Práve dojazd je jednou z vecí, ktorá trápi viacerých výrobcov elektromobilov. Jeho zlepšenie sa dá dosiahnuť napríklad aj zväčšením batérie, čo by však znamenalo zvyšovanie ceny vozidla. Automobilky sa tak predbiehajú, ktorá vo svojom vozidle použije efektívnejšiu batériu. Podľa najnovších informácií sa Mercedes-Benz rozhodol investovať do väčšej batérie, ktorá môže zabezpečiť dojazd až 720 kilometrov, informuje InsideEVs.
To by zaradilo model EQS SUV medzi top 3 elektromobily v oblasti dojazdu. Znamenalo by to, že elektromobily postupne dobiehajú v oblasti dojazdu aj automobily so spaľovacími motormi. Pri verzi 450+ by sa tak navýšil dojazd o zhruba 7 %, z 671 km na 720 km podľa WLTP. EQS SUV existuje až v štyroch verziách, a to 450+, 450 4Matic, 500 4Matic a 580 4Matic.
Takto by zmeny mohli vyzerať pri jednotlivých verziách:
- EQS SUV 450+ : z 540-671 km na 605-720 km (od 110 801 €)
- EQS SUV 450 4Matic : z 511-610 na 594-673 km (od 114 609 €)
- EQS SUV 500 4Matic : z 513-616 km na 594-673 km (od 124 545 €)
- EQS SUV 580 4Matic : z 511-609 km na 594-673 km (od 147 923 €)
Zdražela len jedna verzia
Celkové ceny vozidiel sa tak výrazne nemenili, iba najsilnejšia verzia 580 4Matic zdražela z 135 434 €. Podľa dostupných informácií by sa mali dodávky vozidiel s lepšími batériami začať v druhej polovici januára. Po novom sa už aj v štandardnej výbave dočkáme aj tepelného čerpadla či odomykania cez smartfón.
Podľa informácií z médií budú štvorkolky (verzie 4Matic) teraz tiež dostávať jednotku DCU. Správy hovoria o mechanickej spojke, ktorá odpojí predný synchronizátor s permanentným magnetom, ak nie je potrebný vysoký výkon. Podľa správy z časopisu Autocar by mala byť DCU uvedená na trh už v júli. túto technológiu by mal dostať aj Maybach EQS 680, ktorý príde na trh v najbližších týždňoch.