak ihneď viem, akým výkonom nabíjanie začne.

4 varianty EQS SUV v ponuke

Na Slovensku budú v predaji 4 varianty, ktoré sa líšia v niekoľkých základných parametroch:

Súvisiacie články
  • EQS 450+ SUV – 265 kW, zrýchlenie za 6,7 s, zadný náhon, dojazd 640 km
  • EQS 450 4MATIC SUV – 265 kW, zrýchlenie za 6 s, náhon na všetky kolesá, dojazd 602 km
  • EQS 500 4MATIC SUV – 330 kW, zrýchlenie za 5,2 s, náhon na všetky kolesá, dojazd 602 km
  • EQS 580 4MATIC SUV – 400 kW, zrýchlenie za 4,6 s, náhon na všetky kolesá, dojazd 594 km

V základe platí, že každý z týchto modelov ponúka elektromotor poháňajúci zadnú nápravu s výkonom 265 kW. Jednotlivé modely sa potom líšia druhým elektromotorom. Maximálna rýchlosť pri všetkých verziách je nastavená na 210 km/h. Ceny začínajú na 121 674 € pri najslabšom modeli a pokračujú až do 165 354 € za variant s označením 580. Tieto ceny sú samozrejme len základné a bez príplatkovej výbavy.

EQS SUV ponúka dobrú dynamiku a maximálny komfort

Samotné zrýchlenie je samozrejme skvelé. Auto je to aj napriek svojej hmotnosti svižné, no hmotnosť je určite cítiť. Prejavuje sa to napríklad pri brzdení. Brzda všeobecne je na môj vkus tvrdá, takže je potrebné zatlačiť viac. Nie je to ale nič, na čo by sa nedalo zvyknúť. Maximálna rekuperácia je na veľmi slušnej úrovni, auto dokáže dostatočne brzdiť aj bez použitia brzdového pedálu.

Základný interiér bez “hyperscreenu” | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Čo sa týka spotreby, tú som podrobne otestovať nemohol, pretože sme si vozidlá pravidelne menili. Avšak neustále sa pohybovala na úrovni okolo 30 kWh/100 km. Prvý úsek po diaľnici bola spotreba 32 kWh na 100 km, po okreskách klesla pod 30 kWh, no nie výrazne. Mercedes sa chváli úplne novými motormi, ktoré dosahujú účinnosť až 97 %. Motory, ktoré automobilka používala doteraz, mali účinnosť na úrovni okolo 92 – 93 %.

Zdroj: Miroslav Schwamberg

Samotná jazda je extrémne pohodlná. Vzduchový podvozok a perfektné odhlučnenie urobia svoje. Nerovnosti zvláda EQS SUV naozaj výborne. Ak k tomu pripočítam parádne sedadlá s množstvom rôznych masážnych režimov, v tomto smere sa naozaj nie je na čo sťažovať. Ide o úplnú špičku na trhu. K pohodliu pri jazde prispieva aj obrovský head-up displej s rozšírenou realitou. Navigáciu dokáže tento elektromobil premietať aj so živým náhľadom na obrovskom hyperscreene. Ten je mimochodom príplatkový.

Zdroj: Miroslav Schwamberg

Kúpou EQS SUV od Mercedes-EQ zákazník získava:

  • 6 rokov alebo 160 000 km servis v cene vozidla
  • Certifikát akumulátora počas 10 rokov alebo do 250 000 km
  • Záruku mobility Mobilo do 30 rokov
  • Možnosť predĺženia záruky až na 6 rokov alebo 160 000 km
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.