Nemecká automobilka Mercedes-Benz sa chce stať lídrom vo vývoji a predaji elektrických vozidiel. Novšie spoločnosti ako Tesla, ktoré sa nezaoberajú aj vozidlami so spaľovacími motormi však majú výhodu a aj značný náskok. To však chce Mercedes zmeniť a aj preto povolal tím vývojárov zo svojho tímu F1, aby im pomohli pri skrátení časov vývoja vozidiel, informuje Teslarati.
Hlavným cieľom je skrátiť časy procesu vývoja vozidiel, v ktorých predbehli Mercedes-Benz dokonca aj niektoré čínske automobilky. Cieľom spoločnosti však nie je len dobehnúť spomínané spoločnosti, no dokonca ich predbehnúť a stať sa jednotkou na trhu. Aj keď tradiční výrobcovia automobilov ako aj Mercedes v posledných rokoch vo vývoji vozidiel napredovali, pri elektromobiloch ich predbehli novo vytvorené spoločnosti.
Je tomu tak najmä kvôli tomu, že nové spoločnosti ako Tesla nemusia riešiť ďalšie veci (ako napríklad vozidlá so spaľovacími motormi) a môžu sa tak naplno sústrediť na elektrický pohon. Úsilie Mercedesu stať sa jednotkou sa prejavilo aj pri vytvorení koncepčného vozidla EQXX, ktoré je špecifické najmä svojim dojazdom. Ten sa má vyšplhať až na 1 200 km na jedno nabitie. Okrem toho zaujme určite aj svojim netradičným, priam futuristickým dizajnom.
Jeho vývoj trval “len” 18 mesiacov, čo pri takomto type automobilu predstavuje pre spoločnosť úspech. Ako je to možné? Práve na tomto konceptovom elektromobile pracovali už spomínaní pracovníci z tímu Formuly 1. Tí sa postarali najmä a rýchly vývoj elektromotorov, vytláčanie ich výkonnosti, celkovej aerodynamiky ale aj valivého odporu.
Technický riaditeľ Mercedesu zdôraznil, že práve možnosť spolupráce s profesionálnym tímom F1 predstavuje pre spoločnosť konkurenčnú výhodu. Priemerný čas vývoja sa sa skrátil z 58 mesiacov na 40 mesiacov. Ani tu však nekončia. V blízkej budúcnosti plánujú skrátiť aj týchto 40 mesiacov na čo najnižší čas.
“Spolupráca s tímom Formuly 1 nám prináša výhody, ktoré iný len tak nezískajú. Túto možnosť nemá ani Tesla a ani iné tímy.”
Markus Schaefer, technický riaditeľ
Nie len Tesla sa chváli krátkymi časmi vývoja
V dnešnej dobe aj niektoré čínske spoločnosti skracujú priemerné časy vývoja nových vozidiel. Tie sa po novom zastavujú na úrovni 2,5 roka(30 mesiacov). Okrem Mercedesu sa o vyššiu efektivitu snažia aj iné “klasické” automobilky. Napríklad taký Ford sa chystá znova zapojiť svoje vozidlo do pretekov F1 od roku 2026. Volkswagen sa zas snaží skrátiť dobu uvedenia nových vozidiel na trh, podľa vzoru z Číny. Pomohlo by im to práve na tamojšom trhu.