MojElektromobil

Nemecká automobilka Mercedes-Benz prichádza s novými vozidlami, ktoré sa začnú predávať už počas leta 2023. Pôjde o vozidlá triedy E, ktoré prídu aj v plug-in hybridných verziách. Trieda E pokračuje už viac ako 75 rokov v nastavovaní štandardu pre luxusné limuzíny strednej triedy, informuje Mercedes.

Nová Trieda E využíva proporcie klasickej limuzíny. Masku chladiča so svetlometmi spojí čierny panelový povrch a pohľad zboku mimoriadne zvýrazňuje harmonické proporcie a charakteristický dizajn. Pôjde o vozidlo, ktoré dostane už štandardne výkonné LED svetlomety. Typickým znakom je aj tvar svetlometov, ktoré už z diaľky pripomínajú obočie. Vo vnútri zas nebude chýbať charakteristický Superscreen, ktorý výrobca označuje ako vrchol dizajnu interiéru.

polovica všetkých modelov budú plug-in hybridy štvrtej generácie. Aj týmto spôsobom sa Mercedes-Benz pripravuje na úplnú elektrifikáciu dopravy, ktorá čaká krajiny už o niekoľko rokov. Modelový rad dosahuje tento vysoký podiel už pri uvedení na trh. Tri zo šiestich verzií triedy E skombinujú výhody vozidla so spaľovacím motorom s výhodami elektromobilu. A ako poznáme Mercedes, nepôjde len o akúsi elektrifikáciu “na oko.”

mercedes trieda E
Interiér Mercedes-Benz E-class | Zdroj: Mercedes-Benz

Vďaka novej batérii sa zvýši výkon elektromotora o 15 kW – 17 kW a posilní krútiaci moment na 205 Nm. Plug-in hybridné modely prídu v troch verziách – E 300 e, E 300 e 4MATIC a E 400 e 4MATIC. Batéria s kapacitou 25,4 kWh sa tak má nachádzať vo všetkých troch týchto modeloch. Tá zabezpečí vyšší dojazd. S čisto elektrickým pohonom dokážu plug-in hybridy prejsť na jedno nabitie až 95-115 kilometrov. Okrem toho sa spotreba má v hybridnom režime pohybovať na úrovni 0,6 až 0,9 l/100 km.

Kombinovaný výkon motora je 230-280 kW (podľa verzie) a krútiaci moment 550-650 Nm. Z 0 na 100 km/h tak dokážu tieto modely zrýchliť za 5,3 – 6,5 sekundy. Najvyššou rýchlosťou, ktorou sa plug-in hybridné verzie vozidiel triedy E dokážu premávať po cestách, sa pohybuje od 234 – 250 km/h.

Parametre vozidiel

model E 300 emodel E 300 e 4MATICmodel E 400 e 4MATIC
Výkon motora150 kW185 kW
Výkon elektromotora95 kW95 kW
Kombinovaný výkon230 kW280 kW
Kombinovaný krútiaci moment550 Nm650 Nm
Kapacita batérie25,4 kWh25,4 kWh
Najvyššia rýchlosť236 km/h234 km/h250 km/h
Kombinovaná spotreba paliva0,5 - 0,8 l/100 km0,6 - 0,9 l/100 km0,6 - 0,9 l/100 km
Kombinovaná spotreba energie18,4 - 20,7 kWh/100 km19,2 - 21,6 kWh/100 km19,2 - 21,6 kWh/100 km
Elektrický dojazd97-115 km95-109 km95-109 km

Prví majitelia ho uvidia už v lete tohto roku

Vďaka digitálnym inováciám v interiéri je teraz Trieda E inteligentnejšia a dosahuje nový rozmer personalizácie a interakcie. Obrazovky a informačno-zábavný systém MBUX po novom zdieľajú, veľmi výkonný centrálny palubný počítač. Ani odomknutie vozidla nebolo nikdy jednoduchšie. To dokážete teraz aj pomocou zariadení iPhone a Apple Watch. Majiteľ vozidla tak môže pomocou aplikácie prideliť rôzne práva, udeliť len prístup k vozidlu alebo tiež umožniť jeho riadenie.

Interiér Mercedes-Benz E-class | Zdroj: Mercedes-Benz
Interiér Mercedes-Benz E-class | Zdroj: Mercedes-Benz

Okrem týchto vychytávok prinesie Mercedes-Benz triedy E aj omnoho viac. Na všetko si však ešte nejaký čas počkáme. Spoločnosť prisľúbila, že prvé modely prídu k svojim majiteľom už v lete 2023, no viac ich očakávame až na jeseň.

Konkurencia

Okrem Mercedesu prinášajú na trh svoje plug-in hybridy aj iné prémiové značky. Napríklad také Audi, ktoré prišlo s elektrifikovanou verziou legendárnej Q7. Audi Q7 TSFIe dostalo napríklad elektromotor s výkonom 94 kW a výrobca udáva dojazd 39 – 42 km na jedno nabitie. Dokonca aj BMW predstavilo svoj nový model BMW XM, ktorý tiež príde aj v plug-in hybridnej verzii. Poskytne celkový výkon až 480 kW (653 koní) a zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy.

Náš tip
Salón Elektromobilov 2023 Bratislava: Novinky PEUGEOT 308 a PEUGEOT 408 čakajú len na Vás
26. apríla 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+