Ak sledujete naše sociálne siete (Instagram alebo Facebook), tak určite viete, že sme jazdili na luxusnom SUV od Mercedesu. Konkrétne sme mali na test model Mercedes-Benz GLE 350de, čo je už len na pohľad veľmi zaujímavý plug-in hybrid. Keď sa však pozriete na špecifikácie, určite pochopíte, že nás toto auto skutočne zaujímalo.
Daimler sa do elektrifikácie svojej novej rady vozidiel pustil vo veľkom. Možno vás to prekvapí, no k dispozícii má viac ako tucet plug-in hybridných vozidiel. Zastúpenie majú takmer vo všetkých dostupných modelových radoch – A, B, C, E, S, GLC a GLE.
Skrátka, ak plánujete kúpiť plug-in hybridný Mercedes, určite máte z čoho vyberať. My sme však mali na test model z posledného radu – Mercedes-Benz GLE 350de, ktorý nás prekvapil svojimi masívnymi rozmermi. Nie že by si to tento rad nezaslúžil, no naše očakávania a predstavy boli predsa len o trochu skromnejšie. Každopádne, na toto auto sme sa naozaj tešili. Najmä po spomínanom nahliadnutí do tabuľky parametrov.
Mercedes-Benz má vo svojej flotile čisto elektrické EQC. S elektromobilitou tak už výrobca má nejaké skúsenosti, pričom model EQC určite môžeme zaradiť medzi zaujímavé elektromobily. Zatiaľčo však EQC má svoje miesto v danej cenovej kategórií, Mercedes-Benz GLE 350de z radu plug-in hybridných modelov výrazne vyčnieval.
Automobilka totiž sľubuje čisto elektrický dojazd do 100 kilometrov, čo je o kus viac ako, napríklad, už nami testované BMW X5. Avšak, to nie je to najzaujímavejšie. X5ka sa dokázala nabíjať iba so striedavým prúdom o výkone 3,7 kW – GLE 350de zvládne až 60 kW, čo zásadným spôsobom mení situáciu.
Mohutný exteriér
Pri GLE by ste určite nečakali žiadne kompaktné SUV, no ako som spomínal, svojou masívnosťou ma skrátka prekvapilo. Na druhú stranu, nemalo by to byť až tak nečakané, nakoľko Mercedes do tohto modelu umožňuje pridať aj tretí rad sedadiel. Vďaka tomu sa celkový počet miest na sedenie rozšíri na 7.
Každopádne, to už príliš zasahujem do interiéru. Nový Mercedes vyzerá zvonku veľkolepo. Na vozidle vás dokáže zaujať predná maska či kolesá, no osobne ma najviac oslovil mohutný zadok. A to v mojom prípade rozhodne nebýva pravidlom.
Samozrejme, predná maska je masívna a výrazná. V strede si pozornosť pýta logo Mercedesu, no pomerne s prehľadom ju dokážu prebiť výrazné LED svetlomety. Denné svietenie má príťažlivý L-kový tvar, ktoré však v noci dopĺňajú už dizajnovo štandardné adaptívne Multibeam LED svetlá. Tvar prednej masky upravuje výrazný prieduch, ktorý sa ťahá takmer po celej šírke vozidla. Pri pohľade spredu však nie je možné prehliadnuť ani tvar prednej kapoty doplnený o štyri ostré výbežky. Pravdepodobne však tieto prvky nemajú len dizajnový efekt, ale aj funkčný – zníženie aerodynamického odporu.
• Rozmery (dĺžka x šírka x výška): 4 924 x 2 022 x 1 797 milimetrov
• Motor: 4 valcový diesel s objemom 1,95 l / 143 kW s kombinovaným výkonom 225 kW | Maximálny krútiaci moment 700 Nm
Priamo z fotiek to síce tak nepôsobí, no zadok auta je naozaj najvýraznejším prvkom celej karosérie. A to predovšetkým svojou šírkou. Takáto stavba karosérie však neposkytuje iba veľmi dobrý pohľad, no taktiež prináša veľké množstvo priestoru do interiéru.
Zadné svetlá sa nachádzajú po bokoch, no taktiež na kufri, kde sa však zbiehajú do písmena V. Kvôli tomu je ich celková plocha k pomeru zadnej strane vozidla ešte menšia a nie sú až tak výrazné. Čo už si ale pravdepodobne všimnete je dizajnový prvok v podobe dvoch výfukov na bokoch.
Nami testovaná verzia bola vybavená 20 palcovými diskami AMG z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov. Ku GLE 350de si však môžete priplatiť až 22 palcové disky, takže je jasné, že 20 palcové neboli až tak dominantné. Na druhú stranu, zvolený dizajn nie je sám o sebe nijak výrazný a pri pohľade z boku iba mierne dopĺňa charakter vozidla.
Komfortný interiér s maximom priestoru
Jazda v aute tejto kategórie už z princípu nemôže byť priemerná. Prémiové spracovanie je cítiť takmer v každom aspekte interiéru. Či už ide o palubnú dosku, volant, stredový tunel, dvere alebo sedačky, všetko je spracované naozaj precízne. Všetky hlavné prvky však dopĺňa množstvo detailov, ktoré celkový dojem z interiéru ešte prehlbujú. Interiér, ako aj exteriér vozidla sme mali vo výbave AMG Line. Táto výbava dopĺňa interiér najmä o výrazné kožené prvky s prešívaním. My sme však mali prítomné aj ozdobné doplnky, a to palubnú dosku z dubového dreva.
Príjemným doplnkom, najmä v noci, je ambientné podsvietenie. To sa ťahá pozdĺž celej palubnej dosky a z časti prechádza aj na dvere. Nachádza sa však aj v stredovom paneli, kde zvýrazňuje dizajnové úchyty. Vpredu čaká na vodiča a pasažiera najmä komfort v podobe ergonomických a plne elektricky nastaviteľných sedadiel. Nastavovať sa dá všetko, čo by ste pri vozidle v tejto cenovej kategórii očakávali – sklopenie, sklon, výška či podpora pre chrbát.
Sedadlá sú samozrejme vyhrievané, no možnosť pre vyhrievanie volantu tu pravdepodobne chýbala, nakoľko sa mi ju nepodarilo nájsť. Volant ako taký je ale veľmi dobre spracovaný s množstvom ergonomických prvkov. Rovnako obsahuje veľké množstvo tlačidiel a dve dotykové plochy pre ovládanie infotainmentu a ďalších funkcií.
Stredový tunel je výrazným prvkom interiéru. Lakťová opierka je dostatočne veľká a po otvorení ponúka veľké množstvo priestoru pre odloženie menších vecí. Z pohľadu ovládacích tlačidiel je však toto miesto skromnejšie. Nájdete tu napríklad tlačidlo pre voľbu jazdných režimov, otvorenie navigácie, zapnutie parkovacieho režimu či nastavovanie hlasitosti, ktoré je určené najmä pre spolujazdca. Nakoľko sme mali k dispozícii verziu so vzduchovými tlmičmi, prítomný tu bol tiež regulátor svetlej výšky vozidla.
Najväčší priestor tu však zaberá dotyková plocha s haptickou odozvou, ktorá slúži na plnohodnotné ovládanie infotainmentu. Miesto pre pasažierov v zadu je naozaj luxusné – minimálne z pohľadu priestoru. Ani trojica dospelých ľudí sa vzadu nebude tlačiť, pričom priestoru pre nohy majú všetci na rozdávanie.
V našej testovanej verzii sme mali elektronicky nastaviteľné aj zadné sedadlá, no samozrejme nie v natoľko komplexnej miere. Zadné sedadlá je možné posúvať dopredu / dozadu, nastavovať sklopenie a prispôsobovať opierku hlavy. Výška a ani podpora pre chrbát tu už možná nie je, to ale autu nemôžeme vyčítať. Ak sa vzadu vezie len dvojica, stredné sedadlo ukrýva časť, ktorú je možné sklopiť a využiť ako lakťovú opierku či držiak na nápoje. Pri ňom by som sa ale obával pomerne ľahkého poškodenia kvôli sklápaciemu mechanizmu.
Ďalej tu nechýba plnohodnotné ovládanie klimatizácie či 230 V zásuvka, ktorá je však iba vo verzii bez uzemnenia. Teda je do nej možné zapojiť napríklad nabíjačku od mobilného telefónu, no adaptér k laptopu už nie. Aj napriek naozaj bohatému priestoru vzadu sa ešte ďalej skrýva kufor s hromadou priestoru.
Kokpit a parametre jazdy
V Mercedese sa pri tvorbe a dizajnovaní kokpitu, respektíve infotainmentu, rozhodli siahnuť po dvoch väčších a širokouhlých displejoch, ktoré však spojili do jedného celistvého panelu. V skutočnosti teda sú oba displeje samostatné, no ponúkajú rovnakú kvalitu zobrazenia. Displej za volantom zobrazuje všetky štandardné informácie – po stranách sú umiestnené digitálne budíky, ktoré si môžete v plnej miere upravovať.
Vyberať si môžete z budíkov, ktoré ukazujú otáčky motora, spotrebu od resetu, od štartu a podobne. Vpravo sme mali primárne ukazovateľ ECO, ktorý vám vypočíta, koľko kilometrov navyše ste získali vďaka úspornej jazde. Meniť sa však dá aj štýl, ktorý mení vizuál kokpitu najmä zmenou farby.
Vozidlo poskytuje dostatok informácií nielen na budíkoch, ale aj medzi nimi. Tu si môžete vyberať taktiež z množstva rôznych ukazovateľov, ktoré vychádzajú aj zo samotných budíkov. Ide síce o duplikovanie parametrov, no vďaka tomu si môžete rozložiť jednotlivé hodnoty podľa vašich preferencií. Do tohto priestoru môžete taktiež umiestniť navigáciu či rádio.
Ak vás zaujíma predovšetkým aktuálna spotreba, môžete aktivovať jednoduchšie zobrazenie kokpitu, v ktorom vás vozidlo informuje o okamžitej spotrebe paliva a elektrickej energie. Infotainment sa dá ovládať iba cez ľavú dotykovú plochu na volante. Ide o šikovné riešenie, no viackrát sa mi stalo, že som prstami prešiel po volante a nedopatrením si zmenil nastavenia.
Samozrejme, Mercedes-Benz GLE 350de sme mali vybavený aj head-up displejom. Ten prirodzene s rozmermi auta nabral na veľkosti a preto je naozaj výrazný. Zobrazuje všetky dôležité informácie, a to napríklad údaje z navigácie, maximálnu rýchlosť, aktuálnu rýchlosť či dokonca údaj o rozložení výkonu na jednotlivé kolesá. Športové a značne technické informácie o jazde a systémoch auta nájdete aj priamo v infotainmente.
Viete si aktivovať obrazovku, ktorá vám zobrazí výkon, napätie batérie, točivý moment či plniaci tlak. K dispozícii sú tiež údaje o tlmičoch, brzdnej sile alebo akcelerácii v percentách. Chýbať pochopiteľne nemôže ani animované zobrazenie toku energie, vďaka čomu presne viete, ako vozidlo využíva spaľovací, respektíve elektrický motor a kedy naopak rekuperuje.
Infotainment a navigácia
Čo sa týka zábavy a samotnej navigácie, vozidlo ponúka všetky základné funkcie, ktoré však dopĺňa napríklad o možnosť ovládať auto hlasom či gestami. Vašu obľúbenú hudbu môžete počúvať cez rádio a v našej verzii nechýbal zabudovaný tuner pre DAB. Samozrejmosťou je podpora pre prenos hudby cez Bluetooth a nakoniec tu nemôže chýbať ani Android Auto. Nakoľko je celý infotainment v češtine, aj ovládanie hlasom funguje v tomto jazyku. Auto však zásadný problém so slovenčinou nemalo, no pre istejšie pochopenie systému, čo vlastne od neho chcete, je lepšie rozprávať po česky.
Vozidlo však nereaguje iba na zadanie konkrétneho cieľa pre navigáciu, ale je možné získavať aj konkrétnejšie informácie. Napríklad o teplote v konkrétnych mestách či dokonca o spustených vlekoch na konkrétnych zjazdovkách. Na túto funkciu som narazil len náhodou, keď ma auto informovalo o práve spustených vlekoch v lyžiarskom stredisku aj napriek tomu, že moja otázka smerovala úplne niekde inde. Hlasové ovládanie teda nefunguje vždy bezchybne, no možno vďaka podobným omylom odhalíte aj iné funkcie.
Vrátim sa ale späť k navigácii. Po technickej, ale aj funkčnej stránke je na veľmi dobrej úrovni. Síce nie všetky nabíjacie stanice mi dokázala vyhľadať, s konkrétnymi miestami už problém nemala.
Čo je však naozaj výborné je prepojenie navigácie s prednou kamerou a rozšírenou realitou. Pri navádzaní do cieľa v situáciach, kedy je potrebné odbočiť, systém auta využíva prednú kameru, do ktorej v reálnom čase pridáva šípky so smerom a názvom ulice, prípadne cesty, na ktorú máte odbočiť. Ak už sa nachádzate v blízkosti konkrétneho cieľa, ktorý sa nachádza v obytnej časti, auto rovnako zapne prednú kameru a v reálnom čase zobrazuje šípky s konkrétnym číslom vchodu, respektíve domu.
Veľmi dobre vám taktiež pomáha pri státí na križovatke v momente, keď ste na čele a veľmi dobre nevidíte na potrebný semafor. Mercedes v takýchto prípadoch rovnako zapne prednú kameru so širokým záberom. Obraz premieta na displej infotainmentu, vďaka čomu máte dokonalý prehľad o svetlách na semaforoch.
Jazda, jazdné režimy a asistenti
Nami testovaný model Mercedes-Benz GLE 350de ponúkal sedem jazdných režimov. A to menovite – Individuálny, Športový, Komfortný, Elektrický, Úroveň batérie, Eko a Offroad. Ako teda vidíte, je z čoho vyberať. Jednotlivé preferencie pri každom jazdnom režime sú očividné, pričom rovnako tak asi tušíte, s ktorými z režimov sme prešli najviac kilometrov – Eko a Elektrický. Maximálna rýchlosť vozidla je 210 km/h, no v Elektrickom ide o 160 km/h.
Osobne som preferoval jazdu v Eko režime, aby sa vozidlo samo rozhodovalo, kedy je najlepšie používať elektrický motor a kedy zase spaľovací. Pôvodne som plánoval jazdiť predovšetkým v Elektrickom režime, no nakoniec som musel voliť spomínaný kompromis.
Už len vďaka stavbe vozidla či širokým pneumatikám musí byť jazda aj pri horších podmienkach aspoň o kus komfortnejšia. Na ešte vyšší level ju pochopiteľne posúva podvozok a vzduchové tlmiče, vďaka ktorým auto drží výborne na ceste a menšie nerovnosti takmer necítite. Čo sa oklamať nedá je fyzika. Vyššie postavenie SUV modelov sprevádza o niečo viac kolísavá jazda a platí to aj pri GLE 350de.
O komfort počas jazdy sa snaží starať systém vozidla, ktorý vám pri dlhších cestách ponúka režim Energizing. Jeho súčasťou sú viaceré režimy, ktoré vám majú pomôcť uvolniť sa a mierne sa “prebrať” pri monotónnej jazde. Ak daný režim spustíte, v aute začne hrať špeciálna hudba a zapne sa klimatizácia, ktorá začne v aute preháňať vôňu umiestnenú v odkladacej skrinke. Do toho vám vozidlo mierne upravuje polohu sedadiel, aby sa vaše telo dostalo do odlišnej pozície. Ide o zaujímavú vychytávku, no viem si predstaviť, že niektorým môže doslova prekážať – preto sa dá aj vypnúť.
Z pohľadu asistentov je na tom vozidlo veľmi dobre. Nechýba parkovací asistent, adaptívny tempomat, udržiavanie jazdného pruhu, asistent zmeny jazdných pruhov, čítanie dopravných značiek, sledovanie mŕtveho uhla alebo prispôsobovanie rýchlosti charakteru trasy. Neviem kde je chyba, no pri posledných modeloch áut, ktoré som mal na test, sa mi nikdy nepodarilo dostať vozidlo do stavu, kedy by našlo vhodné parkovacie miesto. Rovnako to dopadlo aj v prípade GLE 350de. Pri parkovaní ale spoľahlivo asistuje 360 stupňová kamera.
Adaptívny tempomat funguje spoľahlivo a rovnako tak aj asistent zmeny jazdných pruhov pri jazde na diaľnici, čítanie dopravných značiek či automatické spomaľovanie do prudších zákrut. Udržiavanie v jazdných pruhoch mi prišlo spoľahlivé predovšetkým na diaľnici. V mestách alebo na okresných cestách systém váhal pri o niečo slabšie viditeľných čiarach, no niekde dokázal držať trasu aj vo výrazne horších podmienkach. Čo ešte musím spomenúť, sú svetlomety. Inteligentné tienenie oproti-idúcich áut je tu samozrejmosťou a systém fungoval vždy spoľahlivo. Ak by som však mal porovnať svietivosť s len nedávno testovanou Audi A6 55, musím povedať, že Mercedes je na tom o niečo málo horšie.
Batéria a nabíjanie
Ako som už spomínal v úvode článku, Mercedes-Benz GLE 350de má ponúknuť čisto elektrický dojazd takmer na úrovni 100 kilometrov. Teda, podľa WLTP ide o rozsah od 82 do 99 kilometrov. Norma NEDC dokonca hovorí o 106 kilometroch. Takýto veľmi slušný dojazd má byť možný vďaka batérii s naozaj veľkou kapacitou – až 31,2 kWh. Ide však o reálnu a nie využiteľnú hodnotu, pričom podľa našich meraní je využiteľná kapacita niekde medzi 27 až 28 kWh.
Čo sa týka nabíjania, tak GLE 350de je na tom podstatne lepšie ako napríklad už nami testované BMW X5. To bolo možné nabíjať iba s maximálnym výkonom 3,7 kWh, a to aj na nabíjacích staniciach. Palubná nabíjačka totiž väčší výkon nezvládla. Mercedes výkon palubnej nabíjačky zdvojnásobil – na 7,4 kWh, no k tejto možnosti pridal aj podporu pre nabíjanie jednosmerným prúdom.
DC nabíjanie za príplatok
Nabíjanie plug-in hybridu cez CCS konektor, respektíve s jednosmerným prúdom, nie je úplnou novinkou, no je to stále pomerne ojedinelé. Najmä teda vyšší výkon nabíjania, ktorý je tu až 60 kW. Väčšina súčasných elektromobilov si poradí s maximálne 50 kW nabíjaním, takže 60 kW je na plug-in hybrid veľmi dobrá hodnota.
S takýmto výkonom by ste mali auto dobiť z 20 na 80 % za 20 minút. Ak by ste chceli ísť až na 100 %, stačí počkať o desať minút dlhšie. Získať 100 kilometrov dojazdu na plug-in hybride za približne 30 minút nabíjania je naozaj veľmi dobré. Aké sú ale reálne hodnoty? Nevieme. Vozidlo sme bohužiaľ dostali na test iba s AC nabíjaním, takže naše plány s jazdou najmä v elektrickom režime sa nám bohužiaľ zrútili – a to je dôvod, prečo som jazdil prevažne v Eko režime, a nie v Elektrickom. DC nabíjanie je možné priplatiť za 600 eur. Budúci majiteľ by na to nemal zabudnúť pri objednávaní svojej vysnívanej konfigurácie. Dodatočne sa dá objednať DC nabíjanie za 720 eur.
Každopádne, ak si auto nabijete na verejnej nabíjacej stanici, do 100 % to trvá približne 4 hodiny. Doma by ste to mali zvládnuť za noc – počítajte s približne 12 hodinami.
Test – Cesta na Oravu a nabíjanie v Zuberci
Mercedes-Benz GLE 350de som pôvodne plánoval testovať úplne iným spôsobom. Nakoľko sme nemali k dispozícii nabíjanie jednosmerným prúdom, testovacie trasy pozostávali z dvoch štandardných dlhších ciest – z Trnavy na Oravu a späť. Pre kratšie trasy som tentokrát vynechal Liptovský Mikuláš a nabíjanie som vyskúšal v Ružomberku a v Zuberci.
Prvá trasa teda bola smer Orava. Batériu som nemal nabitú doplna – nabíjaním som strávil niečo cez hodinu. Kedže batéria nebola pri príchode k nabíjačku úplne vybitá, auto som dokázal nabiť na niečo cez 30 %. Pred jazdou mi systém ukazoval dojazd na naftu 755 kilometrov a elektrický dojazd bol necelých 30 kilometrov. Presne 201 kilometrov dlhú cestu som absolvoval bez obmedzení, na diaľnici pri maximálnej povolenej rýchlosti. Po príchode do cieľa bola batéria vybitá na nulu a dojazd spaľovacieho motora ukazoval 529 kilometrov, čo je výrazne menej v pomere k prejdenej vzdialenosti.
Spotreba bola aj napriek nepriaznivému dojazdu rozumná. Teda, s prihliadnutím na veľkosť auta a fakt, že batériu som nabil iba na 30 %. Priemerná spotreba paliva sa zastavila na 8,2 l / 100 km a spotreba elektrickej energie na 3,6 kWh / 100 km. Zaujímavá je tiež informácia o prejdenej vzdialenosti na čisto elektrický pohon. Z trasy dlhej 201 kilometrov auto prešlo 37 kilometrov bez lokálnych emisií. Druhá testovacia trasa bola do 38 kilometrov vzdialeného Zuberca. Aj napriek tomu, že som vyrážal s takmer vybitou batériou, systém mi ukazoval, že z celkovej trasy auto prešlo 11 kilometrov na elektrickú energiu – čo je takmer tretina. Spotreba paliva bola 8 l / 100 km.
Na mieste som nabíjal 2 hodiny a 20 minút a za túto dobu sa do auta dostalo 17,32 kWh elektrickej energie. Batéria preto bola dobitá na 67 % a sľúbený elektrický dojazd bol 52 kilometrov. Všetky trasy, aj túto, som absolvoval v režime Eko, čiže aj napriek tomuto stavu nabitia batérie som nechal auto rozhodnúť, aký pohon je v konkrétnych situáciach lepší. Po návrate auto ukazovalo prejdenú vzdialenosť 77 kilometrov, no z toho až 49 kilometrov bolo v elektrickom režime. Spotreba paliva preto klesla na 4 l / 100 km a spotreba elektrickej energie stúpla na 12,5 kWh / 100 km. Avšak, dojazd na naftu klesol až na 486 km. A to aj napriek tomu, že som so spaľovacím motorom prešiel iba 28 kilometrov.
Test – cesta do Ružomberka a návrat do Bratislavy
Ako som spomínal, ďalšiu trasu som sa rozhodol absolvovať do Ružomberka. Z Oravy som vyrážal s batériou nabitou na 15 % a zostávajúcim dojazdom 11 kilometrov. Cieľ bol vzdialený iba 20 kilometrov, takže som očakával výrazne lepšiu spotrebu, čo sa mi aj potvrdilo. Mercedes-Benz GLE 350de dokázal z danej trasy prejsť až 15 kilometrov v elektrickom režime a systém stále ukazoval 1 km elektrického dojazdu. Spotreba paliva bola preto iba 2,7 l / 100 km a spotreba elektrickej energie taktiež nebola zlá – 13,2 kWh / 100 km.
Môj cieľ bolo auto nabiť na 100 %, čo sa mi podarilo za 3 hodiny a 45 minút. Za tento čas sa do batérii dostalo 25,92 kWh elektrickej energie. Odhadovaný elektrický dojazd bol 86 kilometrov, čo je v rámci udávanej WLTP odchýlky. Nakoľko je cesta naspäť na Oravu mierne do kopca, už asi po 10 kilometroch sa batéria dostala zo 100 na 81 %. Následná jazda z kopca však batériu dobila na 84 % a v cieli bol stav nabitia 75 %. Hodnoty pri celkovej trasy 40 kilometrov boli nasledovné – 36 kilometrov v EV režime, spotreba 1,4 l / 100 kilometov a spotreba elektrickej energie 21,6 kWh / 100 km. Zostávajúci dojazd na naftu sa upravil a stúpol na 507 km.
S batériou nabitou na 75 % som sa následne vydal na cestu naspäť, tentokrát ale do Bratislavy. Dĺžka tejto trasy bola 265 kilometrov a drvivá väčšina bola absolvovaná po diaľnici – pri Martine, od Žiliny až do Bratislavy. Vždy pri maximálnej povolenej rýchlosti – priemerná rýchlosť bola 99 km / h. Výsledné dáta sú teda nasledovné – z celkovej trasy 265 kilometrov prešlo auto na elektrických pohon 71 kilometrov. Spotreba nafty sa zastavila na hodnote 6,4 l / 100 km a spotreba elektrickej energie na 6,1 kWh / 100 km. To vôbec nie sú zlé čísla – o to viac, keď auto pred cestou nebolo nabité na 100 %. Zostávajúci dojazd na naftu klesol na 291 km, čo je akceptovateľné.
Spotreba v čisto elektrickom režime prekračuje 30 kWh / 100 km, čo je síce dosť, no na takto veľké SUV je to skôr očakávaná hodnota. Na celkový dojazd 100 km sme sa teda nedostali, no udržať sa v rámci WLTP odchýlky (82 – 99 km) nebol problém.
Záverečné hodnotenie
Mercedes-Benz GLE 350de sa určite zaraďuje nielen medzi luxusnejšie plug-in hybridy, no taktiež medzi tie zaujímavejšie kusy z pohľadu dojazdu a možností nabíjania. Reálny dojazd 80 až 90 kilometrov v čisto elektrickom režime je pre plug-in hybrid veľmi zaujímavá hodnota, no ešte zaujímavejšou sa stáva, ak ju skombinujete s DC nabíjaním. Aj keď sme ho, bohužiaľ, k dispozícii nemali. Tento model kúpite v základe pod 80 000 €, no nami testovaná verzia bola o viac ako 20 000 € drahšia. Ide o prémiové vozidlo, ktoré je v cenovke napríklad BMW X5, ktoré sme mali na test prednedávnom.
Ak tieto dva modely priamo porovnáme, je jasné, že Mercedes-Benz GLE 350de je určite zaujímavejšou voľbou z pohľadu nabíjania a dojazdu. Nie vždy je to ale iba o týchto parametroch, aj keď my pozeráme najmä na tieto hodnoty. Predsa len, často sa pozerá aj na konkrétny prístup značky k rôznym dizajnovým prvkom či funkciám, a práve tie môžu jednej skupine vyhovovať a druhej nie. Z čisto plug-in hybridného hľadiska je však GLE 350de zvládnuté určite lepšie.
Nami testovaná verzia Mercedes-Benz GLE 350de bola v cene 104 598 €