MojElektromobil

Predstavme si, že elektromobily by sme nemuseli nabíjať. Odpadli by nám starosti so sledovaním dojazdu, prispôsobovaním dlhších ciest nabíjacej infraštruktúre, ale hlavne so samotným zdĺhavým nabíjaním. Uvedomili si to aj spoločnosti Renault, Qualcomm a Vedecom, ktoré sa pod záštitou Európskej komisie spojili a vyvinuli prototyp nabíjačky integrovanej do vozovky.

Výsledky práce, ktoré vzišli zo spojenia projektu FABRIC a technológie Qualcomm Halo, prezentovali zainteresované spoločnosti v rámci svojej testovacej dráhy vo francúzskom Versailles. Celková dĺžka testovacej trate je 100 m. Jeden jazdný pruh je vybavený dvoma nabíjacími “pásmi” s vlastným napájaním. Ich spoločný výkon je 20 kW. Systém umožňuje dynamické nabíjanie vozidiel aj pri rýchlosti vyššej ako 100 km/h.

Náš tip
Začínajú sa vyvíjať cesty, ktoré sa samé opravia a nabijú elektromobil

 

Projekt súčasťou veľkého konzorcia

Testovacie vozidlo Renault Kangoo Z.E. je vybavené dvoma prijímačmi technológie Qualcomm Halo, umiestnenými na podvozku. Testovacia dráha pre bezdrôtové nabíjanie je vyvíjaná už od začiatku roku 2014, a to v rámci programu Európskej komisie s názvom FABRIC. Pracuje na ňom konzorcium pozostávajúce z 25 partnerov z 9 krajín. Na projekt bolo vyčlenených 9 miliónov eur, z časti z fondov EÚ.

Dokáže časom nahradiť podobná technológia nabíjacie stanice? Ak áno, bolo by to určite skvelé, ale vývojári majú pred sebou ešte hodný kus cesty. Veríme, že spojením svetových technologických hráčov a EÚ vznikol projekt, ktorý má veľkú šancu na naplnenie svojich cieľov.

Náš tip
PlasticRoad: Revolučná cesta vyrobená z morského odpadu
 
Zdroj: tlačová správa

eautoportal zdielanie

22. mája 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+