Mercedes-Benz sa ešte výraznejšie neusadil v segmente elektrických dodávok, no zdá sa, že nová generácia V-Class prinesie zásadné zlepšenie. V nezvyčajnej misii tím vedený Andreom Zyganom prešiel s prototypom elektrickej V-Class zo Stuttgartu až na sever krajiny, čo predstavuje 3 343 kilometrov. Táto testovacia jazda umožnila inžinierom získať kľúčové dáta v reálnych podmienkach, a to už dva roky pred plánovaným uvedením na trh, informuje Electrive.
Vznik novej elektrickej architektúry VAN.EA má byť odpoveďou spoločnosti na rastúcu konkurenciu. Táto platforma sľubuje 800-voltovú technológiu, batérie s dojazdom cez 500 kilometrov, AC nabíjanie výkonom 22 kW a voliteľný pohon všetkých kolies. Výrazne vylepšený infotainment systém MB.OS a asistenčné systémy s možnosťou autopilota chcú posunúť používateľský komfort na úroveň luxusných osobných áut.
Na globálnom trhu aktuálne dominujú modely ako Denza D9, Lexus LM či Volvo EM90, ktoré Mercedesu šliapu na päty. Existujúce modely EQV a eVito pritom nedokážu ponúknuť dostatočný dojazd ani nabíjacie výkony. Preto je VAN.EA kritická pre udržanie konkurencieschopnosti, čo chápe okrem verejnosti aj spoločnosť.
Konkurencia im nesmie uniknúť
Dizajn bude ďalším kľúčovým aspektom. Zatiaľ čo nová V-Class má za cieľ zaujať elegantnými krivkami a luxusným osvetlením, nástupcovia modelov Vito a Sprinter budú robustné a praktické, ideálne pre komerčné využitie. Modulárna konštrukcia umožní prispôsobenie dĺžky vozidla a veľkosti batérií, pričom dôjde k zníženiu technických variantov až o polovicu. Prvé jazdy ukázali, že nový model ponúkne pohodlie a jazdné vlastnosti porovnateľné so sedanmi S-Class.
Mohlo by vás zaujímať:
- Integrácia elektromobilov do elektrickej siete prináša zaujímavé výsledky. Majitelia môžu ušetriť nemalé peniaze
- Nižšie ceny elektromobilov a drahšie spaľováky. Európske automobilky chcú znížiť emisie a vyhnúť sa pokutám
- Škoda zverejnila skice nového modelového radu Enyaq. Takto bude vyzerať
Vďaka dedikovanej elektrickej platforme sú jazdné vlastnosti vynikajúce, čo poteší nielen vodičov v mestskom prostredí, ale aj profesionálnych šoférov. V-Class s VAN.EA technológiou príde na trh až v roku 2026, no Mercedes už teraz plánuje ponechať staršie modely v ponuke, aby uľahčil zákazníkom postupný prechod na elektrické vozidlá. Uvidíme, či sa im to podarí, keďže prechod na elektrické autá je pomalší, ako sa očakávalo.