Emisie CO2 nových automobilov sú celosvetovo veľmi diskutovanou témou. Zaoberá sa ňou aj Európska únia. Európska komisia navrhla, aby mali nové automobily, ktoré budú vyrobené v rokoch 2021 až 2030 vo výfukových plynoch až o 30 % menej CO2, ako je tomu teraz.
Názory sú rôzne
Merkelová sa na Dňoch nemeckého priemyslu v Berlíne vyjadrila, že ak toto EÚ schváli, Nemecko by nové normy malo tiež podporiť. Dodala však, že normy sú už hraničné a keby sa ešte sprísnili, mohli by vyhnať automobilky z Európy. Na tieto limity sú však v Nemecku rozdielne názory. Nemecký minister dopravy Andreas Scheuer ich privítal, no ministerka životného prostredia Svenja Schulzová by bola radšej, keby boli prísnejšie.
Merkelová sa vyjadrila aj k výrobe batérií v Európe a to, že investori z Číny chcú postaviť továreň na výrobu batérií, považuje za pozitívne. Hovorí aj o tom, že je dôležité, aby si Európa dokázala udržať strategickú pozíciu vo výrobe batérií a samozrejme aj sebestačnosť. Výroba elektromobilov stúpa a rovnako stúpa aj dopyt po batériách. Najväčšie nemecké automobilky ich v súčasnosti kupujú v Ázii. Merkelová a Nemecko sa obávajú, práve toto by mohlo zapríčiniť silnú závislosť na batériách od ázijských dodávateľov.
Zdroj: info.sk