Používanie prvkov na zber solárnej energie v automobiloch nie je žiadnou novinkou. Niektorí výrobcovia už hľadajú najefektívnejší spôsob využitia kombinácie klasických batérií s karosériou pokrytou solárnymi panelmi. Mercedes sa však rozhodol pristúpiť k tejto myšlienke inovatívnejšie. Vyvíja špeciálny solárny lak, ktorý je momentálne vo fáze testovania. Podľa informácií z portálu fDrive tento náter dosahuje podobnú účinnosť ako bežne používané solárne panely, teda približne 20 %.
Mercedes testuje revolučnú technológiu na zber slnečnej energie
Hlavnou výhodou špeciálneho náteru je, že sa dá jednoducho naniesť na celý povrch karosérie a zároveň je veľmi flexibilný. Nanesená vrstva má hrúbku len 5 mikrometrov a hmotnosť tohto typu materiálu je len 50 g/m².
Týmto spôsobom je možné efektívne využiť väčšiu plochu vozidla bez toho, aby sa výrazne zvýšila jeho hmotnosť. Použiteľná plocha priemerného SUV je približne 11 m². Automobilka uvádza, že v niektorých slnečných oblastiach by tento náter mohol ročne nakumulovať až 12 000 km dojazdu.
Vývoj však stále prebieha a výrobca zatiaľ neposkytol žiadne informácie, ktoré by mohli zodpovedať na niektoré základné otázky. Ako by sa takýto náter opravoval? Aký vplyv na množstvo prijatej energie budú mať defekty a škrabance? Zatiaľ vieme len toľko, že náter nemožno nanášať na súčasne používané konvenčné laky.
Mohlo by vás zaujímať:
- Vyskúšali sme elektrické SUV Kia EV3. Prekvapí vnútorným priestorom | Prvá jazda
- Kríza Volkswagenu pokračuje. Štrajky možno prinútia koncern vyrábať ID.Buzz mimo Nemecka
- Ukážkové Nórsko, elektrické kabrio, výhodnejší firemný elektromobil a Mercedes-Benz EQV 300 v teste | Prehľad týždňa
Dobrou správou je, že výroba takéhoto náteru nevyžaduje použitie žiadnych toxických látok. Náter nie je náročný ani na výrobu, keďže tento materiál je možné vyrobiť z dostupných látok. Kedy nám spoločnosť Mercedes-Benz oficiálne predstaví špeciálny typ náteru zatiaľ z dostupných informácií nevieme.