MojElektromobil

Spoločnosť Tesla očakáva, že po spustení výroby elektromobilov v Nemecku dosiahne kapacita 500 000 vozidiel. V druhej fáze chce vo svojom závode Gigafactory 4 v nemeckom Grünheide spustiť taktiež výrobu batériových článkov. Podľa posledných správ má na túto plánovanú výrobu dostať vládne finančné prostriedky vo výške 1,135 miliardy eur, čo predstavuje okolo 20 % z celkovo naplánovaných investícií.

Na základe toho sa má v porovnaní s doterajšími zámermi zvýšiť počet pracovných miest vo výrobe batériových článkov – odhaduje sa, že ich bude asi 2000. Uvedená podpora ešte nie je oficiálna, predpokladá sa, že výsledok koordinovaného postupu všetkých zúčastnených strán bude známy vo štvrtom štvrťroku tohto roka a potom budú nasledovať ďalšie stanovené kroky. Ešte treba podotknúť, že spomínaných 2000 pracovných miest by sa pridalo k približne 12 000 pracovným miestam sľúbeným vo výrobe elektromobilov v Grünheide.

Nové batérie majú poskytovať vyššiu energetickú hustotu a životnosť až 1,6 milióna kilometrov.

Závod v Grünheide má produkovať úplne nové akumulátorové batérie. Nová technológia má priniesť rozmerovo menšie batériové články, ktoré majú vyššiu energetickú hustotu. Okrem uvedenej vyššej hustoty majú poskytovať aj výbornú životnosť, v elektromobiloch Tesla vraj až 1,6 milióna km. Celková kapacity výroby by mala byť na úrovni 100 GWh ročne.

437 miliónov euro získal aj Opel pre výrobný závod na batérie v Kaiserslautern. |Zdroj: Opel

 

Tesla však nie je jediným uchádzačom, ktorý (možno) získa vládnu subvenciu. Začiatkom mesiaca bola totiž oznámená investícia vo výške 437 miliónov euro pre spoločnosť Opel a jej výrobný závod na batérie v Kaiserslautern. Cieľom týchto investícií je aby sa Nemecko a Európa stali vo výrobe batérií sebestačnými, čo by malo dopomôcť zvýšiť dnešných milión elektrických vozidiel na cestách na 14 až 15 miliónov do roku 2030.

Zdroj: tagesspiegel.de | BMWi

 

 

 

8. septembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+