Spoločnosť Tesla očakáva, že po spustení výroby elektromobilov v Nemecku dosiahne kapacita 500 000 vozidiel. V druhej fáze chce vo svojom závode Gigafactory 4 v nemeckom Grünheide spustiť taktiež výrobu batériových článkov. Podľa posledných správ má na túto plánovanú výrobu dostať vládne finančné prostriedky vo výške 1,135 miliardy eur, čo predstavuje okolo 20 % z celkovo naplánovaných investícií.
Na základe toho sa má v porovnaní s doterajšími zámermi zvýšiť počet pracovných miest vo výrobe batériových článkov – odhaduje sa, že ich bude asi 2000. Uvedená podpora ešte nie je oficiálna, predpokladá sa, že výsledok koordinovaného postupu všetkých zúčastnených strán bude známy vo štvrtom štvrťroku tohto roka a potom budú nasledovať ďalšie stanovené kroky. Ešte treba podotknúť, že spomínaných 2000 pracovných miest by sa pridalo k približne 12 000 pracovným miestam sľúbeným vo výrobe elektromobilov v Grünheide.
Nové batérie majú poskytovať vyššiu energetickú hustotu a životnosť až 1,6 milióna kilometrov.
Závod v Grünheide má produkovať úplne nové akumulátorové batérie. Nová technológia má priniesť rozmerovo menšie batériové články, ktoré majú vyššiu energetickú hustotu. Okrem uvedenej vyššej hustoty majú poskytovať aj výbornú životnosť, v elektromobiloch Tesla vraj až 1,6 milióna km. Celková kapacity výroby by mala byť na úrovni 100 GWh ročne.
Tesla však nie je jediným uchádzačom, ktorý (možno) získa vládnu subvenciu. Začiatkom mesiaca bola totiž oznámená investícia vo výške 437 miliónov euro pre spoločnosť Opel a jej výrobný závod na batérie v Kaiserslautern. Cieľom týchto investícií je aby sa Nemecko a Európa stali vo výrobe batérií sebestačnými, čo by malo dopomôcť zvýšiť dnešných milión elektrických vozidiel na cestách na 14 až 15 miliónov do roku 2030.
Zdroj: tagesspiegel.de | BMWi