Dotáciu na elektrický alebo plug-in hybridný model bolo možné získať od novembra roku 2016 do konca júna roku 2018. Približne v polovici júna evidovalo Ministerstvo hospodárstva 789 žiadostí, pričom príspevok bol poskytnutí len na 454 vozidiel.
„Ministerstvo hospodárstva SR hodnotí výsledky dotačného programu pozitívne. K dnešnému dátumu evidujeme 789 žiadostí o dotáciu (492 BEV a 297 PHEV), pričom príspevok bol poskytnutý na 454 vozidiel (265 BEV a 189 PHEV), ktoré splnili podmienky. Celkovo bolo na prijaté žiadosti alokovaných 3 366 000 eur,“reagovalo pre Energie-portal.sk Ministerstvo hospodárstva SR.
Podporí Ministerstvo hospodárstva SR nabíjacie stanice?
„Cena samotného vozidla, infraštruktúra, technologické obmedzenia a s tým súvisiace obmedzenia pri používaní vozidla. Nie každý je schopný zosúladiť svoje potreby a požiadavky na mobilitu s možnosťami, ktoré mu nové technológie poskytujú,“ – hovorí Ján Pribula, generálny sekretár ZAP SR pre Energie-portal.sk.
Samotné dotácie poskytoval v uvedenom období Zväz automobilového priemyslu (ZAP SR) spolu s Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. V prípade plnohodnotných (batériových) elektrických vozidiel bola výška príspevku 5000 EUR, pričom v prípade plug-in hybridného modelu následne 3000 EUR.
Čo však so zvyšnými finančnými prostriedkami? Podľa webu energie-portal, prostriedky, ktoré zostanú z päťmiliónového balíka nevyužité, by mali byť presunuté v zmysle zákona o odpadoch, ktorý okrem iného rieši aj likvidáciu Recyklačného fondu, na Environmentálny fond. Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky takisto pripravuje podporu nabíjacích staníc.
“Nedostatok infraštruktúry vyvoláva obavu z nemožnosti včasného dobytia vozidla a následných komplikácií. Infraštruktúra je významným faktorom pri rozhodovaní sa o kúpe vozidla s elektrickým pohonom predovšetkým v prípade predpokladu jeho intenzívneho využívania a pri častejších cestách na dlhšie vzdialenosti na hranici dojazdu na jedno dobytie batérie.” – pokračuje Ján Pribula.
Zdroj: energie-portal