MojElektromobil

Divízia Mercedes-Benz Vans je generálnym partnerom podujatia eFleet Day 2025. Na testovanie pripravila modely eSprinter, EQV a EQT. Divízia Mercedes-Benz Vans zvýšila atraktivitu stredne veľkých vanov novým dizajnom exteriéru a interiéru, ako aj väčším komfortom, vyššou bezpečnosťou a lepšou funkčnosťou. Z hľadiska elektrických vozidiel išlo o modely EQV a eVito.

Stredne veľké vany značky Mercedes-Benz s elektrickým pohonom oslovujú mimoriadne široké spektrum zákazníkov od rodín, cez dovolenkárov, až po hostí VIP a podnikateľov. Zákazníci si môžu vybrať z atraktívnych línií výbavy: pre EQV je to línia AVANTGARDE, ako aj balík exteriérových, alebo interiérových dizajnových doplnkov. V ponuke najmä pre komerčných zákazníkov, od remeselníkov až po prevádzkovateľov autoparkov, sa nachádza aj model eVito vo variantoch Tourer a skriňová dodávka.

Hodnotný dizajn

Nový dizajn prednej časti charakterizuje výrazná maska chladiča v rôznych vyhotoveniach a energicky tvarovaný nárazník. Ďalší štýlový prvok všetkých modelov predstavujú elegantné adaptívne svetlomety MULTIBEAM LED, ktoré sa v závislosti od línie výbavy dodávajú už v rámci sériovej výbavy, prípadne na želanie. O nezameniteľný vzhľad zadnej časti vozidla sa postarajú nárazník a novo navrhnuté LED svetlá. Vylepšený vzhľad dopĺňajú nové disky kolies z ľahkej zliatiny s aerodynamicky upraveným tvarom s priemerom 17, 18 a 19 palcov, ako aj päť nových farieb laku: strieborná high‑tech metalíza, kalaharská zlatá metalíza, alpínska sivá, historická modrá, pre eVito aj nová sodalitová modrá. Portfólio farieb laku zahŕňa celkom 12 možností.

Kokpit sa vyznačuje najmä prepracovanou prístrojovou doskou s dotykovým displejom, novými ventilačnými dýzami a novým volantom s kapacitnou detekciou pustenia volantu z rúk. Model EQV dostal dva 12,3-palcové širokouhlé displeje, eVito využíva intuitívne ovládateľný 10,25-palcový centrálny displej a novú prístrojovú dosku s 5,5-palcovým farebným displejom.

Výbava aj pre náročných

Nová stredová konzola podporuje na želanie možnosť bezdrôtového nabíjania mobilných telefónov. Medzi ďalšie nové a sčasti voliteľné funkcie patria aj štartovanie bez kľúča, vyhrievanie volantu a nové tlmené osvetlenie zadnej časti interiéru pri jazde v noci. Model EQV dostal v štandardnej výbave posuvné dvere aj na ľavej strane vozidla. Pre model eVito Tourer sú prvýkrát k dispozícii elektricky ovládané zadné výklopné dvere EASY-PACK.

Oba modely získali v sériovej výbave najnovšiu generáciu infotainmentu MBUX vrátane služby Mercedes me Charge. Zákazníkom ponúka prístup k jednej z najväčších verejných nabíjacích sietí v Európe s viac ako 870 000 nabíjacími bodmi vrátane európskej siete rýchlonabíjacích staníc IONITY. Služba Mercedes me Charge umožňuje nabíjanie elektrickou energiou z obnoviteľných zdrojov. Keďže elektrické vany dostali funkciu Plug & Charge, úkony pri nabíjaní z kompatibilných nabíjacích stojanov, ako aj úhrady nabíjania, sú nanajvýš komfortné a rýchle. Manuálna autentifikácia nie je potrebná, lebo nabíjací stojan komunikuje cez nabíjací kábel priamo s vozidlom.

Dôsledná digitalizácia

Vďaka systému MBUX možno modely EQV a eVito integrovať do ekosystému elektrickej mobility, ktorý pozostáva z inteligentnej navigácie s aktívnym manažmentom dojazdu a s cloudovými službami. Všetky špecifické zobrazenia a nastavenia elektrických vozidiel možno ovládať v systéme MBUX prostredníctvom centrálneho displeja s vysokým rozlíšením. Pritom možno napríklad individuálne nastaviť predklimatizáciu, prispôsobiť nabíjanie a ovládať navigáciu s Elektrickou inteligenciou, ako aj funkcie služby Mercedes me Charge.

Bohatú základnú ponuku bezpečnostných systémov dopĺňa balík asistentov. Tie pomáhajú počas jazdy a vďaka kamerám aj pri parkovaní a manipulácii s prívesom.

Veľkopriestorové vozidlo EQV odvezie na želanie päť až osem osôb (vrátane vodiča), eVito ako skriňové vozidlo ponúka ložný objem až 6,6 m³ a vo vyhotovení Tourer na želanie až deväť miest na sedenie (vrátane vodiča).

12. marca 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+