Mercedes predstavil prémiový elektrický van. Výrobca sľubuje dojazd až 405 kilometrov a spotrebu 27 kWh/100 km. Batéria má veľkosť 100 kWh a využiteľná kapacita bude na úrovni 90 kWh. Ide o druhý elektromobil z rodiny EQ.
Novinka EQV prichádza ako sériové vozidlo, ktoré bude pre verejnosť oficiálne predstavené na autosalóne IAA vo Frankfurte v dňoch 12.až 22.septembra. Do predaja sa dostane na jar budúceho roka, cena zatiaľ nebola oznámená.
Kapacita batérie a rýchle nabíjanie
Mercedes-Benz EQC má batérie uložené v podlahe. Akumulátor má využiteľnú kapacitu 90 kWh a výrobca odhaduje dojazd na 405 km. Lítium-iónovú batériu vyrába nemecká firma Deutche Accumotive, ktorá patrí pod Daimler.
Do sériovej výbavy sa dostala vstavaná nabíjačka s výkonom 11 kW, ktorá je chladená vodou (označenie OBL). Nabíjania z nabíjacej skrinky alebo z verejnej nabíjacej stanice striedavým prúdom (AC) bude trvať približne 10 hodín. Na rýchlonabíjacej stanici jednosmerným prúdom (DC) je podporovaný výkon až do 110 kW. Takéto dobíjanie z 10 na 80 percent zvládne EQV za menej ako jednu hodinu. Nabíjacia prípojka je v prednom nárazníku vľavo od vodiča a podporuje štandard CCS.
Elektromotor dosahuje výkon 150 kW (204 koní) a maximálny krútiaci moment 363 Nm. Uloženie akumulátora v spodnej časti v strede prispieva k lepším jazdným vlastnostiam EQV. Van dosahuje maximálnu rýchlosť 160 km/hod. Zrýchlenie výrobca neudáva.
Maximálny dojazd aj vďaka rekuperácii
Výrobca udáva predbežný dojazd na úrovni 405 kilometrov. Táto vzdialenosť samozrejme závisí aj od štýlu jazdenia. Vodič má možnosť nastaviť si stupne rekuperácie a tak dobíjať batériu aj počas jazdenia. Pri najvyššom stupni rekuperácie je možné auto ovládať len jedným pedálom a brzdy nebude potrebné používať vo väčšine prípadov.
Na stupni rekuperácie D auto sa prejavuje inteligencia EQV: automaticky pripojený asistent ECO pomáha vodičovi v riadení. Prepája údaje navigácie, rozpoznávanie dopravných značiek a informácie inteligentných bezpečnostných asistentov (radarové snímače a kamera) a samočinne prispôsobuje stupeň rekuperácie.
V kombinácii s navigáciou optimalizovanou pre vozidlá EQ sa aktívne monitorovanie dojazdu postará o to, aby vodič dorazil do cieľa aj vtedy, keď nevyužije zástavku na nabíjanie. Dodatočnú podporu získava v jazdnom programe E+, ktorý upraví parametre vozidla na maximálny dojazd.
Integrovaná funkcia platby za nabíjanie
Prostredníctvom služby Mercedes me Charge získa vodič prístup k celosvetovo najväčšej nabíjacej sieti. Aktuálne sa jedná o približne 300 000 nabíjacích bodov a 300 rozličných operátorov verejných nabíjacích staníc v samotnej Európe (mestá, parkovacie miesta, diaľnice, nákupné strediská atď.). Výhoda je integrovaná funkcia platby s jednoduchým zúčtovaním.
Služba Mercedes me Charge umožňuje aj prístup k rýchlonabíjacím staniciam paneurópskej rýchlonabíjacej siete IONITY. Tie vodič ocení hlavne pri dlhých trasách, kde sa auto dokáže nabiť veľmi rýchlo. Sieť nabíjacích staníc IONITY na hlavných európskych dopravných trasách do roku 2020 vybuduje spolu približne 400 rýchlonabíjacích staníc a uvedie ich do prevádzky.
Sieť IONITY bola založená v novembri 2017 ako spoločný podnik BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a koncernu Volkswagen vrátane Audi a Porsche.
Luxusný priestor pre cestujúcich
EQV ponúka komfort v interiéri ako sme pri luxusnej značke zvyknutí. Uloženie batérie do podlahy pomáha aj variabilite vnútorného priestoru. To ponúka usporiadanie sedadiel pre šesť, sedem a osem cestujúcich. Nechýba ani obrovský priestor pre batožinu v objeme tisíc litrov. Elektrický van bude k dispozícii v dvoch verziách s rázvorom 3200 resp. 3430 mm.
Spojovacím prvkom všetkých vozidiel EQ je dizajn s avantgardným, jedinečným vzhľadom. Hlavnými prvkami je čierny panel na mieste masky chladiča s pochrómovanými lamelami, ako aj čistý vzhľad boku so špecifickými 18-palcovými dizajnovými diskami EQ z ľahkej zliatiny, ktoré evokujú pocit dynamiky už keď vozidlo stojí.
Trendová ružovozlatá farba, ktorá pripomína medené vodiče, zohráva dôležitú rolu aj na prístrojovej doske. Dopĺňa vzhľad kože prístrojovej dosky v polnočnej modrej farbe. Charakteristická je aj úprava častí rámu. Ružovozlatá farba na infotainmente a ozvučovacom systéme sa postará o elegantný vzhľad a teplo, tieňová strieborná lemuje ventilačné dýzy. Ozdobné švy v ružovozlatej farbe pozdĺž sedadiel vytvárajú kontrast.
Multimédiá a ovládanie hlasom
Multimediálny displej má uhlopriečku 10-palcov. V hlavnom menu je na výber funkcia EQ, ktorá ponúka špecifické zobrazenie a nastavenia. Nechýbajú informácie ako nabíjací prúd, čas a vzdialenosť dojazdu, histagram spotreby a tok energie. Na displeji je možné ovládať aj navigáciu, jazdné programy a Mercedes me Charge.
Rozhranie MBUX podporuje ovládanie hlasom, stačí ho aktivovať heslom “Hey Mercedes” (Ahoj Mercedes). Hlasom je možné ovládať navigáciu pri zadávaní cieľa, volanie, výber hudby, predpoveď počasia či písanie a vypočutie správ. Niektoré nastavenia je možné ovládať aj priamo cez aplikáciu Mercedes me. Ako napríklad nastaviť si cieľ, čas odjazdu a želanú teplotu v aute.
Mercedes-Benz EQV: Technické údaje
Emisie CO₂ | 0 g/km |
Kombinovaná spotreba elektrického prúdu | 27,0 kWh/100 km (predbežné údaje)¹ |
Dojazd | 405 km (predbežné údaje)¹ |
Čas nabíjania z nabíjacej skrinky alebo z verejnej nabíjacej stanice (nabíjanie striedavým prúdom, 11 kW) | <10 h |
Čas nabíjania na rýchlonabíjacej stanici (nabíjanie jednosmerným prúdom, 110 kW) | 10 – 80 % stavu nabitia za <45 min |
Náhon | Náhon na predné kolesá |
Výkon | 150 kW (204 k) |
Max. krútiaci moment | 362 Nm |
Maximálna rýchlosť | 160 km/h |
Akumulátor | lítiumiónový |
Obsah energie akumulátora (inštalovaný) | 100 kWh |
Obsah energie akumulátora (využiteľný) | 90 kWh |
Dĺžka | 5 140 mm (5 370 mm) |
Rázvor | 3 200 mm (3 430 mm) |
Batožinový priestor (podľa výbavy) | 1 030 ¹ |
najväčšia prípustná celková hmotnosť | 3 500 kg |
Za pozvanie na predstavenie v Štuttgarte ďakujeme spoločnosti Mercedes-Benz.