Prototyp elektromobilu Tesla Model S s extrémnym pohonom “Plaid” prekonal nedávny rekord Porsche Taycan na legendárnom Nürburgringu.
Nemecký magazín Auto Motor und Sport v článku uviedol, že Model S prekonal čas Porsche o takmer 20 sekúnd. Jeho čas bol 7 minút 23 sekúnd, pričom Porsche Taycan tu pred pár týždňami dosiahol čas 7 minút 42 sekúnd. Kolo Modelu S bolo však stopované ručne a z toho plynú aj mierne odchýlky.
Predprodukčná verzia
Rodinný sedan Model S však okolo Nürburgringu prešiel bez toho, aby obmedzil svoj výkon. Pohonná jednotka na tomto prototype obsahuje 3 elektromotory.
Elon Musk povedal, že Model S s pohonom Plaid je ešte asi rok pred vstupom do výroby. Treba poznamenať, že Taycan, ktorý zvládol Nürburgring za 7:42 minút, je takisto predprodukčnou verziou vozidla.
Tesla nezverejnila presné technické parametre prototypu, spomenula však výkon “viac ako 600 koní”. Ako Tesla, tak Porsche Taycan si pre jazdu na tomto okruhu pripravili špeciálne vybavenie vozidiel.
Elitná spoločnosť
Za predpokladu, že odchýlky spôsobené ručným stopovaním nie sú príliš veľké, kalifornský výrobca nastavil latku pre elektromobily extrémne vysoko.
Dokonca sa dostáva do spoločnosti 2-dverových hyperšportov Ferrari Enzo a Pagani Zonda F Clubsport alebo 4-dverového nemeckého monštra Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+. Tieto vozidlá prekonali Nürburgring za 7:24 – 7:25 minút.
Vlastný Supercharger na Nürburgringu
Tesla po neoficiálnom rekorde pokračuje v testovaní Modelu S na 21-kilometrovej nemeckej trati. Na Nürburgringu si dokonca postavila vlastnú nabíjaciu stanicu Supercharger.
Zavedením trojmotorového Plaid pohonu pre Model S a Model X Tesla pripravuje automobily, ktoré sú vynikajúce na jazdu na bežnej ceste aj na trati. Nová generácia modelu Roadster zase prinesie na cesty nevídané zrýchlenie 2,1 sekundy z 0 – 100 km/h a ťahač Tesla Semi sa pokúsi elektrifikovať nákladnú dopravu.
Cieľ Tesly je dokázať, že elektromobily sú lepšie ako spaľovacie automobily v každom ohľade.
Pozrite si viacero záberov upraveného Modelu S na trati Nürburgring: