MojElektromobil

Používanie prvkov na zber solárnej energie v automobiloch nie je žiadnou novinkou. Niektorí výrobcovia už hľadajú najefektívnejší spôsob využitia kombinácie klasických batérií s karosériou pokrytou solárnymi panelmi. Mercedes sa však rozhodol pristúpiť k tejto myšlienke inovatívnejšie. Vyvíja špeciálny solárny lak, ktorý je momentálne vo fáze testovania. Podľa informácií z portálu fDrive tento náter dosahuje podobnú účinnosť ako bežne používané solárne panely, teda približne 20 %.

Mercedes testuje revolučnú technológiu na zber slnečnej energie

Hlavnou výhodou špeciálneho náteru je, že sa dá jednoducho naniesť na celý povrch karosérie a zároveň je veľmi flexibilný. Nanesená vrstva má hrúbku len 5 mikrometrov a hmotnosť tohto typu materiálu je len 50 g/m².

Mercedes-Benz EQB 350
Mercedes-Benz EQB 350

Týmto spôsobom je možné efektívne využiť väčšiu plochu vozidla bez toho, aby sa výrazne zvýšila jeho hmotnosť. Použiteľná plocha priemerného SUV je približne 11 m². Automobilka uvádza, že v niektorých slnečných oblastiach by tento náter mohol ročne nakumulovať až 12 000 km dojazdu.

Mercedes - Solárny Lak
Mercedes – Solárny Lak | Zdroj: Mercedes-Benz

Vývoj však stále prebieha a výrobca zatiaľ neposkytol žiadne informácie, ktoré by mohli zodpovedať na niektoré základné otázky. Ako by sa takýto náter opravoval? Aký vplyv na množstvo prijatej energie budú mať defekty a škrabance? Zatiaľ vieme len toľko, že náter nemožno nanášať na súčasne používané konvenčné laky.

Mohlo by vás zaujímať: 

Dobrou správou je, že výroba takéhoto náteru nevyžaduje použitie žiadnych toxických látok. Náter nie je náročný ani na výrobu, keďže tento materiál je možné vyrobiť z dostupných látok. Kedy nám spoločnosť Mercedes-Benz oficiálne predstaví špeciálny typ náteru zatiaľ z dostupných informácií nevieme.

Náš tip
Test Porsche Macan Electric: Podarilo sa Nemcom postaviť najlepšie (nielen) elektrické SUV na trhu?
10. decembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+