Hyundai Ioniq 5 patrí medzi najúspešnejšie elektromobily posledných rokov. Ponúka atraktívny dizajn, pohodlie aj praktický dojazd, aj keď v tomto ohľade stále trochu zaostáva za konkurenčnou Teslou Model Y. No kým pri Tesle sa často skloňuje softvérová výbava a nabíjacia infraštruktúra, Hyundai boduje hlavne robustnosťou a spoľahlivými materiálmi a konštrukciou. Správu prináša InsideEvs.
Dôkazom toho je aj jeden konkrétny kus Ioniq-u 5 z Južnej Kórey, ktorý má na konte neuveriteľných 666 255 kilometrov. Ide pravdepodobne o najojazdenejší exemplár tohto modelu na svete, pričom vozidlo denne prekonávalo v priemere aj 600 kilometrov. Majiteľ sa oň staral pravidelnou výmenou diferenciálneho oleja a brzdovej kvapaliny, no nevyhol sa ani väčším zásahom.
Mohlo by vás zaujímať:
- Ako ušetriť pri nabíjaní elektromobilu? Najbližšie 3 mesiace Slovákom prinášajú jedinečnú možnosť
- Test Škoda Elroq Essence 60: Posadí základná elektrická Škodovka Slovákov do elektromobilov?
- Praha se těší na Salon Elektromobilů 2025: Nákupní centrum Galerie Harfa hostí první výstavu elektromobilů
Najzásadnejší problém predstavovala výmena vysokonapäťovej batérie, ktorá sa uskutočnila až po približne 580-tisíc kilometroch. Zaujímavé je, že Hyundai batériu vymenil úplne bezplatne, čo môže súvisieť s testovaním opotrebovania alebo so snahou o pozitívny PR efekt. Pôvodná batéria pritom stále vykazovala 87 % kapacity, aj keď majiteľ často nabíjal na rýchlonabíjačkách a pravidelne až do 100 %.
Problémy postihli aj nabíjanie
Okrem toho sa auto raz dostalo do režimu obmedzeného výkonu a momentálne má poruchu na riadiacej jednotke nabíjania, takže nie je možné nabíjať ho cez AC konektor. Vzhľadom na extrémne kilometre však ide o zanedbateľné problémy. Štandardná záruka na batériu v USA platí 10 rokov alebo 160-tisíc kilometrov, v Európe to bežne býva 8 rokov alebo 160-tisíc kilometrov, takže podobná výmena mimo záruky by inak mohla vyjsť na tisíce eur.


Príbeh tohto elektromobilu nám ukazuje, že moderné elektromobily dokážu zvládnuť enormnú záťaž, ak sa o ne správne staráte. Väčšina vodičov však takéto kilometre nenajazdí ani za niekoľko desaťročí. Napriek tomu je to dobrá správa pre každého, kto sa obáva životnosti batérie či technickej spoľahlivosti pri prechode na elektromobilitu.