Prichádzajú nové správy z legendárneho nemeckého okruhu Nürburgring. Podľa portálu Auto Motor und Sport červený prototyp Model S havaroval a Tesla nasadila na trať modrý prototyp s krídlom. Na okruhu postavila aj stanicu Supercharger.
Červený prototyp Model S Plaid narazil do zábradlia, šoféroval ho švédsky pretekár Andreas Simonsen. Trať bola počas tejto jazdy mokrá, no napriek havárii vo vysokej rýchlosti sa jazdec nezranil.
Napriek havárii jedného z prototypov Tesla testuje ďalší, modrý prototyp s trojmotorovým pohonom. Zároveň tu buduje viac staníc Supercharger, čím naznačuje, že chce byť na Nürburgringu pravidelne. Nabíjacie stanice Supercharger onedlho pribudnú aj na Slovensku a v celom bloku V4.
Tesla nový prototyp vybavila väčšou prednou perou a masívnym zadným spojlerom. Úpravou prešla aj vrchná časť zadného difúzora a Tesla pridala nové prieduchy vzduchu pre lepšiu aerodynamiku.
Elon Musk hovorí, že spojler je namontovaný len na zväčšenie prítlaku vozidla a rýchlejšiu jazdu na tomto okruhu. V produkčnej verzii však nebude k dispozícii.
The big rear wing is only on for one day for rear downforce calibration. Isn’t needed to set ring record & won’t be in the production car.
— Elon Musk (@elonmusk) October 23, 2019
Po rekorde elektromobilu Porsche Taycan (čas 7:42 minút) nemeckú trať pokoril Model S Plaid s časom 7 minút a 23 sekúnd. Musk hovorí, že tento čas môže byť ešte výrazne lepší.
Pozrite si ďalšie zábery modrého prototypu na našom Instagrame: