MojElektromobil

Dotáciu na elektrický alebo plug-in hybridný model bolo možné získať od novembra roku 2016 do konca júna roku 2018. Približne v polovici júna evidovalo Ministerstvo hospodárstva 789 žiadostí, pričom príspevok bol poskytnutí len na 454 vozidiel.

Náš tip
ALZA SPRÍSTUPNILA PRVÚ RÝCHLONABÍJAČKU PRI SHOWROOME V BRATISLAVE | FOTO
Náš tip
GREENWAY OTVÁRA V PREŠOVE DVOJICU NOVÝCH NABÍJACÍCH STANÍC | FOTO

„Ministerstvo hospodárstva SR hodnotí výsledky dotačného programu pozitívne. K dnešnému dátumu evidujeme 789 žiadostí o dotáciu (492 BEV a 297 PHEV), pričom príspevok bol poskytnutý na 454 vozidiel (265 BEV a 189 PHEV), ktoré splnili podmienky. Celkovo bolo na prijaté žiadosti alokovaných 3 366 000 eur,“reagovalo pre Energie-portal.sk Ministerstvo hospodárstva SR.

Podporí Ministerstvo hospodárstva SR nabíjacie stanice?

„Cena samotného vozidla, infraštruktúra, technologické obmedzenia a s tým súvisiace obmedzenia pri používaní vozidla. Nie každý je schopný zosúladiť svoje potreby a požiadavky na mobilitu s možnosťami, ktoré mu nové technológie poskytujú,“  – hovorí Ján Pribula, generálny sekretár ZAP SR pre Energie-portal.sk.

Samotné dotácie poskytoval v uvedenom období Zväz automobilového priemyslu (ZAP SR) spolu s Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. V prípade plnohodnotných (batériových) elektrických vozidiel bola výška príspevku 5000 EUR, pričom v prípade plug-in hybridného modelu následne 3000 EUR.

Čo však so zvyšnými finančnými prostriedkami? Podľa webu energie-portal, prostriedky, ktoré zostanú z päťmiliónového balíka nevyužité, by mali byť presunuté v zmysle zákona o odpadoch, ktorý okrem iného rieši aj likvidáciu Recyklačného fondu, na Environmentálny fond. Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky takisto pripravuje podporu nabíjacích staníc.

“Nedostatok infraštruktúry vyvoláva obavu z nemožnosti včasného dobytia vozidla a následných komplikácií. Infraštruktúra je významným faktorom pri rozhodovaní sa o kúpe vozidla s elektrickým pohonom predovšetkým v prípade predpokladu jeho intenzívneho využívania a pri častejších cestách na dlhšie vzdialenosti na hranici dojazdu na jedno dobytie batérie.” – pokračuje Ján Pribula.

Zdroj: energie-portal

4. júla 2018

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+