Výrobca elektromobilov Polestar oznámil plán expanzie na roky 2024 a 2025, keďže jeho portfólio plne elektrických vozidiel sa neustále rozrastá a potrebuje aj získať nových zákazníkov. Automobilka prezradila sedem nových trhov, na ktorých začne predávať svoje vozidlá v budúcom roku. O správe informoval portál electrive.
Polestar je síce na globálne pomery relatívne malá a hlavne mladá značka, ktorá vznikla z pôvodne výkonnostnej odnože švédskeho výrobcu Volvo. Za obomi stojí čínska spoločnosť Geely, ktorá poskytuje techniku pre čisto elektrickú modelovú paletu. Prvým vozidlom značky bol síce v roku 2017 plug-in hybrid Polestar 1, o dva roky neskôr už predstavila aj čistý elektromobil. Model Polestar 2 sa od svojho prvého uvedenia na trh v roku 2020 už dočkal niekoľkých modernizácií.
Odvtedy už automobilka oznámila tiež niekoľko nových pripravovaných modelov vrátane modelu Polestar 3, ktorý sa čoskoro začne predávať. Po tomto elektrickom SUV bude nasledovať kompaktnejší model Polestar 4 a športový sedan s označením Polestar 5.
Slovenskí záujemcovia museli vycestovať
Okrem Číny spoločnosť Polestar postupne rozšírila predaj BEV do niektorých európskych krajín a USA, kde sa nakoniec bude vyrábať SUV model Polestar 3. Záujemcovia zo Slovenska, Česka, Maďarska či Poľska však doteraz nemali možnosť zakúpiť vozidlo na domácom trhu. Kvôli tomu tak museli absolvovať cestu za kúpou elektromobilu napríklad do Rakúska alebo Nemecka, kde má značka oficiálne zastúpenie.
Mohlo by vás zaujímať:
- Test Kia EV9: Pohodlný spoločník pre dlhé cesty – na otočku do Chorvátska
- Zaujímavé výsledky novej štúdie. Naozaj elektromobilom škodí rýchle nabíjanie viac ako pomalé?
- Ako dlho vydržia batérie v elektromobiloch? Táto Tesla najazdila skoro 700 000 km ako taxík
Napokon sa spoločnosť Polestar podelila o plány rozšíriť predaj BEV na sedem nových trhov v priebehu roka 2025 vrátane Francúzska – druhého najväčšieho trhu s elektrickými vozidlami. Medzi ďalšie nové trhy patrí Slovensko, ale aj Česká republika, Maďarsko, Poľsko, Thajsko a Brazília.
Nová stratégia v Európe bude zahŕňať prechod na neagentúrny model predaja s pomocou nových aj existujúcich partnerov na súčasných trhoch. Tento prechod sa začal začiatkom júna vo Švédsku a Nórsku a na ďalších európskych trhoch sa začne realizovať v druhej polovici roka 2024.
Na Slovensku stále nemá oficiálne zastúpenie napríklad ani americká značka Tesla. Deje sa tak napriek skutočnosti, že po vozidlách Tesla je na našom trhu vysoký dopyt. Potenciálni klienti tak môžu osloviť zastúpenie v susedných krajinách (Viedeň, Brno, Ostrava, Budapešť, či Praha), alebo využijú služby niektorého z neoficiálnych dovozcov na Slovensko.