Japonská automobilka Mitsubishi predstavila svoj nový vlajkový model pre aktuálny rok. Outlander prichádza v plug-in hybridnej verzii a navrhnutý bol špeciálne pre potreby európskeho zákazníka. Vyznačuje sa od základu prepracovaným plug-in hybridným pohonom s predĺženým elektrickým dojazdom, výrazným vonkajším dizajnom a maximálnym pohodlím. O novinke informovala automobilka priamo na svojich stránkach.
Dva elektromotory a dlhší elektrický dojazd
Kľúčovým pri navrhovaní nového Outlanderu bol pohon. Systém kombinuje benzínový štvorvalec, dva elektromotory a väčšiu lítium-iónovú batériu v spojení s radením shift-by-wire. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je citeľný aj 40-percentný nárast výkonu. Akumulátor s kapacitou 22,7 kWh podľa automobilky zabezpečí čisto elektrický dojazd na úrovni 86 kilometrov podľa metodiky WLTP.
Prednú nápravu poháňa elektromotor s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 255 Nm. Vzadu je ďalší 100 kW elektromotor s krútiacim momentom 185 Nm, ktorý vďaka integrovanej jednotke riadenia motoru zaberá menej miesta.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Test Volkswagen ID.7 Tourer: Potrebuje naozaj každá rodina SUV?
- Daňové výhody a stimuly pre úžitkové vozidlá na Slovensku: Ako vyzerá podpora v praxi?
- Volkswagen znižuje ceny až na hranicu 30-tisíc eur. Tieto elektromobily teraz kúpite lacnejšie
Batériový modul teraz dokáže vďaka menšiemu vnútornému odporu poskytnúť o 108 percent vyšší konštantný výkon v porovnaní s predchodcom. Vo výbave nechýba ani tepelné čerpadlo.
“Mitsubishi Outlander PHEV bol prvým, kto skombinoval plug-in hybridný pohon s karosériou SUV a na európsky trh sa teraz táto vlajková loď vracia s cieľom zmeniť pohľad zákazníkov a vybudovať si jedinečné postavenie v tomto segmente. Model vyvinutý pre Európu sa vďaka spojeniu pozoruhodného dizajnu a plug-in hybridnej technológie novej generácie stáva tým, kto mení pravidlá hry. Nový Outlander PHEV, ktorý prináša výrazne dlhší elektrický dojazd, mimoriadnu úroveň kvality s dôrazom na každý detail a pohostinnosť v duchu japonských tradícií, ale aj širokú škálu asistenčných systémov a komfortných prvkov, predstavuje ďalšiu fázu produktovej ofenzívy našej spoločnosti.”
Frank Krol, prezident a CEO Mitsubishi Motors Europe
V ponuke aj DC nabíjanie
Objem palivovej nádrže narástol na 53 litrov, čo sa prejavilo aj na dlhšom celkovom dojazde, ktorý je oficiálne 844 kilometrov. Celkový systémový výkon po započítaní spaľovacieho motora je na úrovni 225 kW a z nuly na 100 km/h zrýchli vozidlo za 7,9 sekundy.
Pre nabíjanie akumulátora je k dispozícii klasický Type 2 konektor, no automobilka na svojom webe uvádza aj CHAdeMO port, takže k dispozícii by malo byť aj rýchle DC nabíjanie. Výkony však bohužiaľ neuvádza. Nový Outlander podporuje aj technológiu V2H.
Pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca, rovnako veľký je aj displej infotainmentu. Ten navyše dostal nové grafické rozhranie a nechýba ani podpora služieb Android Auto a Apple CarPlay. Smartfón je tiež možné nabíjať prostredníctvom integrovanej bezdrôtovej nabíjačky s výkonom 15 W. Cenu však automobilka zatiaľ neuvádza. Konkurenciou novému modelu bude napríklad plug-in hybridná Toyota RAV 4 a zaujímavý je tiež Hyundai Santa Fe PHEV.
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom