MojElektromobil

Japonská automobilka Mitsubishi uviedla svoj nový vlajkový model na slovenský trh. Po dlhšej dobe ide o prvý samostatný model Mitsubishi navrhnutý v Japonsku, ktorý nevychádza z európskych koncernových súrodencov.

Outlander prichádza v plug-in hybridnej verzii a navrhnutý bol špeciálne pre potreby európskeho zákazníka. Vyznačuje sa od základu prepracovaným plug-in hybridným pohonom s predĺženým elektrickým dojazdom, výrazným vonkajším dizajnom a maximálnym pohodlím. O novinke informovala automobilka priamo na svojich stránkach, my sme si ju však pozreli aj naživo.

Dva elektromotory a dlhší elektrický dojazd

Kľúčovým pri navrhovaní nového Outlanderu bol pohon. Systém kombinuje benzínový štvorvalec, dva elektromotory a väčšiu lítium-iónovú batériu v spojení s radením shift-by-wire. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je citeľný aj 40-percentný nárast výkonu. Akumulátor s kapacitou 22,7 kWh podľa automobilky zabezpečí čisto elektrický dojazd na úrovni 86 kilometrov podľa metodiky WLTP.

Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV | Zdroj: Mitsubishi

Prednú nápravu poháňa elektromotor s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 255 Nm. Vzadu je ďalší 100 kW elektromotor s krútiacim momentom 185 Nm, ktorý vďaka integrovanej jednotke riadenia motoru zaberá menej miesta.

Batériový modul teraz dokáže vďaka menšiemu vnútornému odporu poskytnúť o 108 percent vyšší konštantný výkon v porovnaní s predchodcom. V čisto elektrickom režime dokáže jazdiť až do rýchlosti 135 km/h. Nový Outlander podporuje aj technológiu V2H, ktorá nie je samozrejmosťou ani u elektromobilov. Vo výbave nechýba ani tepelné čerpadlo.

phev mitsubishi outlander plugin hybrid 2013 vs 2025
Porovnanie minulej (vpravo) a novej (vľavo) generácie Mitsubishi Outlander PHEV | Zdroj: Tomáš Meňuš

Objem palivovej nádrže narástol na 53 litrov, čo sa prejavilo aj na dlhšom celkovom dojazde, ktorý je oficiálne 844 kilometrov. Celkový systémový výkon po započítaní spaľovacieho 2,4-litrového benzínového štvorvalcového motora je na úrovni 225 kW a z nuly na 100 km/h zrýchli vozidlo za 7,9 sekundy.

V ponuke aj DC nabíjanie

Pre nabíjanie akumulátora je k dispozícii klasický Type 2 konektor. Rovnako tu nájdeme aj CHAdeMO port pre rýchle DC nabíjanie. Takýchto nabíjacích káblov však zo stojanov ubúda, a preto by sme uvítali, ak by do budúcna výrobca presedlal na v Európe štandardný CCS port.

Mitsubishi Outlander PHEV
Interiér Mitsubishi Outlander PHEV | Zdroj: Mitsubishi

Zaujímavosťou je, že už v základnej výbave sa nachádza audiosystém Yamaha s 8 reproduktormi. Vrcholné verzie potom ponúknu 12-reproduktorový soundsystém, rovnako od Yamahy. Na odstránenie nežiaducich vibrácii výrobca použil hliníkové mriežky reproduktorov namiesto obvyklých plastových.


Nemali by ste prehliadnuť:

Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV | Zdroj: Mitsubishi

Pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca, rovnako veľký je aj displej infotainmentu. Ten navyše dostal nové grafické rozhranie a nechýba ani podpora služieb Android Auto a Apple CarPlay. Smartfón je tiež možné nabíjať prostredníctvom integrovanej bezdrôtovej nabíjačky s výkonom 15 W.

2025 Mitsubishi Outlander PHEV: Cena na Slovensku

Na slovenskom trhu začína Mitsubishi Outlander PHEV na cene 51 900 eur s DPH. Ide o základnú verziu Inform, ktorá však ponúka takmer všetko podstatné. V tejto verzii nájdeme čierny látkový interiér. Vyššie verzie ponúknu napríklad kožené čalúnenie (čierne, biele, alebo hnedé v top verzii Instyle+ za 63 300 eur), či dvojfarebné lakovanie karosérie.

Zákazníkov poteší aj záruka 8 rokov alebo 160 000 kilometrov. Konkurenciou novému modelu bude napríklad plug-in hybridná Toyota RAV 4 a zaujímavý je tiež nový Hyundai Santa Fe PHEV. DC nabíjanie ponúka spomedzi neprémiovej konkurencie napríklad nedávno testovaná Škoda Kodiaq PHEV.

Náš tip
Oplatí sa vymeniť Tesla Model Y LR 2021 za nový Juniper? Test diaľničného dojazdu ukázal obrovský rozdiel


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

24. marca 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+