MojElektromobil

V predchádzajúcom článku som opísal prvé dojmy, cestovanie na dlhších trasách a nabíjanie elektromobilu. V druhom pokračovaní recenzie som sa zameral na vychytávky, kufor, sedenie a prvú jazdu v snehu.

TOP vychytávky

Keď testujem elektrické autá, vždy sa pýtam: „Čo na tomto aute ocení bežná rodina? Čo zjednoduší život rodičom a čo nadchne deti?“ Mercedes-Benz EQV 300 sa môže pochváliť niekoľkými vychytávkami, ktoré si zaslúžia našu pozornosť:

1. Navigácia na mieru pre elektromobily:

Zabudovaný infotainment plánuje trasu podľa dostupných nabíjacích staníc, aktuálnej dopravnej situácie a stavu batérie. Pre rodičov to znamená, že sa počas dlhších ciest nemusíte stresovať, kde zastaviť – auto to vyrieši za vás. Ak pri momentálnom nabití batérie vozidlo dôjde do cieľa bez potreby nabíjania, navigácia ukáže zostávajúce % batérie po príchode. Ak nie, naplánuje za vás vhodnú zastávku na nabíjanie na zvolenej trase. Navigácia je pritom navrhnutá tak, aby uprednostnila viac kratších nabíjaní pred jedným dlhým nabíjaním, vďaka čomu sa do cieľa dostanete rýchlejšie.

Mercedes-Benz EQV 300, automatické plánovanie trasy s elektrickou inteligenciou
Mercedes-Benz EQV 300, automatické plánovanie trasy s elektrickou inteligenciou

2. Vyhrievanie volantu:

V zime sa zvyčajne tešíme na vyhrievané sedadlá, ale vyhrievanie volantu je úplne iná liga. Mercedes EQV to navyše zjednodušuje – aktivujete ho manuálnym spínačom priamo pod volantom. Žiadne hľadanie v menu klimatizácie, čo šetrí čas aj nervy.

Mercedes-Benz EQV 300 - manuálny spínač vyhrievania volantu
Mercedes-Benz EQV 300 – manuálny spínač vyhrievania volantu

3. Vypnutie hlásenia prekročenia rýchlosti:

Každý vodič pozná tú frustráciu, keď sa vám pri prekročení rýchlosti o pár km/hod ozve zvukové upozornenie. Špeciálne nové vozidlá a elektromobily sú “nabité” viacerými asistentmi, ktorí dávajú o sebe často vedieť. EQV však umožňuje vypnúť najčastejšie hlásenie jediným dotykom priamo na obrazovke alebo dlhším podržaním tlačidla stlmenia hlasitosti na volante. Rýchle a intuitívne!

4. Klimatizácia s funkciou „predhriatia alebo predchladenia“:

EQV umožňuje predhriať alebo predchladiť interiér cez aplikáciu, aby ste v lete nesedeli v rozhorúčenom aute a v zime v chladničke. Dokonalé riešenie, keď z nákupného centra ťaháte unavené deti a nechcete riešiť zbytočné „teplotné drámy“.

Zároveň si viete nastaviť týždenný režim prípravy teploty. Teda ak chodíte do práce alebo školy v rovnaký čas, môžete sa vždy tešiť na vozidlo s vami určenou teplotou. Príprava teploty sa dá nastaviť aj jednorazovo. A navyše, ak sa práve vozidlo nabíja, tak energia potrebná na predhriatie alebo predchladenie prúdi priamo zo zástrčky a tak šetrí energiu uloženú v batérii.

5. Rozprávky len v zadnej časti vozidla:

Ak máte deti, ktoré milujú rozprávky, a manželku, s ktorou sa chcete vpredu pokojne porozprávať, EQV to umožňuje. Systém audia vie rozdeliť zvuk tak, že rozprávky sa prehrávajú len na zadných reproduktoroch. Výsledok? Vpredu máte priestor na nerušenú konverzáciu, zatiaľ čo deti vzadu počúvajú svoju obľúbenú rozprávku či pesničku.

6. Luxusný pocit s dôrazom na atmosféru:

Interiér EQV dokáže vytvoriť presne takú náladu, akú potrebujete. Vďaka jemnému ambientnému osvetleniu si môžete vybrať z prednastavených svetelných schém alebo si nastaviť farebnú škálu presne podľa svojho vkusu. Či už chcete relaxačné modré osvetlenie na nočné jazdy, energizujúce biele svetlo, alebo teplé oranžové tóny na zútulnenie priestoru, možnosti sú prakticky neobmedzené. U mňa jednoznačne vyhrávala modrá farba.

Mercedes-Benz EQV 300 – Ambientne osvetlenie

Priestor na všetko

To, že Mercedes-Benz EQV je van s interiérom limuzíny som už opisoval. Ako však obstál s rozmiestnením sedadiel a využívaním priestoru? Posúďte sami. Verzia, ktorú som mal na testovanie mala rozloženie sedadiel 2-2-3, kde druhý rad disponoval samostatnými sedadlami s lakťovými opierkami. Sedačky sa dali vykloniť pre nastupovanie do tretieho radu. Všetky sedadlá v druhom a treťom rade boli vybavené ISOFIX úchytmi. Tretí rad sedadiel poskytoval dostatočný priestor pre 3 dospelé osoby.

Väčšina SUV, sedanov a kombi má v druhom rade neplnohodnotné miesto v strede, kde sa nezmestí podsedák. V tomto smere je EQV úplne bez problémov. Súčasťou výbavy bol aj držiak na nápoj po oboch stranách spolu s úložným priestorom po bokoch vozidla.

Priestor je naozaj veľkorysý, no čo všetko odvezie bez nutnosti vybratia sedadiel z 3. radu? Bez problémov sa zmestil eliptický trenažér, vertikutátor, či kompletná batožina a výstroj sedem-člennej rodiny na predĺžený víkend. O tom, či by sa vám do kufra zmestil väčší nákup netreba ani diskutovať.

 Prvý sneh

Výskot detí značil zasnežené ráno. Ja som sa potešil, že konečne preverím, ako sedí na zasneženej ceste luxusný van. Popravde som sa aj trochu obával, ako zvládne zasneženú cestu dole kopcom a do kopca. Predsa len ide o väčšie vozidlo bez pohonu 4×4.

Prvá jazda bolo dole kopcom. Prepol som na najvyšší stupeň rekuperácie, ktorá vozidlo dostatočne pribrzďovala. V kombinácii s novými kvalitnými pneumatikami sedelo vozidlo na ceste bez problémov. Prvú skúšku obstálo na výbornú.

Na moje prekvapenie cesta do kopca bola bez prešmyku. Chvíľu som rozmýšľal, či naozaj idem po zasneženej ceste. Kombinácia vyladeného softwaru, dezénu a váhy vozidla dávala vozidlu stabilitu nie len hore kopcom, ale aj v zákrutách, keď som sa snažil márne dostať vozidlo do šmyku. Môjmu aktívnemu snaženiu odolalo. 🙂

Hodnotenie

Mercedes-Benz EQV kombinuje maximálne pohodlie, praktické využitie a bezpečnosť súčasne. Viacero “vychytávok” poteší nie len vodiča, ale aj celú posádku. Pohodlie je dimenzované pre 7 dospelých osôb, teda pre deti je to úplne bez problémov. Priestor ocení nielen manželka pre zbalenie celej rodiny, ale aj praktický kutil či športovec. Manažment infotainmentu je intuitívny a hlavne viete stíšiť časté hlásenia na jeden dotyk. Po vstupe do vozidla rýchlo oceníte dobrý rozhľad na vozovku. V spolupráci s asistentmi vozidla sa nebudete báť o seba ani o svojich blízkych. V konfigurátore na stránke importéra začína cena nového modelu na 87 134 € s DPH a nami testovaná verzia bola v hodnote 116 000 € s DPH.

Technické parametre Mercedes-Benz EQV

  • Kapacita batérie: 100 kWh (využiteľná kapacita 90 kWh)
  • Dojazd: až 418 km (podľa WLTP)
  • Výkon motora: 150 kW (204 k)
  • Maximálny krútiaci moment: 362 Nm
  • Maximálna rýchlosť: 160 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h: 12,1 sekundy
  • Kapacita nabíjania: Rýchlonabíjanie (DC) až do 110 kW
  • Čas nabíjania: 10 % na 80 % za približne 45 minút (DC nabíjačka), 0 % na 100 % za približne 10 hodín (AC nabíjačka, 11 kW)
  • Počet miest na sedenie: až 7 osôb
  • Objem batožinového priestoru: 1 030 – 1 410 litrov (so sklopenými zadnými sedadlami)

Náš tip
Praktický test Mercedes-Benz EQV 300: Luxusná limuzína aj rodinný van pre sedem pasažierov
6. decembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+