Podľa inžiniera Fordu bude ich prvý moderný elektromobil Mach-E konkurovať crossoveru Tesle Model Y. Ford predstavil parametre modelu pre niekoľkými mesiacmi, no zamestnanec na sociálnej sieti tvrdí, že zverejnené údaje Fordu sú konzervatívne.
Inžinier Fordu odpovedal na sociálnej sieti Reddit na otázky fanúšikov ohľadom modelu Mach-E. Komunikáciu na Reddite medzitým vymazal, no fanúšikovia si otázky a odpovede archivovali na Mach-E fóre.
Po prvom úniku parametrov o modele Mustang Mach-E sme sa dozvedeli, že dojazd modelu má byť od 338 do 483 km (EPA) a kapacita batérií od 75 do 99 kWh. Spomínalo sa nabíjanie o max. výkone 150 kW a dobitie 76 km dojazdu za 10 minút. Tesla Model Y so 75 kWh batériou aktuálne ponúka až 504 km dojazdu (EPA).
Nabíjanie možno až 350 kW
Mustang Mach-E pôvodne sklamal keď zverejnil nabíjacie parametre. Max. nabíjací výkon mal byť 150 kW a zároveň dobitie 73 km dojazdu za 10 minút. Podľa veľkosti batérie to však nesedí. Nabíjací výkon by sa mal zastaviť na 90-100 kW.
V odpovediach na Reddite však inžinier Fordu o nabíjaní napísal, že by bolo smiešne použiť vo vozidle kabeláž schopnú prijať 350 kW a nevyužiť to. Spomenul aj maximálne prevádzkové teploty Mach-E, ktoré sa nebudú líšiť od ostatných modelov Fordu: -50C do +60C.
Tesla Model 3 a Y sú aktuálne schopné na staniciach Supercharger V3 nabíjať max. výkonom 250 kW.
Kvalitu spracovania vozidiel Tesla tento inžinier nepochválil. Písal však o skvelej technológii batérií a motorov Tesly, ktorá podľa neho prekonáva zvyšok priemyslu o minimálne 5 rokov. Kvalita interiéru modelu Mach-E je podľa jeho slov na Reddite najlepšia zo všetkých vozidiel Ford okrem koncernovej značky Lincoln.
Projektu veria už aj najskeptickejší zamestnanci
Fanúšikovia sa ho na Reddite pýtali aj na to, prečo model nazvali Mustang a či to s týmto modelom myslia vážne. Upozornil, že zamestnanci Fordu sa prekvapujúco stotožňujú s celým projektom Mach-E. Údajne aj tí skeptickí zamestnanci už zmenili svoj názor a začali podporovať projekt, keď sa o modeli dozvedeli viac. Spomenul konkrétne Davea Pericaka, bývalého hlavného inžiniera modelovej rady Mustang, ktorého bolo veľmi ťažké presvedčiť, no teraz je podporovateľom celého projektu.
Mustang Mach-E je príťažlivý pre novú zákaznícku základňu a zároveň môže zachrániť celú radu Mustang. So stále prísnejšími emisnými normami je jeho životaschopnosť stále viac ohrozená. Inžinier na Reddite spomenul, že Chevrolet ukončuje výrobu slávneho modelu Camaro s V8 motorom a že Ford nechce, aby radu Mustang zasiahol ten istý osud.
Autonómia a veľký ovládací displej
Mach-E s logom cválajúceho Mustanga na prednej maske má mať pokročilé funkcie smerujúce k plnej autonómii vozidla. Medzi ne môžeme zaradiť kameru na volante, ktorá má snímať tvár vodiča a sledovať, či sa venuje premávke, alebo venuje pozornosť niečomu inému. Inžinier Fordu si myslí, že v tomto Mach-E prekoná autonómne funkcie Tesly, pri ktorých musíte vyvíjať tlak na volant v pravidelných intervaloch. Píše, že si budeme môcť nerušene oprieť paže o opierky. Pravdepodobne však zabúda na súčasné legislatívne povinnosti.
Systém infotainmentu má byť najviac “cool” vec v celom interiéri Mach-E. O to sa má postarať fyzický otočný gombík, ktorý sa nachádza na v spodnej časti vertikálne orientovaného dotykového displeja.
Pozn.red.: Z vlastnej skúsenosti môžeme poznamenať, že fyzické tlačidlo vo vozidlách Tesly v niektorých situáciách chýba a berie pozornosť vodiča z cesty. To si však väčšinou dokáže vykompenzovať aktivovaním systému Autopilot.
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom