Nabíjanie
Mercedes-Benz GLC 350 e sa nabíja prostredníctvom nabíjacie portu Type 2 (Mennekes), čo je dnes bežný štandard. Takže v rámci Slovenska a Európy nebude mať žiadny problém s kompatibilitou nabíjacích staníc. Potešiteľné je, že v štandardnej výbave nájdeme kábel pre nabíjanie z klasickej domácej zásuvky, za ktorý si iné automobilky pýtajú nemalé peniaze. Naopak 240 € si treba priplatiť za kábel Type 2 – Type 2 pre pripojenie k AC nabíjacím staniciam. Avšak drvivá väčšina verejných nabíjačiek má tento kábel integrovaný, takže je malá šanca, že ho budete potrebovať.
Čo sa týka rýchlosti nabíjania, výrobca hovorí o 2 hodinách pri nabíjaní z nabíjacej stanice (minimálne 7,4 kW) a o 4 hodinách z bežnej domácej zásuvky. My sme nabíjali GLC-éčko na nabíjacej stanici, pričom auto sme mali nabité do 2 a štvrť hodiny.
Rekuperácia
Ako sme už spomínali, batériu je možne nabíjať aj prostredníctvom rekuperácie, teda premenou zostatkovej pohybovej energie na elektrickú, s následným uložením do batérie. Rekuperačný systém vozidla funguje dobre, pričom pri pustení plynového pedálu takmer vôbec nie je cítiť pribrzďovanie, ako býva zvykom pri elektro-autách. To môže byť spôsobené vyššou hmotnosťou vozidla, kedy je kinetická sila vozidla väčšia a teda sa ťažšie brzdí.
Účinok rekuperačného systému je možné navyše citeľne zvýšiť pomocou režimu Charge, kedy sme na 5 až 7 km trase nabili batériu o 12 až 20 %. To sa však výrazne prejavilo na spotrebe. Z toho teda vyplýva, že časť energie vyrobí samotný spaľovací motor.
Záverečné hodnotenie
Prvé, čo nás pri hodnotení plug-in hybridu Mercedes-Benz GLC 350 napadne, sú prívlastky ako univerzálny, všestranný či “all in one”. Je to automobil, ktorý vie jazdiť ticho, ekonomicky a ekologicky na elektrinu a zároveň po prepnutí do športového režimu vám jeho jazdné vlastnosti a zvuk vyčaria úsmev na tvári. A navyše sa určite nestratí ani v ľahšom teréne. Môže obsahovať všetky výdobytky moderných technológií, ktoré fungujú naozaj ukážkovo. Pri bežnej jazde je veľmi komfortný, a to aj bez príplatkového vzduchového pruženia. V interiéri nájdeme bohatý priestor a kvalitné materiály, ako aj spracovanie.
Na druhej strane zamrzí vzhľadom na plug-in hybridný pohon vyššia spotreba, a tým pádom aj emisie, ako aj menší batožinový priestor, z ktorého si ukrojila batéria 150 litrov. So zreteľom na prémiovosť vozidla a značky sme očakávali rýchlejšie reakcie infotainmentu či elegantnejší centrálny displej. A určite by sme sa nenahnevali, keby dostalo plug-in hybridné GLC-éčko do vienka najmodernejšiu 9-stupňovú prevodovku, ako jeho spaľovací súrodenci.
Čo sa týka ceny, tú asi netreba špeciálne riešiť, keďže sa jedná o prémiového “Nemca”, ktorý si nechá za kvalitu, výkon a technológie patrične zaplatiť. Cena plug-in hybridnej verzie začína na sume 53 706 €, pričom testovaný model s množstvom príplatkovej výbavy má cenovku 66 672 €. Napriek tomu mu chýbala navigácia. Netreba však zabudnúť na to, že vám naň štát prispeje sumou 3 000 €, a to z programu na podporu elektromobility. Ďalšie príspevky môžete získať priamo od Mercedesu. Viac informácií nájdete v našom článku na nasledujúcom odkaze.
+ Všestranne využiteľné vozidlo
+ Jazdné vlastnosti
+ Vnútorný priestor
+ Komfort
+ Kvalita materiálov a spracovania
Tento článok je rozdelený na niekoľko častí:
- Časť 1: Karoséria, interiér a výbava
- Časť 2: Pohon, spotreba a dojazd
- Časť 3: Nabíjanie a záverečné hodnotenie
- Časť 4: Špecifikácie a galéria
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom