MojElektromobil

Najbežnejším spôsobom umiestnenia bŕzd je ich montáž na náboj kolesa. V dnešnej dobe niektorí výrobcovia elektromobilov používajú aj vnútorné uchytenie bŕzd, čo by malo byť podľa štúdií efektívnejším spôsobom na ich využitie. Podľa informácií z portálu InsideEVs predstavila nemecká značka Mercedes-Benz úplne nový spôsob uchytenia brzdových kotúčov. Ten navyše zabráni emitovaniu prachových častíc do ovzdušia.

Brzdová inovácia od spoločnosti Mercedes-Benz

Elektromobily najčastejšie spomaľujú pomocou elektromotorov, čím nielen šetria opotrebovanie brzdových kotúčov, ale zároveň vracajú energiu späť do batérie. Okrem skvalitňovania rekuperácie vozidiel spoločnosti experimentujú aj s využitím rôznych typov brzdových systémov.

Mercedes - brzdy
Zdroj: InsideEVs.com

Automobilka Volkswagen v elektromobiloch postavených na platforme MEB s výkonom do 300 koní používa vo väčšine prípadov na zadnej náprave bubnové brzdy. Podľa slov spoločnosti je tento typ bŕzd dostatočný hlavne z toho dôvodu, že veľká časť brzdného účinku je aplikovaná na prednú nápravu. Toto riešenie je pre výrobcu výhodnejšie aj z ekonomického hľadiska.

Konštrukcia brzdnej sústavy - Mercedes
Konštrukcia brzdnej sústavy | Zdroj: InsideEVs.com

Mercedes však pred niekoľkými dňami prišiel s novou „in-drive“ technológiou využitia brzdnej sústavy. V tomto prípade nejde len o zmenu polohy sústavy, pretože spoločnosť kompletne prerobila princíp brzdenia. Systém bol oficiálne predstavený počas minulého týždňa na evente v Stuttgarte. Konštrukcia brzdnej sústavy pozostáva z vodou chladeného kotúča, ktorý sa nepohybuje, zatiaľ čo sa okrúhla brzdová doštička otáča spolu s motorom.

Mercedes AMG E 53 Hybrid 4Matic+ Kombi
Mercedes AMG E 53 Hybrid 4Matic+ Kombi

Rýchlosť sa teda znižuje pritlačením okrúhlej doštičky na stacionárny kotúč. Spoločnosť tvrdí, že počas celej životnosti vozidla nebude sústava vyžadovať žiaden servis. Konštrukcia systému bude zachytávať aj všetky nečistoty spôsobené trením.

Mohlo by vás zaujímať: 

Tento nápad so zadržiavaním nečistôt pravdepodobne vznikol kvôli novým emisným štandardom, ktoré sa zameriavajú aj na znečisťovanie prostredia opotrebením pneumatík a bŕzd. Doposiaľ neboli zverejnené žiadne informácie o aplikácií novej technológie na konkrétne typy vozidiel. Predpokladáme, že tieto informácie spoločnosť zverejní začiatkom roka 2025.

Náš tip
Test MG Cyberster GT: Má zmysel elektrický kabriolet? Vyskúšali sme ho cestou k moru do Chorvátska
29. novembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+