Mercedes-Benz upravil svoje rodinné elektrické SUV na terénne monštrum. Vozidlo dostalo názov EQC 4×4². Vzniklo spoluprácou viacerých oddelení na čele s inžinierom vývoja Jürgenom Eberlem.
Našim cieľom je spojiť udržateľnosť a moderný luxus s emóciou. EQC 4×4² ukazuje, aká atraktívna môže byť udržateľná mobilita. Elektrický progresívny luxus ide do terénu. Táto funkčná štúdia popri vášni pre elektromobilitu v Mercedese máme silný nárok na vedúce postavenie v tomto sektore a v budúcnosti ešte viac zvýšime jej atraktivitu.
Terénne EQC má svetlú výšku podvozka dvakrát väčšiu ako sériové EQC, dokonca väčšiu ako G-trieda. Dosahuje 293 mm, klasické 140 mm, max. hĺbka brodenia je 400 mm. Predný nájazdový uhol je 31,8° a zadný 33°. Pre porovnanie, klasické EQC má svetlú výšku 140 mm, predný nájazdový uhol 20,6° a zadný 20°.
Prototyp má aj špeciálny zvukový systém, ktorý dáva vodičovi spätnú väzbu pri zrýchľovaní, rekuperácii, parkovaní a celkovej jazde. Mercedes nezverejnil informácie o tom, aké mali úpravy vplyv na efektívnosť a dojazd vozidla. Sériová verzia EQC 400 4MATIC má dojazd 417 km podľa cyklu WLTP.