Aktualizácia 5.marca 2021
Mercedes-Benz prvýkrát predstavil obrovský displej Hyperscreen pre elektrickú vlajkovú loď EQS. Pozrite si pútavé a emotívne video s najväčším displejom, aký kedy bol v Mercedese.
Hyperscreen je dotykový OLED displej s dĺžkou 142 centimetrov, naprieč celou palubnou doskou. Len ťažko tu nájdete jedíné fyzické tlačidlo. Mercedes EQS má pokročilého asistenta s umelou inteligenciou a displejom aj pre spolujazdca. Ten bude zobrazovať len grafiku galaxie, pokiaľ tam žiadny spolujazdec nebude. Vo videu je vidieť aj elegantné dotykom ovládané vysúvanie kľúčiek dverí alebo napríklad vysúvanie panoramatickej strechy pomocou gesta ruky vodiča.
Pôvodný článok 8.január 2021
Automobilka Mercedes-Benz predstavila novú verziu svojho moderného systému infotainmentu MBUX s označením Hyperscreen. Pozostáva z troch kvalitných OLED displejov s vylepšenou grafikou, dizajnom a funkciami. Tentokrát dostane vlastný displej aj spolujazdec. Použitá bude v elektromobile Mercedes-Benz EQS.
Už toho je jasné, že možnosti novej verzie MBUX sa posúvajú na ďalšiu úroveň. Ak ste fanúšikom klasických analógových prvkov, tu sa s nimi už budete musieť nadobro rozlúčiť. Na dĺžku má masívnych 56 palcov, čo je v prepočte až 142 centimetrov. Podľa všetkého tak ide o najrobustnejší systém použitý v autách vôbec. Hlavný displej má pred sebou vodič v podobe virtuálneho kokpitu. Ten ponúka všetky podstatné informácie o jazde v modernej grafike.
Mercedes-Benz Hyperscreen
Graficky vychádza zo súčasných štandardov automobilky, no v mierne upravenom prevedení. Nechýbajú informácie z asistentov, zostávajúcom dojazde či sile rekuperácie. Aj keď ide o produkčné počítačovo renderované fotografie, na hlavnom paneli si je možné všimnúť údaj o zostávajúcom dojazde na batériu. Pri asi 67 % je zobrazovaný zostávajúci dojazd 438 kilometrov. Elektromobil Mercedes-Benz EQS by sa mal dostať do predaja budúci rok s odhadovaným dojazdom na batérie až 700 kilometrov.
Stredový displej je uložený mierne nižšie. Z pohľadu mediálnych a jazdných funkcií ide o kľúčový displej. Na zverejnených obrázkoch môže vidieť hudobný prehrávač či veľmi dobre vyzerajúcu navigáciu. Hneď pod stredovým displejom sa nachádza ovládanie klimatizácie. Multimediálne funkcie sa nakoniec zobrazujú aj na poslednom displeji pred spolujazdcom. Tento displej je však aktívny iba v prípade, že vedľa vás aj skutočne niekto sedí. V opačnom prípade sa zobrazuje iba efektná animácia galaxie.
Vybavený umelou inteligenciou
Technológie postupujú veľmi rýchlym tempom a tak neprekvapí prítomnosť umelej inteligencie. Automobilka uviedla niekoľko príkladov, ako môže fungovať v praxi. Model EQS bude vybavený adaptívnym podvozkom, ktorý môže vodič sám upravovať podľa potreby. Ak tak ale budete robiť viackrát na určitom mieste, systém si to zapamätá a neskôr vám úpravu svetlej výšky navrhne sám. Jednoducho sa tak vie naučiť na rôzne opakujúce sa činnosti, čo platí napríklad aj pre telefonovanie. Ak v istom čase pravidelne voláte na určité číslo, auto vás nabudúce samé upozorní. Celé to na papieri môže pôsobiť otravne, takže uvidíme, ako to celé odladia do použiteľného stavu.
Po bokoch masívneho Hyperscreen MBUX sú umiestnené výduchy klimatizácie, ktoré už nie sú iba virtuálne, ale skutočné. Možno sa pýtate, ako je vyriešená bezpečnosť pri tak masívnom displeji. Pri nehode by prípadné úlomky mohli byť nebezpečné. Mercedes-Benz pochopiteľne myslel aj na toto. Displej má preto určené body, ktoré podľahnú tlaku a zabezpečia bezpečné poškodenie displeja z pohľadu posádky.